E-mailing je stále jedním z nejlepších komunikačních a marketingových nástrojů, které máme k dispozici. Zapojení SMS do e-mailingové strategie ale může sílu vašeho e-malingu ještě zvýšit. Ptáte se jak? Čtěte dále a zjistíte, co vám zasílání SMS v rámci marketingu může přinést i jak s ním začít.
Hlavní rozdíly mezi SMS a e-maily, které musíte znát
Aby se SMS a e-maily ve vaší strategii efektivně doplňovaly, je potřeba mít jasno, v čem se liší. Těmi hlavními rozdíly jsou:
- Prostor pro obsah – SMS zprávy jsou limitovány 160 znaky. Není proto vždy snadné v tak krátkém prostoru sdělit, co potřebujeme. Zpráva musí být stručná, efektivní a s jasnou výzvou k akci.
- Míra otevření – jak uvádí gartner.com, míra otevření SMS je až 98 %. To je oproti e-mailům s průměrnou mírou otevření 25–30 % pořádný rozdíl. U SMS tak máte daleko vyšší pravděpodobnost, že si příjemce vaše sdělení zobrazí.
- Rychlost otevření – protože přes telefon komunikujeme v podstatě nepřetržitě, hlavní výhodou SMS je rychlost, s jakou ji příjemce otevře. Některé zdroje dokonce uvádí, že 90 % SMS zpráv je přečteno během 3 minut od doručení!
- Cílová skupina – v současné době přijímá mladší generace SMS marketing o něco lépe. Starší generace stále upřednostňuje tradiční cesty oslovení, jako je právě e-mail. Je to dáno také tím, že chytré telefony jsou doménou mileniálů. Tato situace se ale postupně mění.
Dalo by se říct, že e-mail je jako starší bratr – klasický a spolehlivý. Už se osvědčil a je obecně oblíbený a pozitivně přijímaný. SMS je naopak mladší, kratší, modernější a především rychlejší. Právě její rychlost je hlavní výhodou, která pomůže vaší kampani k lepším výsledkům.
V jakých sděleních bude nejlepší, aby SMS nahradily e-maily?
Na základě předností, které jsme popsali výše, se SMS nejčastěji používají pro zasílání:
- připomenutí – například připomenutí odletu nebo návštěvy v kosmetickém salonu,
- potvrzení – nejčastěji potvrzení online objednávky,
- výstražných oznámení – například při změně hesla nebo pokusu o přihlášení k účtu z cizí země,
- notifikací – pro komunikaci aktualit: třeba informací o vyzvednutí připravené objednávky nebo změny otevírací doby
- a samozřejmě marketingových sdělení – na ta se detailněji podíváme dále.
Důležité je, aby informace zaslané v SMS nebyly stejné jako v e-mailu, ale naopak se doplňovaly a vytvářely ucelenou komunikaci.
Jak efektivně komunikovat v e-mailech a SMS zároveň
Aby SMS zprávy váš e-mailing posunuly o krok dál, je potřeba vhodně je s e-maily propojit. Tady je několik konkrétních příkladů, jak efektivně použít e-mailing i SMS společně v jedné kampani.
1. Prodejní marketingová kampaň
E-mail: Oznamte nadcházející slevu.
SMS: Připomeňte, že sleva brzy končí, případně poskytněte dodatečnou last-minute slevu.
2. Propagace události
E-mail: Propagujte událost, abyste vzbudili počáteční zájem a připomněli registraci.
SMS: Den před samotným konáním událost připomeňte. V den konání pak pošlete užitečné informace o parkování a v průběhu akce aktuální informace o počasí.
3. Pořádání soutěže
E-mail: Nalákejte na soutěž, informujte o výhrách a soutěžních pravidlech.
SMS: Den před uzavřením soutěž připomeňte, aby se příjemci stihli zapojit, a po skončení soutěže zašlete informace o výhercích.
4. Komunikace interních aktualit
E-mail: Posílejte neurgentní informace, jako jsou newslettery nebo informace o novinkách.
SMS: Posílejte urgentní informace, jako je změna otevírací doby, odstávka systému atd.
Na co si dát u SMS marketingu pozor?
Už víte, co v SMS posílat i jak to efektivně propojit s e-mailingem. Tak teď se ještě podíváme na chyby, které by mohly celou vaši snahu v mžiku znehodnotit. Při zasílání SMS si dejte pozor na:
- Špatné načasování – aby byly vaše zprávy mezi těmi šťastnými, které jsou otevřeny do 3 minut od doručení, je potřeba je správně načasovat. O načasování rozesílky e-mailů, kterou můžete klidně aplikovat i na SMS, jsme psali zde.
- Přehnané množství SMS – komunikace přes telefon je stále vnímána jako osobnější a není proto vhodné zákazníky zahltit komerčními zprávami. Doporučujeme SMS posílat maximálně jednou týdně, klidně ale jen jednou za dva týdny. Velmi záleží na odvětví vašeho byznysu a urgenci sdělované informace.
- Rozlišení obsahu od e-mailu – jak už jsme zmínili, informace v e-mailech a SMS by se rozhodně neměly duplikovat, ale vzájemně doplňovat.
- Příliš dlouhý text – mějte na paměti omezení 160 znaky. Ideálně by se vaše sdělení mělo vejít do tohoto rozsahu, jinak může být rozděleno do více SMS. No a trojí upozornění na novou zprávu už samo o sobě není příjemné.
- Neefektivní výzvu k akci – výzva musí být jasná, stručná a efektivní. Vložte do SMS odkaz na webovou stránku, kde má příjemce akci provést.
Aby byla vaše strategie s využitím SMS co nejefektivnější, je stejně jako u e-mailů velmi důležité segmentovat kontakty. Na základě segmentů pak příjemcům zasílejte pouze sdělení, která je opravdu zajímají. Jak na segmentaci si přečtěte v tomto článku. Pak už se můžete pustit do plánování vaší nové strategie!
0 komentářů