pro snazší výběr:

Porovnání nástrojů na e-mail marketing

Pojďme si porovnat nejpoužívanější nástroje, které umožňují efektivní práci s e-maily, pomáhají sestavit různé kampaně a v konečném efektu správně oslovují vaše zákazníky. Nástroje jsme srovnali dle našich zkušeností při práci s nimi.

Před výběrem je důležité rozmyslet si, co chcete, aby nástroj uměl, ideálně na základě e-mailingové strategie. Následně můžete vybrat pár nejvhodnějších nástrojů dle tohoto srovnání, ty otestovat a poté zvolit ten, který vám bude nejvíce vyhovovat.

 

Český e-mailingový nástroj, který rychle doplňuje nové funkce a integrace. Nabízí kromě standardních funkcí i vizualizaci automatizací, širokou podporu integrací, především s českými aplikacemi. Předností je přehledné a jednoduše ovladatelné prostředí pro přípravu e-mailů a automatizací.

 

 

Editace e-mailů:

Cena:

Možnosti automatizace:

Zákaznická podpora:

Pokročilé funkce:

Možnosti napojení:

Výhody:

N
Zdarma pro prvních 200 kontaktů
N
Český nástroj se skvělou zákaznickou podporou
N
Intuitivní vizuální mapy pro automatizaci
N
Dobrá cena za kvalitní aplikaci
N
Jednoduchý a funkční editor e-mailů
N
Populární nástroj e-shopařů díky množství integrací
N
Možnost platit za nástroj paušálně, nebo za počet odeslaných e-mailů

Nevýhody:

M
Nabízí především e-mailingový nástroj, ne tolik služby okolo, které vám pomohou ho používat
M
Omezené možnosti integrace se zahraničními nástroji
M
Drobné nedostatky v nástroji, nebo výjimečně nedostatečně vyzkoušené funkce v praxi
M
Prezentují funkce umělé inteligence, ale jde spíš jen o pokročilou automatizaci nebo možnosti integrací

SmartEmailing

 SmartEmailing je e-mailovým nástrojem stvořeným pro české prostředí. Dá se snadno propojit s dalšími českými aplikacemi. Mezi jeho podstatné plusy se česká zákaznická podpora a skvělá doručitelnost v ČR. Nástroj umí i pokročilou automatizaci, není ale k dispozici v základním tarifu. Oproti ostatním má trochu slabší editor e-mailů a je méně přehledný.

 

Editace e-mailů:

Cena:

Možnosti automatizace:

Zákaznická podpora:

Pokročilé funkce:

Možnosti napojení:

Výhody:

N
Zkušební verze na 14 dnů pro 1000 odeslaných e-mailů zdarma
N
Připravené integrace s mnoha českými nástroji
N
Skvělá doručitelnost e-mailů v ČR
N
Nástroj inzeruje možnost posílání nejen e-mailů, ale také SMS, Viber, Facebook zpráv
N
Vše v češtině, nástroj i zákaznická podpora
N
Prémiová podpora velkých zákazníků, včetně pomoci s nastavením ve vaší firmě

Nevýhody:

M
Oproti ostatním hůře ovladatelný vizuální editor e-mailů
M
Někdy trochu nepřehledné prostředí při mnoha seznamech, segmentech a kontaktech
M
Oproti jiným nástrojům hůře zpracovaná, nebo neaktuální nápověda
M
Plná automatizace není k dispozici všem uživatelům, nemá veřejný ceník a je oproti ostatním nástrojům drahá
M
Nesourodost aplikace, kdy se dají dělat stejné věci různými způsoby (jako třeba časovaná sekvence e-mailů), což může být matoucí

Mailchimp má k dispozici několik stovek ověřených šablon předpřipravených v jednoduše pochopitelném vizuálním editoru. Je tak skvělou volbou pro menší manuální rozesílky a začátečníky. Nebo naopak velké klienty se stovkami tisíci kontaktů, kterým jde o cenu za nástroj. Jde o spolehlivou aplikaci pro e-mail marketing, který má nejvíce napojení a verzi zdarma napořád.

