Nový rok jako šance pro povýšení vašeho e-mailingu. Využijte ji dobře

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Obsah e-mailů
  4.  » Nový rok jako šance pro povýšení vašeho e-mailingu. Využijte ji dobře

Konec starého a začátek nového roku je časem bilancování, předsevzetí a plánů. A to nejen v osobním, ale i v profesním životě. Využijte toto rozpoložení také ve svém e-mailovém marketingu. Poradíme vám, co zhodnotit a na co se zaměřit. Aby váš e-mailový rok 2022 stál za to.

Jaký byl rok 2021 podle metrik

Výkonnost svých kampaní jistě pečlivě sledujete. Pokud ne, je nejvyšší čas začít. Pokud ano, je ideální doba na sumární zhodnocení loňských výsledků. Podívejme se teď na nejdůležitější metriky a jejich ideální hodnoty. 

Open rate

Míra otevření udává, jaké procento odběratelů zaujal váš e-mail natolik, že ho otevřeli. Podle Sendinblue je průměrný open rate kolem 26 %, v Campaign Monitor a Smart Insights však došli k výsledkům nižším – 18 %, respektive 17 % (zdroj: influencermarketinghub). 

Pokud se tedy váš open rate pohyboval v průměru kolem 20 %, můžete být spokojení.

Click-through rate

Jaké procento odběratelů, kteří váš e-mail obdrželi, se někam prokliklo? Průměrné hodnoty se pohybují kolem 6 % (zdroj: influencermarketinghub). 

Jestli se váš CTR umístil mnohem níže, doporučujeme zkvalitnit personalizaci a segmentaci.

Click-to open-rate

Míra prokliku po otevření e-mailu se logicky drží výše, a to v průměru na 12 % (zdroj: influencermarketinghub). 

Nedosáhli jste v loňském roce ani na 10 %? Zkuste letos trochu ubrat na naléhavosti. Nebo se inspirujte, jak na kvalitní copy.

Unsubscribe rate

Míra odhlášení by neměla překročit 0,13 %, jinak je čas na celkové přehodnocení e-mailového konceptu. Pomoci vám může článek Jak na funkční strategii e-mail marketingu

Průměrné hodnoty nejdůležitějších metrik pro rok 2022 

Influencer Marketing Hub je vidí takto:

Metriky 2022

Neberte to však jako dogma. Data ze statistik, ze kterých IMH vychází, se mohou lišit. Metriky ovlivňují rozličné faktory a záleží také na úhlu pohledu. Tomuto tématu jsme se podrobně věnovali v článku Velká statistika průměrných hodnot nejdůležitějších metrik v e-mailingu, a pokud i vy chcete do světa e-mailových parametrů více proniknout, určitě si ho přečtěte.

Kam směřovat v novém roce

Stanovte si co nejkonkrétnější cíle. Zvýšit míru otevření je pěkná meta, ale příliš nejasná. Určete si přesně, na kolik procent se má váš open rate vyšplhat. Cíle mohou vypadat také takto:

  • Obnovit interakci se čtyřmi neaktivními klienty.
  • Snížit míru odhlášení na 0,1 %.
  • Od příjemců e-mailů vygenerovat tržby ve výši XY Kč měsíčně.

Když si vytyčíte hlavní směr, budou se vám snáze dělat jednotlivé kroky. Některá doporučení jsme uvedli v předchozí části článku, teď se podíváme na další možnosti.

Jak dosáhnout e-mailingových cílů

Na začátek několik tipů pro zvýšení open rate:

Další možností pro navýšení míry otevření a prokliků je pročištění databáze. Není nutné neaktivní kontakty hned vymazávat, zkuste je nejdříve reaktivovat. Vše o této účinné e-mailové zbrani si přečtěte v článku Jak na reaktivační kampaň

Ke splnění cílů vám pomůže také snížení rizika, že vaše newslettery skončí ve spamu. Tady je pár rad pro překonání spamových pastí:

  • Neposílejte e-maily, které obsahují jeden velký obrázek a málo textu.
  • Využívejte e-mailové služby od renomovaného poskytovatele.
  • Nastavte si vlastní doménu v e-mailingovém nástroji.
  • Vyhněte se nadměrnému používání spamových slov jako výprodej a sleva.

V neposlední řadě si zjistěte, jaké kampaně či automatizace měly největší úspěch, a od toho se „odpíchněte”. Zkontrolujte, zda odesíláte všechny typy e-mailů, které přináší nejlepší výsledky. Je jich 15 a najdete je zde

Čeho se v e-mailingu 2022 držet 

A pak jsou tady nové trendy, které zákazníci oceňují a díky nimž se značkou více interagují.

Etický a transparentní marketing

Vzpomeňte na vlnu nevole, která se nedávno zvedla proti společnosti Meta (dříve Facebook), když upozadila bezpečí svých uživatelů. Vy naopak ukažte společenskou odpovědnost a respekt k odběratelům

Nenastavujte automatické zaškrtnutí políčka pro přihlášení k odběru, nechte uživatele, ať tuto volbu provedou sami. A můžete jít ještě o krok dál – umožněte jim uvést, jaké typy e-mailů chtějí dostávat.

Obsah vytvářený uživateli

Ukažte odběratelům newsletterů, že vás zajímá jejich spokojenost. E-mail s fotkami zákazníků, kteří používají vaše produkty, zároveň demonstruje zážitky, které mohou příjemci očekávat, pokud si koupí právě vaši značku.

Obsah vytvářený uživateli
Zdroj: omnisend.com

Diverzita, spravedlnost a inkluze (DEI)

V roce 2021 se mnoho společností vydalo cestou DEI, přidejte se k nim také. Nespokojte se s prohlášením o boji proti kulturním předsudkům a diskriminaci. Podporujte rozmanitost a začlenění také ve svých kampaních.

Trendy 2022: diverzita, spravedlnost, inkluze
Zdroj: marketingmaestroz.com

Společnost Meta ve spolupráci s Geena Davis Institute provedli rozsáhlou studii, v níž zkoumali diverzitu v online reklamě. Projekt přinesl spoustu zajímavých výsledků, pro váš e-mailing jsou důležité hlavně tyto:

  • 70 % respondentů uvedlo, že očekávají diverzitu v online marketingu. 
  • 60 % spotřebitelů je více loajální ke značkám, které prosazují její začlenění do online reklamy.

Nicméně i zde platí všeho s mírou. Důkladně zhodnoťte své cílové publikum a netlačte příliš na pilu.

Vykročte k úspěšnějšímu e-mailingu

Postup je jasný – zhodnoťte loňský rok, poučte se z něj a zahrňte nové trendy. A pokud potřebujete více informací, jak posílit svůj e-mail marketing, přečtěte si článek 7 tipů, jak v roce 2022 dostat váš e-mailing na světový průměr.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This