Které e-maily dosahují lepších metrik – newslettery, nebo automatizace?

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Obsah e-mailů
  4.  » Které e-maily dosahují lepších metrik – newslettery, nebo automatizace?

Newslettery a automatizace jsou dvě klíčové oblasti e-mailového marketingu. Víte, které z nich jsou otevíranější a proklikovější? Včeliště už delší dobu sbírá data jednoho z klientů, které vám teď můžeme prezentovat.

Nebojte se automatizací

Na začátek si ujasněme, že používat byste rozhodně měli oba druhy e-mailů, abyste ze své databáze vytěžili maximum.

Když zevrubně porovnáme hlavní rozdíly mezi NL a automatizací, mají automatizace jednu velkou výhodu. Vytvoříte je pouze jednou, zatímco NL musíte dělat pokaždé znovu. Newsletter navíc nelze tak dobře zacílit, proto příjemce zajímá méně než automatizace, která reaguje na jeho chování

Někdo může namítat, že nastavení automatizace je složité. To samozřejmě může být pravda, zvláště v začátcích práce s e-mailingovým nástrojem, ale uvidíte, že s každou další automatizací vám to půjde lépe od ruky. A po nastavení bude nástroj fungovat sám a vaše počáteční úsilí bude bohatě odměněno.

E-mailing Tuli.sk

Tuli je slovenská značka, která navrhuje a šije originální sedací vaky. Ve svém e-mailovém marketingu správně využívá jak kampaně, tak automatizace. V newsletterech informuje o nových produktech a speciálních akcích, jako jsou výprodeje, narozeninové slevy apod. Od dubna do zhruba poloviny října roku 2022 dělala průměrná míra otevření kampaní cca 26 %. To vůbec není špatný výsledek, naopak. Nikoho asi nepřekvapí, že nejlépe si stojí e-maily upozorňující na slevy a dopravu zdarma.

Newslettery vs. automatizace u Tuli.sk

Ale u automatizací, jako je opuštěný košík nebo uvítací sekvence, si Tuli.sk vedou daleko lépe, na což se můžete podívat v infografice.

Kvalita versus kvantita

Když zkombinujete informační newslettery s automatizačními scénáři, které budou se zákazníkem komunikovat jeden na jednoho, trefíte do černého. Nezapomeňte však, že jde hlavně o hodnotu, nikoli o četnost. Pokud neprodáváte rychloobrátkové zboží, nemá cenu zákazníka zahlcovat dalšími nabídkami příliš brzy po sobě. 

V Tuli.sk si toho jsou dobře vědomi, a proto místo pobídky k opakovanému nákupu zasílají například sekvenci s radami, jak se o vak starat. I ta má dobré výsledky (viz infografika), protože zákazníci si takového přístupu cení a Tuli.sk si díky tomu budují dobré jméno. Zkrátka a dobře, e-mailing nemusí být nijak silný, ale rozhodně by neměl ve vašem komunikačním mixu chybět.

Co znamenají uvedené metriky?

Nepochybujeme, že nejdůležitější e-mailingové ukazatele znáte, sledujete je a pracujete s nimi. Nicméně pro osvěžení paměti si můžete přečíst článek o míře otevření a také důležité informace o míře prokliku.

Vyhodnocujte e-mailové kampaně správně

Jak zjistíte, že děláte e-mailing dobře? Přece sledováním a vyhodnocováním sedmi hlavních metrik e-mailového marketingu. Jak na to se dozvíte v našem e-booku.

STÁHNOUT E-BOOK ZDARMA
Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Kateřina Andrée

Kateřina Andrée

Katka ve Včelišti působí jako obsahový stratég a copywriter. Každou větu převrátí naruby a zase zpátky, než s ní je spokojená.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This