Vypilované texty e-mailů jsou stejně důležité jako líbivá grafika. Možná ještě důležitější. Ke čtivému textovému obsahu vám pomůže umělá inteligence, která je dnes součástí mnoha e-mailingových nástrojů. A pokud není, existují jiné možnosti. Podívejte se, jak využít AI k e-mailovému copywritingu.
E-mailingové nástroje jsou díky AI efektivnější
Umělá inteligence v e-mailingových nástrojích často dokáže kromě psaní a úprav textů také další věci:
- analyzovat uživatelská data a historii nákupního chování,
- spočítat celoživotní hodnotu zákazníka,
- doporučit vhodné produkty pro konkrétní segmenty,
- připravit běžné automatizační scénáře.
My se v tomto článku zaměříme jen na copywriting – protože textový obsah rozhoduje o úspěšnosti e-mailu opravdu z velké části. Co uvidí příjemce e-mailu jako první? Předmět a preheader = text. Jak řeknete zákazníkům, že máte skvělou nabídku, když se jim nezobrazí grafika? Textem.
Práci vám usnadní, pokud má vybraný e-mailingový nástroj AI už integrovanou.
Leadhub a kouzelná hůlka, Boldem s 11 režimy
Kouzelná hůlka v Leadhubu nabízí hned několik možností.
- Pro váš původní text navrhne několik jiných, atraktivnějších variant.
- Zkrátí obsáhlý text na přijatelnou délku, aniž by ztratil hlavní sdělení.
- Zformuluje chytlavý předmět, který bude korespondovat s obsahem e-mailu. Alternativ vygeneruje rovnou více.
- Z textu vytvoří nadpis, který upozorní na hlavní informace.
- Vygeneruje odstavec na míru na základě konkrétních požadavků, jako například:
- Napiš odstavec o výhodách užívání probiotik.
- Napiš připomenutí pro opuštěný košík a nabídni slevu 5 %, pokud zákazník nákup dokončí do 24 hodin.
- Napiš text, který bude nový kontakt v databázi motivovat k prvnímu nákupu se slevou 100 Kč. Sleva se může uplatnit na jakýkoliv produkt, ale pouze při celkové hodnotě objednávky vyšší než 700 Kč.
Také Boldem má ChatGPT integrovaný přímo v editoru šablon a nabízí až 11 způsobů úpravy textu, mezi které patří například:
- přeformulování,
- úprava délky, aniž by se změnila podstata sdělení,
- změna stylu – původní text upraví hned do tří stylů: profesionálního, neformálního a přátelského.
Ani ostatní nezůstávají pozadu
Také Ecomail využívá ChatGPT, který vám pomůže s tvorbou textů e-mailu nebo generováním předmětu kampaně, stejně jako Mailchimp, kde vám editor nabídne tři alternativy textu. GetResponse obsahuje AI Email Generator, který vyniká vytvářením obsahu specifického pro dané odvětví.
AI generátory e-mailů jako skvělá alternativa, když víte, jak na ně
Možná jste z výše uvedeného vypozorovali, že e-mailingové nástroje využívají ChatGPT. Z toho plyne, že pokud váš e-mailingový software nemá integrovanou AI, můžete použít přímo ChatGPT, případně některý z AI nástrojů pro generování e-mailů (AI e-mail generators). Tyto generátory jsou postaveny na stejném jazykovém modelu jako například GPT4 a představují sofistikovanou směs technologie a kreativity. Dokáží se přizpůsobit různým kontextům a poskytnout poznatky, které mohou výrazně zlepšit míru zapojení.
Existuje dlouhý seznam nástrojů umělé inteligence pro psaní e-mailových textů, tzv. e-mail writers AI, některé z nich najdete na odkazu v další kapitole. Pro všechny však platí to samé: Aby byly jejich výstupy opravdu účinné, musíte jim poskytnout co nejvíce informací a podrobné zadání.
- Kontext: O čem chcete, aby e-mail byl?
- Informativní e-mail o účincích vitamínu C na pokožku
- Transakční e-mail s poděkováním za nákup a poskytnutím pokynů, jak produkt používat
- Newsletter informující o nových produktech
- Důležité podrobnosti a fakta:
- Slevu lze uplatnit pouze při nákupu nad XY Kč.
- Zaváděcí ceny platí jen do …
- Tón komunikace: Zadejte, v jakém tónu se má komunikace nést.
- Některé nástroje umožňují nejprve přidat fráze související se značkou, aby následné e-maily působily přirozeně a konzistentně.
- Můžete poskytnout podrobnosti o osobě, které e-mail posíláte.
Příklady zadání (promptů):
Napiš předmět newsletteru, který oznamuje slevu 30 % na celý sortiment na základě toho, že slavíme 5. narozeniny. Použij emoji a agresivní tón.
Napiš newsletter vycházející z nejnovějších článků o způsobech redukce vrásek. Newsletter bude mít úvod, dva odstavce, seznam s odrážkami a závěr. Newsletter je určen čtyřicetileté ženě, která je zvyklá o sebe pečovat a nevadí jí za péči utratit více peněz.
Napiš odstavec, který shrne hlavní výhody produktu www.produktyxy.cz. Uveď, že produkt lze až do 20. 5. 2024 koupit s 10% slevou. Piš neformálním tónem.
Abyste mohli co nejlépe napsat zadání, musíte vědět, co chcete e-mailem říci a čeho chcete dosáhnout. Přečtěte si článek Jak napsat newsletter, který splní vaše cíle, najdete v něm spoustu užitečných tipů pro zadávání promptů i kontrolu výsledných e-mailů.
Co se nám (ne)líbí na AI e-mailových generátorech
Na unite.ai najdete 10 nejlepších e-mailových generátorů, kde si svého favorita můžete vybrat sami. Každý nástroj má trochu jiné klíčové vlastnosti a funkce. Nám se zalíbila například u copy.ai možnost přizpůsobit e-maily stávající tonalitě značky.
Další výhodou je, že pokud si nevíte rady se zadáním, můžete se inspirovat v knihovně promptů.
Stejně jako ve většině případů použití umělé inteligence se ale i u těchto generátorů mohou objevit problémy.
- Vždy existuje možnost, že do e-mailu uniknou citlivé nebo soukromé informace.
- Nástroje mají stále tendenci uvádět nepřesné informace.
- Někteří poskytovatelé e-mailových služeb rozpoznají e-maily generované AI a označí je jako spam.
Tato rizika se však dají eliminovat důkladnou kontrolou textu. Co sledovat u prvních dvou bodů je celkem jasné, v případě třetího bodu se soustřeďte na tyto aspekty:
- Neopakuje se stejná myšlenka, pouze jinak přeformulovaná? AI má tendenci roboticky opakovat.
- Není text v rozporu s kulturou, odvětvím apod.? Platformám s AI často unikají určité nuance a kontexty.
- Nejsou věty příliš dlouhé a složité? Tohle dělají roboti často. Občas je potřeba dlouhou větu rozdělit na dvě kratší.
Posílejte e-maily, které si lidé zamilují
Skvělé je, že umělá inteligence se stále učí a zlepšuje kvalitu budoucích výstupů. Také vy se postupně naučíte promptovat efektivněji a vaše vzájemná spolupráce vám ušetří čas a přinese e-maily, které pomohou vybudovat silnou značku. Kromě skvělého copy ale nezapomínejte ani na další aspekty, které rozhodují o úspěšnosti vašeho e-mailového marketingu. Zjistěte, jaký e-mailový obsah lidé rádi dostávají, co je naopak odrazuje nebo jak e-maily ovlivňují jejich nákupní chování.
0 komentářů