Nepodceňujte kvalitní copy a pište e-maily, které nenudí

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Obsah e-mailů
  4.  » Nepodceňujte kvalitní copy a pište e-maily, které nenudí

I když využíváte designové a vizuálně líbivé šablony e-mailů, neměli byste zapomínat na kvalitní otextování e-mailů, kterými k zákazníkům promlouváte. Někdy totiž obrázek nestačí a text toho řekne víc.

Proč je dobré copy důležité?

Jak řeknete zákazníkům, že máte skvělou nabídku nebo novinky, když se jim nezobrazí grafická část e-mailu? Tím správným copy! To ale není jediný důvod, proč nepodceňovat efektivní textace. Správným textem zaujmete cílovou skupinu, která na vaše sdělení zareaguje – to je totiž cílem. Zjistěte, jak správně promlouvat ke svým zákazníkům a tvořte personalizované zprávy, které budou chtít lidé číst.

A jak na to?

Držte se 6 pilířů efektivního e-mailového copy

1. Zaujměte 

První dojem je klíčový. Ten rozhodne, zda si odběratel newsletteru zprávu vůbec otevře. V pomyslné první linii tak stojí předmět e-mailu. Ten by měl nakousnout, o čem bude celá zpráva. Zároveň ale nesmí prozradit všechno, aby navnadil k otevření e-mailu. Dobře funguje krátký a stručný text, použití čísel nebo otázek, které adresáti budou chtít zodpovědět. Naopak se vyvarujte slov „sleva“ nebo „zdarma“ a také velkých písmen, díky kterým může e-mail skončit ve spamu.

Nezapomínejte ani na preheader, který odběratelům připomene, proč jim píšete. Přečtěte si, jaké nejčastější chyby spojené s preheaderem snižují open rate e-mailů nebo jak si poradit při tvorbě poutavých předmětů.

2. Mluvte jazykem cílovky

Stejně jako mluvíte jinak s přáteli a jinak se šéfem, přizpůsobte způsob komunikace svým zákazníkům. Základem úspěchu a navázání konverzace je autentičnost. Pokud budete vědět, jakým způsobem mluví vaši odběratelé a cílová skupina, máte větší šanci, že je zaujmete. Že vám porozumí a oblíbí si vás. Cílovou skupinu ale mohou tvořit různě smýšlející lidé ‒ proto zvažte vytvoření segmentů databáze, které budou mít společné znaky. Tón komunikace upravte pro jednotlivé segmenty (např. pro muže a ženy) a tvořte ještě více personalizované zprávy.

Jakmile najdete ten pravý tón, udržujte ho ve všech e-mailech. Zákazníci si zvyknou na jedinečný způsob komunikace a poznají vás, i když si nepřečtou, od koho jim zpráva přišla. Základem je ale vědět, na co odběratelé slyší.

3. Nechoďte kolem horké kaše a řekněte jen to důležité

Jasně a stručně řekněte, co nabízíte nebo o čem informujete. Myslete na adresáty a zdůrazněte výhody, které jim produkt nebo služba přinese. Nejdůležitější informace zvýrazněte.

4. Zdůrazněte výhody, které zákazník získá

Všechny důležité informace nemusí být zajímavé i pro vaši cílovku. Ačkoli je postup výroby materiálů k zateplení budovy podstatný, zákazníka více zajímá, že díky němu ušetří za vytápění. Zdůrazněte proto v textech výhody, které budou příjemcům ‒ vaší cílové skupině ‒ užitečné.

5. Inspirujte k akci

Čtivý a zajímavý e-mail je skvělá věc. Většinou jej ale posíláte s nějakým záměrem – nákupem, proklikem na web. Naveďte čtenáře k tomu, co po něm chcete. Ideálně pomocí graficky zvýrazněných CTA prvků, které odběratele nasměrují přesně tam, kam potřebujete. 

Jak vypadá ideální sdělení v CTA prvku, které přináší konverze? 

  • Text je krátký a výstižný. Délka se může pohybovat od několika znaků až po pár desítek znaků. 
  • Používejte akční slova jako získat, přečíst, stáhnout, koupit, prohlédnout si apod.
  • Použitím časového příslovce (teď) můžete čtenáře pobídnout k rychlému jednání.

Více se o správném používání a vytváření CTA prvků dočtěte v tomto článku.

6. Testujte a zlepšujte

Chcete psát co nejlepší e-maily? Pak je testujte. Pomocí A/B testování předmětů, délky textů nebo jednotlivých CTA prvků zjistíte, co na vaše zákazníky platí nejvíce. Podle výsledků pak přizpůsobte vzhled jednotlivých e-mailů, které následně přinesou lepší výsledky. 

Dodržováním základních pilířů pro efektivní textace e-mailů zajistíte, že vás odběratelé budou číst a reagovat na vaše zprávy tak, jak potřebujete.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Josef Řezníček

Josef Řezníček

Zakladatel projektu Včeliště a Mailujeme. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This