Poradíme, jak zapojit autorespondery do e-mail marketingu

Hlavní strana » Návody » Poradíme, jak zapojit autorespondery do e-mail marketingu

Ušetřete si práci v e-mail marketingu a začněte používat autorespondery. Jde o automatické e-maily, zjednodušeně řečeno „odpovídače“, které za vás dokážou odpovídat pisatelům.

Nejčastěji firmy používají časové autorespondery, které nejsou vázány na žádnou akci, kterou by provedl například čtenář vašeho blogu. Časové autorespondery se postarají o to, aby v určitý den a konkrétní hodinu přišel adresátovi váš e-mail.

Autorespondery využívají tzv. triggery, tedy spouštěče, které se aktivují ve chvíli, kdy návštěvník webu provede nějakou předem definovanou akci.

Díky autoresponderům můžete ušetřit drahocenný čas, ale i peníze, které byste investovali do práce obchodníků. Automatické e-maily s atraktivními nabídkami produktů a služeb to udělají za ně.

Uznejte, že kdybyste měli každému zákazníkovi psát individuálně, rozhodně by to nebylo efektivní. Stačí jeden klik a autoresponder reaguje za vás.

Kde vzít kontakty

Využijte kontakty, které jste nashromáždili ve své databázi. Pokud žádnou takovou databázi nevlastníte, určitě si ji vytvořte. Je to nezbytná součást online marketingu. Seznamte se s lead magnety, díky kterým získáte kontaktní e-maily na své potenciální zákazníky.

Časové a action-based autorespondery

Autorespondery mohou být dvojího typu:

  1. Časové – pod tímto typem si představte sérii několika e-mailů, které budou adresáti dostávat v určitém časovém rozmezí. V praxi se jedná nejčastěji o sérii uvítacích či vzdělávacích zpráv nebo třeba e-mailů, jimiž e-shop postupně upozorňuje na opuštěný nákupní košík.
  2. Action-based – tyto autorespondery jsou reakcí na nějakou akci, kterou čtenář či zákazník učinil na vašem webu, v blogu nebo v e-mailu. V praxi si to můžete představit tak, že někdo vytvoří objednávku ve vašem e-shopu a díky autoresponderu obdrží hned automatickou odpověď s poděkováním či informací, že byla jeho objednávka přijata. Automatizaci oceníte také ve chvíli, kdy návštěvník klikne na výzvu k akci ve vašem e-mailu, blogovém článku, u produktu na webu, nebo třeba na button (tlačítko) s výzvou ke stažení bonusového obsahu. K tvorbě „nečasových“ autoresponderů je třeba využít tzv. webhooky nebo trackovací pixely, aby vše technicky šlapalo, jak má.

Hola hola, praxe volá!

Když chcete, aby autoresponder pracoval pro vás, musíte chvíli pracovat vy pro něj. Plánování, příprava a nastavení automatických zpráv vám sice zabere nějakou dobu, ale pak už můžete svůj pracovní nebo volný čas trávit podle sebe. Tedy ještě dvěma činnostem byste se průběžně měli věnovat – optimalizaci a testování.

Pokud máte představu a plán, jak by vaše automatické zprávy měly vypadat, můžete je nastavit v mnoha e-mailových nástrojích. Vyzkoušet můžete třeba následující:

GetResponse

3 hlavní zásady pro nastavení automatických zpráv

Aby veškerá vaše práce nepřišla vniveč a vaše e-maily byly pro zákazníky tak atraktivní, že je spíše otevřou, než vyhodí do koše, držte se následujících 3 pravidel:

  1. Užitečnost – zkuste se vžít do role potenciálního zákazníka a řekněte si, co vás zajímá a jakou zprávu byste bez zájmu hodili do koše. Poskytujte vždy užitečné informace, které zapadají do konkrétní nákupní fáze (see, think, do, care), jedině tak docílíte toho, že odešlete to, o co je skutečný zájem.
  2. Vhodný čas – určitě nechcete, aby vaše zprávy příjemce obtěžovaly. Zvolte tedy správné načasování. Pokud vás adresát uvidí ve své doručené poště několikrát za den, pošle vás přinejmenším do spamu. Sledujte open rate, tedy jestli dotyční vaše e-maily otevírají a nějak na ně reagují. Tomu poté přizpůsobte rozesílku.
  3. Neprodávat za každou cenu – ne každý e-mail musí být prodejní. Nenabízejte neustále produkty a služby. Poskytněte sem tam něco navíc, třeba novinku z vašeho byznysu, zajímavost z oboru apod.

Jaký obsah je nejzásadnější

Možná právě teď váháte, které druhy autoresponderů v jakou chvíli posílat. Tady je malé shrnutí:

  • obsahové – zajímavosti, aktuality, články z blogu apod.
  • prodejní – informace o oblíbených produktech
  • transakční – potvrzení objednávky, poděkování za objednávku, faktura
  • potvrzovací – při vložení recenze nebo dotazu na web
  • na základě události – blahopřání k narozeninám, přání k Vánocům, PF atd.

Když padáte do hromadné složky

Může se stát, že se váš automatický e-mail také automaticky ocitne v hromadné složce e-mailu. Co s tím? Snažte se co nejvíce podpořit čtenáře e-mailů v tom, aby nějak zareagovali, třeba vám odpověděli na zprávu. Pak totiž začnou vaše e-maily chodit do primární složky, ne do hromadné.

Myslete i na to, že složku s hromadnými e-maily má řada lidí vlastně ráda. Ve chvíli, kdy mají čas, si ji otevřou a projedou si ty zprávy, které jim připadají atraktivní. A tady už je to o vašem potenciálu zaujmout čtenáře natolik, že se mezi těmi otevřenými ocitnete právě vy.

Využijte své databáze naplno

Pokud dobře schraňujete e-maily vašich zákazníků a lidí, kteří na vašem webu provedli výměnou za e-mail jakoukoli jinou akci, máte k využití autoresponderů dokonale našlápnuto. Využijte potenciál své databáze naplno, zvýšíte tak prodej a tržby. Držíme palce!

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This