Preheader a nejčastější chyby, které snižují otevíranost vašich e-mailů

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. E-commerce
  4.  » Preheader a nejčastější chyby, které snižují otevíranost vašich e-mailů

O předmětech e-mailů a jejich významu už jste asi slyšeli mnohé. Ale co takový preheader? Tomu už takový význam nepřikládáme. Přitom není o nic méně důležitý. Zatímco předmětem dáváme najevo, kvůli čemu píšeme, v preheaderu by mělo být vysvětleno, proč vlastně píšeme. 

Preheader je ten krátký textík, který se ve výpisu e-mailů objeví hned pod předmětem nebo vedle něj (záleží, kde si své e-maily prohlížíte).

Preheader a nejčastější chyby

Jak preheader nastavit?

E-mailingové nástroje s preheaderem automaticky počítají a sami vás při tvorbě nového newsletteru vybídnou k tomu, abyste si krátký text upravili podle svého (viz níže umístěné ukázky z Dripu a SmartEmailingu). 

Pokud jde o délku, hodně záleží na nástroji či prohlížeči, ve kterém si uživatel své e-maily otvírá. Obecně ale platí, že je vhodné držet preheader v rozsahu mezi 85 a 100 znaky.

Drip:

Preheader a nejčastější chyby

SmartEmailing:

Preheader a nejčastější chyby

Proč je preheader tak důležitý?

Běžný uživatel je po přihlášení do e-mailu zavalen desítkami slevových kuponů, akčních nabídek, žhavých novinek, zaručených tipů a „nejdůležitějších“ informací. V takové chvíli přichází na řadu selekce, během níž se některé ze zpráv dostávají do centra pozornosti, zatímco jiné končí bez mrknutí oka v koši, ne-li dokonce ve spamu. Projít touto selekcí bez úhony vám pomohou jen dvě věci – buď už jste s čtenářem dobří známí a on se na váš e-mail přímo těší, nebo jste ho zaujali těmi pár slovy, která se mu zobrazila ve výpisu e-mailů. Protože první varianta je opravdovou fata morganou newsletterové pouště a její nalezení je výsadou pár vyvolených, bude zřejmě nutné zapracovat na té druhé. Teď už důležitost preheaderu chápete?

5 nejčastějších chyb v preheaderu

U newsletteru máte vždy jen jeden pokus. Stačí malá chyba a e-mail letí do koše. Tady je pět nejčastějších chyb, se kterými se setkáváme v preheaderech.

  1. Preheader zcela chybí

Tou největší chybou, kterou můžete udělat, je úplné vynechání preheaderu. V takovém případě se často zobrazí samotný text e-mailu nebo automatický popisek, tedy například informace o tom, jakým způsobem byl e-mail odeslán nebo že si ho můžete zobrazit i ve svém prohlížeči. No uznejte sami, že taková informace vás asi příliš neuchvátí.

  1. Preheader není originální

Další častou chybou je vytvoření preheaderu, na kterém je na první pohled vidět, že mu nebyla věnována žádná pozornost. Výjimkou tak není zkopírovaný předmět e-mailu nebo úplně prázdná informace o tom, že by si uživatel měl přečíst daný e-mail. Už ovšem chybí důvod, proč by tak měl učinit. Takový preheader rovněž nikoho nezaujme a určitě nezvýší šanci na otevření e-mailu.

  1. Preheader je příliš dlouhý

Ani věta utnutá v půlce není dobrou vizitkou. Zvláště pokud chybí ta důležitá část. Protože však každý prohlížeč a zařízení umožňují jinou délku preheaderu, je nutné počítat s tím, že se nikdy „nezavděčíte“ úplně všem. Nejlepším řešením tak bude vložit nejdůležitější informaci hned na začátek, aby i v případě zkrácení zůstalo vyřčeno to hlavní.

  1. Preheader nepůsobí důvěryhodně

Pravopisné chyby, extrémní počet emotikon, nevhodně použitá velká písmena nebo deset vykřičníků. To všechno jsou důvody, kvůli kterým váš e-mail pravděpodobně poputuje rovnou do koše.

  1. Bulvární a neseriózní preheader

Tablety, díky kterým zhubnete za tři dny pět kilo, nebo nahé fotky vaší oblíbené celebrity? Takový text zavání zavirováním počítače, i když to tak třeba ani nemusí být. Nesnažte se jít cestou senzací a lákání uživatelů na klamavé nabídky. Uškodíte tak jedině sami sobě.

Jak by měl preheader vypadat? 

Už jsme si řekli, jak by preheader vypadat neměl. Teď by se tedy hodilo ještě říct, jak by naopak vypadat měl. Tady je pár tipů, které při tvorbě můžete využít.

Preheader a nejčastější chyby
  1. Shrnutí newsletteru

V preheaderu je vhodné shrnout, o čem e-mail bude. Díky tomu bude čtenář hned vědět, co ho čeká.

  1. Rozvinutí předmětu

Zároveň je vhodné plynule navázat na předmět, a pokud je to alespoň trochu možné, drobně ho i rozvinout.

Tip Mailujeme.cz: Načerpejte inspiraci, jak vytvořit předmět e-mailu, který budou chtít vaši příjemci okamžitě otevřít, ZDE.

  1. Call to action

Pokud se vám do těch pár znaků podaří vmáčknout i výzvu k akci, rozhodně získáváte plusové body.

  1. Konkurenční výhody fungují

Máte oproti své konkurenci v něčem navrch? Nabízíte dopravu zdarma nebo třeba dárek k nákupu? Šup s tím do preheaderu.

  1. Atraktivní nabídka, která zaujme

Alfou a omegou preheaderů je atraktivita. Čím lepší preheader, tím snáze čtenáře zaujmete a nalákáte k přečtení e-mailu.

Teorii už máme za sebou, teď se můžeme směle pustit do praxe. Při tvorbě dalšího e-mailu se tak určitě nezapomeňte na preheader zaměřit. Všechny novinky je vhodné otestovat, abyste mohli posoudit, co ve vašem případě skutečně funguje. Vytvořte A/B test a pohrajte si se sdělením, jeho formou i s použitím emoji. Uvidíte sami, že očekávané úspěchy na sebe nenechají dlouho čekat.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This