12 možných důvodů, proč e-maily končí ve spamu. Neděláte je také?

Hlavní strana » Návody » 12 možných důvodů, proč e-maily končí ve spamu. Neděláte je také?

Nad přípravou newsletteru nebo jiné e-mailové kampaně strávíte dost času, možná zapojíte i několik lidí. Pokud pak spadne do spamu, přinejmenším to naštve. Jak se toho vyvarovat? Třeba se dopouštíte základních chyb, které si projdeme v tomto článku. Přibližně 5 minut čtení a následné zapracování rozhodně stojí za to, abyste vrátili e-maily do složky, kam patří. Nemyslíte?

Co je to spam?

Spam je nevyžádaným sdělením šířeným skrze internet. Jde o e-maily, které nechceme dostávat, obtěžují nás a zaplavují poštovní schránku. Společným znakem těchto e-mailů je to, že je spameři posílají v obrovských kvantech na všechny e-mailové adresy, které mají k dispozici. Nejedná se vůbec o cílenou reklamu na určitý okruh lidí a zpáteční adresa bývá z 99 % falešná.

Co patří mezi typický spam?

  • Reklama na viagru,
  • recepty na hubnutí,
  • řetězové dopisy,
  • nabídky provizí za převod vysokého obnosu peněz přes váš účet.

Neposíláte žádné takové e-maily, a stejně váš e-mail padá do spamu? Pak si zkontrolujte, zda neděláte chybu v následujících bodech.

Vyřešení optimální doručitelnost a správného technického nastavení rozesílky

Správné nastavení DNS záznamů, validní HTML kód a SPF ověření odesílatele. To jsou technické základy, kterým v nastavení věnujte dostatek pozornosti. Jim a doručitelnosti jsme věnovali speciální článek, ve kterém vám poradíme i aplikaci, která před odesílkou otestuje váš e-mail, tady jak bude posuzován spamovými filtry.

Nemáte souhlas k zasílání obchodního sdělení

Každý e-mail, který odešlete, by měl splňovat zákonné náležitosti podle platné české či evropské legislativy. Ano, točíme se kolem nepříliš oblíbené zkratky GDPR. Pokud v tom máte pořád trochu zmatek, přečtěte si náš článek, v opačném případě stačí, abyste zkontrolovali, že splňujete následující body:

  • Máte „privacy policy“ v souladu s GDPR?
  • Získáváte souhlas podle zákona č. 480/2004 § 7 odst. 2?
  • Posíláte newslettery na základě předchozích obchodních vztahů?
  • Máte text souhlasu v souladu s GDPR?

Nepoužíváte vhodný e-mailingový nástroj

Pokud používáte bezplatné domény, jako jsou Yahoo a Google, vaše e-maily skončí s největší pravděpodobností ve spamu. E-mailové nástroje vám umožní efektivní práci s e-maily a vytváření kampaní, ale zároveň zaručí technické zázemí, doručitelnost, pomáhají s čištěním databáze a zkontrolují obsah před odesláním. Stále váháte, který si vybrat? Porovnali jsme pro vás nejpoužívanější nástroje.

Používáte zakázaná slova

Spamové filtry reagují i na slovní spojení, která používáte, a podle toho e-maily třídí mezi spam a složku doručených zpráv.

Čeho se vyvarujte, pokud nechcete skončit ve spamu?

  • Zdvojnásobte svůj příjem.
  • Jste vítěz!
  • 100% zadarmo.
  • Dárek zdarma!
  • Jen za 25 Kč!

