Co je to spam?
Spam je nevyžádaným sdělením šířeným skrze internet. Jde o e-maily, které nechceme dostávat, obtěžují nás a zaplavují poštovní schránku. Společným znakem těchto e-mailů je to, že je spameři posílají v obrovských kvantech na všechny e-mailové adresy, které mají k dispozici. Nejedná se vůbec o cílenou reklamu na určitý okruh lidí a zpáteční adresa bývá z 99 % falešná.
Co patří mezi typický spam?
- Reklama na viagru,
- recepty na hubnutí,
- řetězové dopisy,
- nabídky provizí za převod vysokého obnosu peněz přes váš účet.
Neposíláte žádné takové e-maily, a stejně váš e-mail padá do spamu? Pak si zkontrolujte, zda neděláte chybu v následujících bodech.
Vyřešení optimální doručitelnost a správného technického nastavení rozesílky
Správné nastavení DNS záznamů, validní HTML kód a SPF ověření odesílatele. To jsou technické základy, kterým v nastavení věnujte dostatek pozornosti. Jim a doručitelnosti jsme věnovali speciální článek, ve kterém vám poradíme i aplikaci, která před odesílkou otestuje váš e-mail, tady jak bude posuzován spamovými filtry.
Nemáte souhlas k zasílání obchodního sdělení
Každý e-mail, který odešlete, by měl splňovat zákonné náležitosti podle platné české či evropské legislativy. Ano, točíme se kolem nepříliš oblíbené zkratky GDPR. Pokud v tom máte pořád trochu zmatek, přečtěte si náš článek, v opačném případě stačí, abyste zkontrolovali, že splňujete následující body:
Máte „privacy policy“ v souladu s GDPR?
- Získáváte souhlas podle zákona č. 480/2004 § 7 odst. 2?
- Posíláte newslettery na základě předchozích obchodních vztahů?
- Máte text souhlasu v souladu s GDPR?
Nepoužíváte vhodný e-mailingový nástroj
Pokud používáte bezplatné domény, jako jsou Yahoo a Google, vaše e-maily skončí s největší pravděpodobností ve spamu. E-mailové nástroje vám umožní efektivní práci s e-maily a vytváření kampaní, ale zároveň zaručí technické zázemí, doručitelnost, pomáhají s čištěním databáze a zkontrolují obsah před odesláním. Stále váháte, který si vybrat? Porovnali jsme pro vás nejpoužívanější nástroje.
Používáte zakázaná slova
Spamové filtry reagují i na slovní spojení, která používáte, a podle toho e-maily třídí mezi spam a složku doručených zpráv.
Čeho se vyvarujte, pokud nechcete skončit ve spamu?
Zdvojnásobte svůj příjem.
- Jste vítěz!
- 100 % zadarmo.
- Dárek zdarma!
- Jen za 25 Kč!
Předmět vašeho e-mailu je slabý
Předmět e-mailu rozhoduje o všem. Je tím prvním, co příjemce uvidí, a má taktéž zásadní vliv na posuzování, zda zpráva patří do spamové složky. Kromě zakázaných slov, která jsme probrali výše, se v předmětech vyhněte následujícímu:
- Nepoužívejte velká písmena.
- Vyhněte se nadbytečnému množství vykřičníků.
- Nehrajte nečestnou hru, kdy předmět vypadá jako odpověď nebo přeposlání e-mailu.
- Neuvádějte do něj přehnané a nesplnitelné sliby.
- Hlavním cílem je sice upoutat, ale nezapomínejte na to, že předmět musí mít vždy souvislost se samotným obsahem e-mailu.
Pokud chcete vědět, jak na účinné předměty e-mailu, tento článek je přesně pro vás.
Posíláte e-maily s přílohami
Spamové filtry jsou na přílohy velmi citlivé hlavně z toho důvodů, že jsou potenciálními nosiči virů. Proto s největší pravděpodobností skončí ve spamové složce. Navíc pokud jsou přílohy velké, mají vliv na rychlost načítání e-mailu. A ani to vám nepřináší body k dobru.
Posíláte e-maily, kde je maximum obrázků a minimum textu
V minulosti obsahovaly typické spamové rozesílky jen obrázky, které byly nahrávány v neoptimalizované velikosti bez ohledu na responzivitu. Proto dodnes spamové filtry reagují na e-maily s podobným obsahem. Design je rozhodně důležitý, ale nezapomeňte ho doplnit stejně kvalitním textem.
Odhlášení z odběru je velmi složité nebo úplně chybí
Pokud chcete uživatelům posílat obchodní sdělení, nesmí mu chybět link s možností odhlášení z odběru e-mailů. V případě, že ho vynecháte, dostanete se na „blacklist“, a ať už pošlete e-mail s jakýmkoliv obsahem, skončí ve spamu.
Postarejte se o to, aby odhlášení bylo jednoduché. Zkontrolujte, že je odkaz funkční, a pokud jej uživatel využije, už mu opravdu žádné zprávy od vás nepřijdou.
Posíláte e-maily na neaktivní kontakty
Stát se může každému. Neaktivní kontakty v databázích nejsou ničím výjimečným. Na co si je ale třeba dávat pozor, je vysoké a narůstající množství mrtvých duší. Na to spamové filtry reagují a automaticky pak vaše zprávy filtrují. S tím vám ovšem pomůže vhodný e-mailingový nástroj, o kterém jsme mluvili hned v úvodu.
Nemáte stanovenou frekvenci e-mailů
Ať už své příjemce spamujete několikrát denně, nebo se jim ozvete jednou za půl roku, kdy už nemají tušení, kdo jste a co jim nabízíte, obojí je špatně. Stanovte si frekvenci, kdy budete schopni připravit kvalitní obsah, a zůstanete v podvědomí příjemců.
Přidáváte do e-mailů linky na podezřelé weby
Chcete se vyhnout spamu a často ve svých e-mailech odkazujete na jiné weby? Pak si zkontrolujte, že:
- Neodkazujete na weby se špatnou pověstí.
- Nepoužíváte odkazy, které příjemce několikrát přesměrovávají.
- Nepoužíváte podezřelé zkracovače.
- Neodkazujete na mnoho různých domén.
Neděláte si vrásky s překlepy a gramatikou
Texty bez překlepů a gramatických chyb jsou základem pro spamové filtry a hlavně i vaše příjemce. Proto i našemu poslednímu bodu věnujte dostatek pozornosti, e-mail si několikrát překontrolujte, případně ho rovnou svěřte do rukou copywritera a korektora.
My víme, odesílání vašich e-mailů probíhá ve vší počestnosti, ale spamové filtry to nevědí a ani vědět nemohou. Proto je třeba udělat vše pro to, abyste od nich dostali zelenou. Začněte technickým nastavením, projděte si našich 12 bodů a tvořte kvalitní a relevantní obsah, na který budou vaši odběratelé pozitivně reagovat. Došla vám inspirace pro tvoření nových a zajímavých e-mailů? Pak si určitě pročtěte náš článek o 15 typech e-mailů, které vám přinesou lepší výsledku v marketingu.
0 komentářů