Rozhovor nejen o e-mail marketingu: Jak kvalitní české nádobí prodává příběh

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. E-commerce
  4.  » Rozhovor nejen o e-mail marketingu: Jak kvalitní české nádobí prodává příběh

Vyzpovídali jsme Jana Fabiniho, CEO společnosti Fabini, která vyrábí kvalitní nadčasové nádobí. Jak oblíbený e-shop prohlubuje vztah se zákazníky, jaký obsah firmě funguje na sociálních sítích a jaký je měsíční budget na marketing?

Ve světě e-commerce nejste žádným nováčkem, jak je to s online prodejem produktů Fabini? Nakupují ti, pro něž je vařením koníčkem, online, nebo větší část prodejů jde přes kamenné prodejny? 

Pro naši značku je klíčové, že prodáváme pouze formou D2C, tedy přímo zákazníkům. Nemáme žádné přeprodejce a v tuto chvíli je možné koupit naše produkty pouze na našem e-shopu. Kamenného obchodu se však do budoucna dočkáme snad také.

Kdo vám dělá marketing – agentura, nebo máte interní tým?

Využíváme obojí. Na marketing máme interní tým, se specializovanými oblastmi, jako jsou třeba PPC nebo PR, nám pomáhají externisté. Nejsou to agentury, ale freelanceři, se kterými máme tak úzkou spolupráci, že je považujeme v podstatě za členy týmu.

Soustředíte se na organický obsah, nebo spíše investujete do výkonnostní reklamy?

Pro naši komunikaci je základem kvalitní obsah, snažíme se zákazníkům a nejen jim poskytovat i praktické rady a tipy, jako například zde. To se nám velmi osvědčuje, lidé vidí, že rozumíme tomu, co děláme, že nekomunikujeme jen kvůli tomu, abychom něco prodali. Zároveň však nepřetržitě investujeme do výkonnostní reklamy, která tvoří naprosto zásadní součást našeho marketingového mixu. Ve chvíli, kdy chcete růst rychle, se bez ní snad ani neobejdete.

Jaký obsah vám nejlépe funguje na sociálních sítích? Zkoušíte i Reels, živá videa apod.? 

Obsah na sociálních sítích je pro nás velmi aktuální téma a obecně tvorbu obsahu vnímáme jako klíčovou. Sami ale stále máme na čem pracovat, například v souvislosti se zmíněnými videi a Reels.

Prozradíte, jaký máte měsíční budget na marketing a kolikrát se vám vrací v prodejích?

Náš rozpočet na marketing se pohybuje kolem 200 tisíc měsíčně a PNO je něco přes 20 %.

Do jakých formátů kromě PPC dále investujete? 

Vytvořili jsme si celkem klasický marketingový mix, který nám dobře funguje. Kromě PPC a sociálních sítí investujeme ještě například do spolupráce s influencery a do PR, zejména media relations.

Zákazníkům, kteří si od vás koupili nádobí, nabízíte bonusový obsah přes e-mailing. Dozví se o výrobě nádobí, jak se o něj starat a další tipy. To je podle nás skvělý krok, jak si zákazníky udržet nenásilnou formou. Jak velkou databázi zákazníků máte a jak s nimi dál – kromě zasílání obsahu – pracujete, máte nastavenou například cross-sellovou kampaň? 

V databázi máme přibližně 5000 kontaktů. Tohoto čísla jsme dosáhli i díky tomu, že výměnou za kontakt nabízíme e-book o nádobí ke stažení zdarma. Já sám píšu každých 14 dnů článek na blog, který v newsletteru zasílám.

Myslím, že u newsletteru je zásadní komunikace s komunitou. Nesnažíme se prodávat, ale prohlubovat vztahy s naším publikem.

Cross-sellovou kampaň zatím nemáme, ale práci s databází a e-mailingu máme v plánu se v následujících měsících ještě intenzivně věnovat.

Používáte nástroj Mailchimp, proč jste se rozhodl zrovna pro něj? 

Mailchimp mi jako uživateli nejvíce vyhovoval, má skvěle intuitivní prostředí a free verze je zdarma. Oceňuji také propracovanou analytiku.

Řešil jste nějaký problém u nástroje? Vyhovuje vám zákaznická podpora Mailchimpu?

Žádné problémy jsme neřešili, takže se zákaznickou podporou zkušenost nemáme.

Podle čeho segmentujete kontakty? Vyhovuje vám Mailchimp v této oblasti?

Naše kontakty nijak nesegmentujeme.

Jaké pokročilé funkce používáte – třeba v rámci napojení na e-shop nebo pokročilou segmentaci?

Využíváme plán Standard a žádné pokročilé funkce jsme zatím nezkoušeli, jediné, co mě napadá, je to, že v rámci propojení se Shopify využíváme Mailchimp k automatickému odesílání dokladů k objednávkám.

Jaké kampaně mají u vás největší úspěch? 

Kolem naší značky se tvoří skvělá komunita, zákazníci jsou nám věrní a rádi se k nám vrací. I proto má pokaždé velký úspěch jakákoliv novinka, aktuálně například předprodej k nové kolekci Lucca.

Velký úspěch dále mají také kampaně s přidanou informační hodnotou.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This