Nepodceňujte kvalitní copy a pište e-maily, které nenudí

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Obsah e-mailů
  4.  » Nepodceňujte kvalitní copy a pište e-maily, které nenudí

I když používáte designové a vizuálně líbivé šablony e-mailů, neměli byste zapomínat na kvalitní otextování e-mailů, kterými k zákazníkům promlouváte. Často totiž obrázek nestačí a text toho řekne daleko víc. Obzvláště když pro lepší doručitelnost potřebujete poměr textu a obrázků ideálně 70 : 30.

Proč je dobré copy důležité?

Jak řeknete zákazníkům, že máte skvělou nabídku nebo novinky, když se jim nezobrazí grafická část e-mailu? Tím správným copy. To ale není jediný důvod, proč nepodceňovat efektivní textace. Správným textem zaujmete cílovou skupinu, která na vaše sdělení zareaguje – a to je přece cílem e-mailového marketingu. Zjistěte, jak správně promlouvat ke svým stávajícím i potenciálním zákazníkům a tvořte personalizované zprávy, které budou chtít lidé číst.

A jak na to?

1. Zaujměte hned na začátku

První dojem z příchozí zprávy je klíčový. Ten rozhodne, zda si odběratel newsletter vůbec otevře. V pomyslné první linii tak stojí předmět e-mailu. Ten by měl nakousnout, o čem bude celá zpráva. Zároveň ale nesmí prozradit všechno, aby navnadil k otevření e-mailu. Dobře funguje:

  • stručný text, 
  • použití čísel, 
  • otázka, na kterou budou adresáti chtít znát odpověď,
  • benefit, který příjemce otevřením e-mailu získá.

Naopak se vyvarujte častého používání slov „sleva“ nebo „zdarma“ a také velkých písmen a vykřičníků, díky kterým může e-mail skončit ve spamu.

Příklady vhodných předmětů

Nezapomínejte ani na preheader, který předmět doplní či rozvine. Přečtěte si, jaké nejčastější chyby spojené s preheaderem snižují open rate e-mailů, ať je neděláte také.

Posuďte sami, který z preheaderů působí lépe.

Součástí předmětu nebo preheaderu mohou být také emotikony, které upoutají více pozornosti. Nebo už to neplatí? V článku o emotikonech zjistíte, jak na používání emoji, aby nebyly spíše na škodu.

2. Mluvte jazykem cílovky

Stejně jako mluvíte jinak s přáteli a jinak se šéfem, přizpůsobte způsob komunikace svým zákazníkům. Základem úspěchu a navázání konverzace je autentičnost. Pokud budete vědět, jakým způsobem mluví vaši odběratelé a cílová skupina, máte větší šanci, že je zaujmete. Že vám porozumí a oblíbí si vás.

Richard Woox zvolil neformální tón.
Angry Beard jsou ve stylu komunikace hodně odvázaní, ale vzhledem k sortimentu si to mohou dovolit.

Cílovou skupinu ale mohou tvořit různě smýšlející lidé, proto zvažte vytvoření segmentů databáze, které budou mít společné znaky. Tón komunikace upravte pro jednotlivé segmenty (např. pro muže a ženy) a tvořte ještě více personalizované zprávy.

Jakmile najdete ten pravý tón, udržujte ho ve všech e-mailech. Zákazníci si zvyknou na jedinečný způsob komunikace a poznají vás, i když si nepřečtou, od koho jim zpráva přišla. Základem je ale vědět, na co odběratelé slyší.

3. Nechoďte kolem horké kaše a řekněte jen to důležité

Jasně a stručně řekněte, s čím přicházíte. Ať už je váš newsletter plný výhodných nabídek, nových produktů nebo užitečných informací, uveďte to. Ideálně hned v předmětu a preheaderu, ale také v úvodu e-mailu.

V těle e-mailu to můžete více rozvést, ale myslete při tom na adresáty a zaměřte se na přínos přečtení/prohlédnutí newsletteru.

  • slevy až 30 % → Ušetříte až 30 %.
  • nové produkty → Novinky, díky kterým bude vaše pleť svěží.
  • užitečné informace → Zjistěte, jak rozeznat pravou kůži od koženky, ať nenaletíte podvodníkům.

4. Zdůrazněte výhody, které zákazník získá

Všechny důležité informace nemusí být zajímavé i pro vaši cílovku. Ačkoli je postup výroby materiálů k zateplení budovy podstatný, zákazníka více zajímá, že díky němu ušetří za vytápění. Zdůrazněte proto v textech výhody, které budou příjemcům ‒ vaší cílové skupině ‒ užitečné.

  • povlečení z mikro flanelu → zahřeje i toho největšího zmrzlíka
  • boty na nízkém podpatku → pohodlí i při celodenní chůzi
  • malá peněženka → vejde se do každé kabelky
  • kapsa na zip → bezpečné uložení věcí
  • produkty skladem → objednávku obdržíte do 3 dnů

5. Inspirujte k akci

Čtivý a zajímavý e-mail je skvělá věc. Většinou jej ale posíláte s nějakým záměrem – nákupem, proklikem na web. Naveďte čtenáře k tomu, co po něm chcete. Ideálně pomocí graficky zvýrazněných CTA prvků, které odběratele nasměrují přesně tam, kam potřebujete. 

Jak vypadá ideální sdělení v CTA prvku, které přináší konverze? 

  • Text je krátký a výstižný. Délka se může pohybovat od několika až po pár desítek znaků. 
  • Používejte akční slova jako získat, přečíst, stáhnout, koupit, prohlédnout si apod.
  • Použitím časového příslovce (teď) můžete čtenáře pobídnout k rychlému jednání.

Více se o správném používání a vytváření CTA prvků dočtěte v tomto článku.

6. Testujte a zlepšujte

Chcete psát co nejlepší e-maily? Pak je testujte. Pomocí A/B testování předmětů, délky textů nebo jednotlivých CTA prvků zjistíte, co na vaše zákazníky platí nejvíce. Podle výsledků pak přizpůsobte vzhled jednotlivých e-mailů, které následně přinesou lepší výsledky. 

Dodržováním základních pilířů pro efektivní textace e-mailů zajistíte, že vás odběratelé budou číst a reagovat na vaše zprávy tak, jak potřebujete.

Jak zefektivnit e-mailové copy

E-mailový copywriting je jednou z oblastí, ve kterých umí být velmi nápomocná umělá inteligence. Může vás jenom nasměrovat, nebo udělat celou práci za vás. Přečtěte si nejprve, jak efektivně zapojit AI do přípravy textů a na co si dát pozor, a poté se podívejte na e-mailingové nástroje s AI. V praxi pak sami uvidíte, že spolupráce s umělou inteligencí vám ušetří čas i peníze a přinese e-maily, které pomohou vybudovat silnou značku.

Naučte se psát e-maily, které si příjemci zamilují

Stáhněte si zdarma příručku e-mailového copywritingu a mějte zásady účinných e-mailingových textů a tipy prověřené v praxi pěkně pohromadě.

Stáhnout pŘÍRUČKU

Aktualizace článku ze dne 5. 10. 2020.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Josef Řezníček

Josef Řezníček

Zakladatel projektu Včeliště a Mailujeme. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This