 

Editace e-mailů:

Cena:

Možnosti automatizace:

Zákaznická podpora:

Pokročilé funkce:

Možnosti napojení:

Výhody:

N
Zdarma pro prvních 2 000 kontaktů, pak nižší ceny než konkurence (u základních tarifů)
N
Největší množství předpřipravených integrací ze všech nástrojů a systémů
N
Skvělý vizuální editor e-mailů s předpřipravenými šablonami
N
Široké možnosti segmentace na základě chování v kampani, na webu, aplikaci, při nákupu
N
Mnoho pokročilých funkcí, jako například dynamické doporučování produktů

Nevýhody:

M
Není k dispozici v češtině
M
Pokročilé funkce jsou k dispozici až v nejvyšších, poměrně drahých tarifech
M
Zahraniční služba, nástroj i podpora v angličtině, podpora není tak dobrá jako u ostatních nástrojů
M
Poměrně komplexní nástroj s mnoha verzemi, funkcemi a možnostmi, začátečníkovi se v něm může hůře orientovat
Drip je skvělý nástroj s vyšší cenovkou při více kontaktech, který umí na jedničku automatizaci e-mail marketingu. Mezi jeho přednosti patří rozhodně přehlednost a mnoho možností napojení.

 

Editace e-mailů:

Cena:

Možnosti automatizace:

Zákaznická podpora:

Pokročilé funkce:

Možnosti napojení:

Výhody:

N
Zkušební verze zdarma na 14 dní
N
Pokročilá a přitom jednoduše nastavitelná marketingová automatizace
N
E-commerce modul pro e-shopy
N
Práce s individuálními kontakty
N
Vizuální mapy pro vytváření chytrých komunikačních scénárů
N
Jednoduché a přehledné prostředí ovládání
N
Spolehlivé řešení a kvalitně zpracovanou nápovědou, šablonami

Nevýhody:

M
Pro více kontaktů je poměrně drahý
M
Nástroj i zákaznická podpora je v angličtině
M
Nástroj bez další externí integrace umožňuje posílat SMS, ale jen z US čísla
M
Nástroj se profiluje jako e-mailingové řešení pro e-shopy, tomu je přizpůsobený modul vyhodnocování, což nemusí některým klientům vyhovovat
M
Nemá připravené integrace s některými českými nástroji, ale jde propojit přes Zapier, Make (Integromat), webook či API

ActiveCampaign

ActiveCampaign je jednoduše ovladadatelný, ale přesto velice pokročilý zahraniční nástroj s mnoha funkcemi. Podobá se Dripu, skvěle pracuje s umělou inteligencí, oslovováním a chováním každého jednotlivého kontaktu.

 

Editace e-mailů:

Cena:

Možnosti automatizace:

Zákaznická podpora:

Pokročilé funkce:

Možnosti napojení:

Výhody:

N
Zkušební verze zdarma, s možností bezplatné migrace z jiného nástroje
N
Pokročilá marketingová automatizace, mapy a měření chování návštěvníků
N
Funkce umělé inteligence pro skórování kontaktů a předvídání chování
N
Jendoduchá administrace

Nevýhody:

M
Nástroj i podpora pouze v angličtině
M
V základní verzi nenabízí mnoho funkcí, v pokročilé naopak spoustu, ale za poměrně hodně peněz

Leadhub je český e-mailingový nástroj, který se prezentuje primárně jako e-mailingové řešení pro uživatele Shoptetu, ale umí se napojit i na další systémy. Nabízí skvělou integraci s e-commerce platformou, předpřipravené scénáře na míru šité e-shopařům a skvělé propojení s Facebook kampaněmi. 

Editace e-mailů:

Cena:

Možnosti automatizace:

Zákaznická podpora:

Pokročilé funkce:

Možnosti napojení:

Výhody:

N
Zkušební verze do 500 kontaktů, s logem Leadhubu zdarma
N
Hluboká a kvalitní integrace se Shoptetem, umožňující jednoduše cílit přesně na uživatele dle nákupního chování
N
Jednoduché napojení na Shoptet na pár kliků (u ostatních e-shopových platforem je napojení různě náročné), předpřipravené automatizace
N
Intuitivní editor pro přípravu newsletterů s možností vložení produktů z e-shopu
N
Jednoduchá tvorba popupu k získání kontaktů, například výměnou za slevu
N
Možnost spuštění doplňkové Facebook cílené kampaně k e-mailingu na pár kliknutí

Nevýhody:

