I když využíváte designové a vizuálně líbivé šablony e-mailů, neměli byste zapomínat na kvalitní otextování e-mailů, kterými k zákazníkům promlouváte. Někdy totiž obrázek nestačí a text toho řekne víc.
Proč je dobré copy důležité?
Jak řeknete zákazníkům, že máte skvělou nabídku nebo novinky, když se jim nezobrazí grafická část e-mailu? Tím správným copy! To ale není jediný důvod, proč nepodceňovat efektivní textace. Správným textem zaujmete cílovou skupinu, která na vaše sdělení zareaguje – to je totiž cílem. Zjistěte, jak správně promlouvat ke svým zákazníkům a tvořte personalizované zprávy, které budou chtít lidé číst.
A jak na to?
Držte se 6 pilířů efektivního e-mailového copy
1. Zaujměte
První dojem je klíčový. Ten rozhodne, zda si odběratel newsletteru zprávu vůbec otevře. V pomyslné první linii tak stojí předmět e-mailu. Ten by měl nakousnout, o čem bude celá zpráva. Zároveň ale nesmí prozradit všechno, aby navnadil k otevření e-mailu. Dobře funguje krátký a stručný text, použití čísel nebo otázek, které adresáti budou chtít zodpovědět. Naopak se vyvarujte slov „sleva“ nebo „zdarma“ a také velkých písmen, díky kterým může e-mail skončit ve spamu.
Nezapomínejte ani na preheader, který odběratelům připomene, proč jim píšete. Přečtěte si, jaké nejčastější chyby spojené s preheaderem snižují open rate e-mailů nebo jak si poradit při tvorbě poutavých předmětů.
2. Mluvte jazykem cílovky
Stejně jako mluvíte jinak s přáteli a jinak se šéfem, přizpůsobte způsob komunikace svým zákazníkům. Základem úspěchu a navázání konverzace je autentičnost. Pokud budete vědět, jakým způsobem mluví vaši odběratelé a cílová skupina, máte větší šanci, že je zaujmete. Že vám porozumí a oblíbí si vás. Cílovou skupinu ale mohou tvořit různě smýšlející lidé ‒ proto zvažte vytvoření segmentů databáze, které budou mít společné znaky. Tón komunikace upravte pro jednotlivé segmenty (např. pro muže a ženy) a tvořte ještě více personalizované zprávy.
Jakmile najdete ten pravý tón, udržujte ho ve všech e-mailech. Zákazníci si zvyknou na jedinečný způsob komunikace a poznají vás, i když si nepřečtou, od koho jim zpráva přišla. Základem je ale vědět, na co odběratelé slyší.
3. Nechoďte kolem horké kaše a řekněte jen to důležité
Jasně a stručně řekněte, co nabízíte nebo o čem informujete. Myslete na adresáty a zdůrazněte výhody, které jim produkt nebo služba přinese. Nejdůležitější informace zvýrazněte.
4. Zdůrazněte výhody, které zákazník získá
Všechny důležité informace nemusí být zajímavé i pro vaši cílovku. Ačkoli je postup výroby materiálů k zateplení budovy podstatný, zákazníka více zajímá, že díky němu ušetří za vytápění. Zdůrazněte proto v textech výhody, které budou příjemcům ‒ vaší cílové skupině ‒ užitečné.
5. Inspirujte k akci
Čtivý a zajímavý e-mail je skvělá věc. Většinou jej ale posíláte s nějakým záměrem – nákupem, proklikem na web. Naveďte čtenáře k tomu, co po něm chcete. Ideálně pomocí graficky zvýrazněných CTA prvků, které odběratele nasměrují přesně tam, kam potřebujete.
Jak vypadá ideální sdělení v CTA prvku, které přináší konverze?
- Text je krátký a výstižný. Délka se může pohybovat od několika znaků až po pár desítek znaků.
- Používejte akční slova jako získat, přečíst, stáhnout, koupit, prohlédnout si apod.
- Použitím časového příslovce (teď) můžete čtenáře pobídnout k rychlému jednání.
Více se o správném používání a vytváření CTA prvků dočtěte v tomto článku.
6. Testujte a zlepšujte
Chcete psát co nejlepší e-maily? Pak je testujte. Pomocí A/B testování předmětů, délky textů nebo jednotlivých CTA prvků zjistíte, co na vaše zákazníky platí nejvíce. Podle výsledků pak přizpůsobte vzhled jednotlivých e-mailů, které následně přinesou lepší výsledky.
Dodržováním základních pilířů pro efektivní textace e-mailů zajistíte, že vás odběratelé budou číst a reagovat na vaše zprávy tak, jak potřebujete.
0 komentářů