Jak na předmět e-mailu, který si vaši příjemci budou chtít okamžitě otevřít?

Hlavní strana » Obsah e-mailů » Jak na předmět e-mailu, který si vaši příjemci budou chtít okamžitě otevřít?

Rozhoduje o všem. Buď je dostatečně dobrý a zaujme, nebo e-mail rovnou skončí v koši. Předmět se svou ideální délkou 50 znaků má ohromnou moc. Dali jsme dohromady to, co nám funguje, a sepsali pro vás triky, se kterými zvýšíte míru otevření a přečtení vašich e-mailů.

Praktiky, které fungují v předmětech e-mailů

Předtím než se podíváme na konkrétní tipy, projdeme si společně základní praktiky pro úspěšné e-mailové předměty.

1. Urgence/Tlak

Základem u tohoto předmětu je vyvolat tlak. Příjemce by měl získat pocit, že jakmile nezareaguje hned, přijde o výhodu nebo mu něco zajímavého uteče. Volte co nejkratší lhůtu pro možnost reakce. Dlouhá doba pro rozhodování snižuje pravděpodobnost vykonání akce, a navíc je zde možnost, že na vás příjemce zapomene.

Jak může vypadat urgentní předmět e-mailu?

  • Posledních 5 lístků na školení
  • Pouze do dnešní půlnoci
  • Za 24 hodin ukončíme výprodej. Stihněte to
  • Zítra už bude pozdě

Tip Včeliště: Nenaléhejte na své příjemce příliš často. Mohlo by je to spíše odradit. Předmět s urgencí používejte jen v situacích, kdy je třeba okamžité reakce.

2. Zvědavost 

Využijte přirozené lidské zvědavosti a pohrajte si s ní i v předmětech e-mailů. Zapojte kreativitu, nalákejte své příjemce, ale stále se držte toho, aby byl předmět v souladu s vaším brandem.

Jak může vypadat předmět budící zvědavost?

  • Jedna věc, která prodává
  • Co vám často říkají na školení, ale pěkně se pletou
  • Ha, tak tohle se nám nepovedlo. Ať se vám to nestane

3. Napodobování většiny

Už od raného dětství napodobujeme ostatní a rádi se přidáváme. Využijte toho v předmětu e-mailu. Sdělte svým příjemcům, kolik lidí už se přihlásilo na webinář, vyzkoušelo váš produkt nebo se podívalo na video. Vyvoláte zájem přidat se k většině.

Jak může vypadat předmět e-mailu se sociálním důkazem?

  • 156 marketérům už náš kurz pomohl
  • Už 250 lidí se zaregistrovalo
  • 580 přihlášených. Kde vás máme?

4. Novinky

Stručně dejte najevo svému příjemci, co je u vás nového. Lidé jsou rádi v obraze, a proto je můžete zaujmout novým produktem, videem nebo aktuálním článkem z oboru.

Jak může vypadat předmět e-mailu o novinkách?

  • Konečně máme skladem vylepšený model klimatizace
  • Jak být trendy v e-mail marketingu v roce 2020?
  • Novou podzimní kolekci ukážeme nejprve vám, pak až ostatním

5. Série na pokračování

Pokud tvoříte obsah na pokračování nebo máte připravenou sérii e-mailů, dejte to svým příjemcům jasně vědět už v e-mailu. Jakmile se trefíte do jejich vkusu, s očekáváním budou vyhlížet další pokračování.

Příklady předmětů e-mailů v sérii na pokračování:

  • 2. pokračování seriálu o e-mail marketingu
  • Copy trik číslo 26
  • Venku už je 3. video o pletení pro začátečníky

6. Hodnota

Dokažte svým příjemcům rovnou v předmětu, že jim otevření e-mailu něco přinese. Například jim poskytne odpověď na otázku, pomůže s něčím, co sami nezvládají, nebo je posune v podnikání dál.

Jak můžou vypadat předměty e-mailů s hodnotou?

  • Nemáte po ruce grafika? Poradíme, jak to zvládnete sami
  • Stáhněte si tabulku pro publikační plán zdarma
  • Manuál pro začínající copywritery

7. Známé osobnosti fungují

Ze zkušeností velmi dobře fungují i předměty, ve kterých zmíníte známou nebo významnou osobnost ve vašem oboru. 

Příklady předmětů e-mailů se známou osobností:

  • Skladem sportovní oblečení, které nosí Usain Bolt
  • I Zdeněk Pohlreich byl v naší restauraci spokojen
  • Novinky na FB – co prozradil Mark Zuckerberg?

10 osvědčených tipů, jak na poutavé předměty e-mailů

Probrali jsme základní praktiky a teď se pustíme do praktických tipů, které mějte na mysli při tvorbě každého předmětu.

  • Tip č. 1: V krátkosti je síla – nezapomínejte, že stále častěji čtou lidé e-maily na mobilech. Uzpůsobte tomu své předměty a držte jejich délku v rozsahu 30–65 znaků.
  • Tip č. 2: Ať za vás e-maily neposílá robot – dosaďte místo infa před zavináčem jméno konkrétní osoby.
  • Tip č. 3: Ptejte se na otázky – používejte otevřené otázky a vyvolejte v příjemcích zájem dozvědět se odpověď.
  • Tip č. 4: Používejte číslice – tip, který se dá uplatnit v kterémkoliv obsahu. Čísla prostě fungují.
  • Tip č. 5: Pocit výjimečnosti – dopřejte svým příjemcům pocit unikátnosti a pošlete jim speciální nabídku určenou jen pro ně.
  • Tip č. 6: Předměty šité na míru – využijte všechna data, která o svých příjemcích máte, a použijte je rovnou v předmětu.
  • Tip č. 7: Dejte si záležet na náhledu e-mailu – mnohdy se hned za předmětem zobrazí i začátek samotného obsahu. Využijte tento krátký prostor pro upoutání příjemce.
  • Tip č. 8: 1 předmět = 1 sdělení nebo přínos – k dispozici máte maximálně 65 znaků. Soustřeďte se jen na jednu službu, produkt nebo jedno sdělení a prodejte ho co nejlépe.
  • Tip č. 9: Nelžete a neslibujte to, co nesplníte – zaujmout předmětem můžete, aniž byste si vymýšleli. 
  • Tip č. 10: Nebojte se být vtipní – předmět e-mailu je pro to ideálním prostorem.

Co do předmětu e-mailu nedávat?

Sleva a zadarmo jsou slova lákavá, ale počítejte s tím, že pokud je budete používat, s největší pravděpodobností skončí váš e-mail ve spamu. Ze stejného důvodu se vyhněte i nadměrnému využití Caps Locku a vykřičníků.

Zkoušejte různé předměty e-mailů, nic nezkazíte

Střídejte různé praktiky a sledujte, co na vaše příjemce nejvíce funguje. Předmět e-mailu je obsahem, se kterým si můžete hrát. V každém případě testujte a vyhodnocujte úspěšnost. Budeme rádi, když nám dáte vědět, jaké předměty e-mailů se vám nejvíce osvědčily. Napište nám do komentářů.

 

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This