M
Nástroj je vyvinutý pro e-shopaře, ostatní můžou být možnostmi a šablonami nástroje spíše limitovaní
M
Chybí vizuální editor automatizací s možností větvení komunikačních scénářů a některé typy podmínek (jako třeba přeskakování kroků při splnění cíle)
M
S jednoduchou použitelností se pojí i absence některých funkcí, které byste u e-malingového nástroj čekali, jako například A/B testování, automatické rozpoznání a rozdělení jména a příjmení z jednoho pole apod.
M
Nástroj je uzavřenou aplikací. Nelze ho napojit na jiné systémy (CRM, marketingové nástroje, Zapier, Integromat...)
Boldem je novým nástupcem předchozího Mail-kompletu. Napojíte ho na pár kliků na největší e-shopové platformy, má jednoduché ovládání a svěží design. V profi verzi má všechny důležité funkce, vyvíjí ho český tým, s českou podporou.

Editace e-mailů:

Cena:

Možnosti automatizace:

Zákaznická podpora:

Pokročilé funkce:

Možnosti napojení:

Výhody:

N
Zdarma do 1000 odeslaných e-mailů denně
N
Jednoduchý editor e-mailů bez nutnosti kódování
N
Možnost vlastních operátorů, webhooků, událostí, nebo třeba spouštěč na základě akce v transakčním e-mailu v automatizacích
N
Jednoduchá možnost nastavení firemní identity, která se promítne do všech e-mailů
N
Možnost tvořit vlastní šablonové bloky pro další použití

Nevýhody:

M
Až nejvyšší verze nabízí plnohodnotný e-mailing včetně automatizací a propojení
M
Některé předdefinované obsahové bloky editoru e-mailů mají poměrně limitované možnosti úpravy vzhledu
M
Absence automatického generování slevových kódů z e-shopu
M
Občas nedoladěné detaily aplikace (rozmazaný náhled šablonového bloku, absence automatického uložení pro náhled kampaně, neintuitivní výběr šablony kampaně...)

GetResponse

Getresponse je komplexní řešení, které nabízí vše od e-mailingu, až po tvorbu cílových podstránek, nebo pořádání webinářů. Nabízí mnoho předpřipravených šablon, jednoduchý editor, pokročilé funkce a spoustu integrací. Umožňuje také živý chat s publikem. 

 

Editace e-mailů:

Cena:

Možnosti automatizace:

Zákaznická podpora:

Pokročilé funkce:

Možnosti napojení:

Výhody:

N
Zkušební verze zdarma do 500 kontaktů
N
Pokročilá a přitom jednoduše nastavitelná marketingová automatizace
N
E-commerce modul pro e-shopy
N
Práce s individuálními kontakty
N
Vizuální mapy pro vytváření chytrých komunikačních scénárů
N
Jednoduché a přehledné prostředí ovládání
N
Má i nástroj na tvorbu webových stránek

Nevýhody:

M
Pro více kontaktů drahé řešení
M
Nástroj i zákaznická podpora jsou v angličtině
M
Složitější napojení na ostatní nástroje, nejlepší je používat všechny funkce GetResponse na jedné platformě
M
Komplexní nástroj, který vás nutí ovládat nejen e-mailing, ale i cílové stránky, webináře, push notifikace a další v jedné aplikaci

Mautic je komplexní řešení s mnoha variacemi a rozšířeními, které jsou k dispozici zdarma. Abyste ho mohli používat, neobejdete se bez dobrého technického zázemí, zařízení odesílacích serverů a dalších technických nutností.

 

Editace e-mailů:

Cena:

Možnosti automatizace:

Zákaznická podpora:

Pokročilé funkce:

Možnosti napojení:

Výhody:

N
Nástroj je zdarma, není limitovaný počtem kontaktů
N
Nabízí mnoho rozšíření a vylepšení, které lze přidat k základnímu systému
N
Firma, která ho dokáže využít, může ušetřit spoustu peněz za pronájem softwaru

Nevýhody:

M
Je třeba nástroj vlastními silami hostovat, zařídit odesílací servery, doručitelnost e-mailů a další technické nutnosti
M
Nástroj vyvíjí mnoho vývojářů, ne vždy jsou verze kompatibilní
M
Nástroj nepatří mezi nejpřehlednější

Nevíte, jaký nástroj zvolit?

Volba vhodného nástroje může být pro úspěšný e-mail marketing klíčová. Nechte si nezávazně poradit od odborníků. Pomůžeme vám analyzovat jaké funkce a vlastnosti potřebujete, a ze všech vybrat ten nejlepší.