Předmět vašeho e-mailu je slabý

Předmět e-mailu rozhoduje o všem. Je tím prvním, co příjemce uvidí, a má taktéž zásadní vliv na posuzování, zda zpráva patří do spamové složky. Kromě zakázaných slov, která jsme probrali výše, se v předmětech vyhněte následujícímu:

  • Nepoužívejte velká písmena.
  • Vyhněte se nadbytečnému množství vykřičníků.
  • Nehrajte nečestnou hru, kdy předmět vypadá jako odpověď nebo přeposlání e-mailu.
  • Neuvádějte do něj přehnané a nesplnitelné sliby.
  • Hlavním cílem je sice upoutat, ale nezapomínejte na to, že předmět musí mít vždy souvislost se samotným obsahem e-mailu.

Posíláte e-maily s přílohami

Spamové filtry jsou na přílohy velmi citlivé hlavně z toho důvodů, že jsou potenciálními nosiči virů. Proto s největší pravděpodobností skončí ve spamové složce. Navíc pokud jsou přílohy velké, mají vliv na rychlost načítání e-mailu. A ani to vám nepřináší body k dobru.

Posíláte e-maily, kde je maximum obrázků a minimum textu

V minulosti obsahovaly typické spamové rozesílky jen obrázky, které byly nahrávány v neoptimalizované velikosti bez ohledu na responzivitu. Proto dodnes spamové filtry reagují na e-maily s podobným obsahem. Design je rozhodně důležitý, ale nezapomeňte ho doplnit stejně kvalitním textem.

Odhlášení z odběru je velmi složité nebo úplně chybí

Pokud chcete uživatelům posílat obchodní sdělení, nesmí mu chybět link s možností odhlášení z odběru e-mailů. V případě, že ho vynecháte, dostanete se na „blacklist“, a ať už pošlete e-mail s jakýmkoliv obsahem, skončí ve spamu.

Postarejte se o to, aby odhlášení bylo jednoduché. Zkontrolujte, že je odkaz funkční, a pokud jej uživatel využije, už mu opravdu žádné zprávy od vás nepřijdou.

Posíláte e-maily na neaktivní kontakty

Stát se může každému. Neaktivní kontakty v databázích nejsou ničím výjimečným. Na co si je ale třeba dávat pozor, je vysoké a narůstající množství mrtvých duší. Na to spamové filtry reagují a automaticky pak vaše zprávy filtrují. S tím vám ovšem pomůže vhodný e-mailingový nástroj, o kterém jsme mluvili hned v úvodu.

Nemáte stanovenou frekvenci e-mailů

Ať už své příjemce spamujete několikrát denně, nebo se jim ozvete jednou za půl roku, kdy už nemají tušení, kdo jste a co jim nabízíte, obojí je špatně. Stanovte si frekvenci, kdy budete schopni připravit kvalitní obsah, a zůstanete v podvědomí příjemců.

Přidáváte do e-mailů linky na podezřelé weby

Chcete se vyhnout spamu a často ve svých e-mailech odkazujete na jiné weby? Pak si zkontrolujte, že:

  • Neodkazujete na weby se špatnou pověstí.
  • Nepoužíváte odkazy, které příjemce několikrát přesměrovávají.
  • Nepoužíváte podezřelé zkracovače.
  • Neodkazujete na mnoho různých
  • domén.

Neděláte si vrásky s překlepy a gramatikou

Texty bez překlepů a gramatických chyb jsou základem pro spamové filtry a hlavně i vaše příjemce. Proto i našemu poslednímu bodu věnujte dostatek pozornosti, e-mail si několikrát překontrolujte, případně ho rovnou svěřte do rukou copywritera a korektora.

My víme, odesílání vašich e-mailů probíhá ve vší počestnosti, ale spamové filtry to nevědí a ani vědět nemohou. Proto je třeba udělat vše pro to, abyste od nich dostali zelenou. Začněte technickým nastavením, projděte si našich 12 bodů a tvořte kvalitní a relevantní obsah, na který budou vaši odběratelé pozitivně reagovat. Došla vám inspirace pro tvoření nových a zajímavých e-mailů? Pak si určitě pročtěte náš článek o 15 typech e-mailů, které vám přinesou lepší výsledku v marketingu.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This