Konec starého a začátek nového roku je časem bilancování, předsevzetí a plánů. A to nejen v osobním, ale i v profesním životě. Využijte toto rozpoložení také ve svém e-mailovém marketingu. Poradíme vám, co zhodnotit a na co se zaměřit. Aby váš e-mailový rok 2022 stál za to.
Jaký byl rok 2021 podle metrik
Výkonnost svých kampaní jistě pečlivě sledujete. Pokud ne, je nejvyšší čas začít. Pokud ano, je ideální doba na sumární zhodnocení loňských výsledků. Podívejme se teď na nejdůležitější metriky a jejich ideální hodnoty.
Open rate
Míra otevření udává, jaké procento odběratelů zaujal váš e-mail natolik, že ho otevřeli. Podle Sendinblue je průměrný open rate kolem 26 %, v Campaign Monitor a Smart Insights však došli k výsledkům nižším – 18 %, respektive 17 % (zdroj: influencermarketinghub).
Pokud se tedy váš open rate pohyboval v průměru kolem 20 %, můžete být spokojení.
Click-through rate
Jaké procento odběratelů, kteří váš e-mail obdrželi, se někam prokliklo? Průměrné hodnoty se pohybují kolem 6 % (zdroj: influencermarketinghub).
Jestli se váš CTR umístil mnohem níže, doporučujeme zkvalitnit personalizaci a segmentaci.
Click-to open-rate
Míra prokliku po otevření e-mailu se logicky drží výše, a to v průměru na 12 % (zdroj: influencermarketinghub).
Nedosáhli jste v loňském roce ani na 10 %? Zkuste letos trochu ubrat na naléhavosti. Nebo se inspirujte, jak na kvalitní copy.
Unsubscribe rate
Míra odhlášení by neměla překročit 0,13 %, jinak je čas na celkové přehodnocení e-mailového konceptu. Pomoci vám může článek Jak na funkční strategii e-mail marketingu.
Průměrné hodnoty nejdůležitějších metrik pro rok 2022
Influencer Marketing Hub je vidí takto:
Neberte to však jako dogma. Data ze statistik, ze kterých IMH vychází, se mohou lišit. Metriky ovlivňují rozličné faktory a záleží také na úhlu pohledu. Tomuto tématu jsme se podrobně věnovali v článku Velká statistika průměrných hodnot nejdůležitějších metrik v e-mailingu, a pokud i vy chcete do světa e-mailových parametrů více proniknout, určitě si ho přečtěte.
Kam směřovat v novém roce
Stanovte si co nejkonkrétnější cíle. Zvýšit míru otevření je pěkná meta, ale příliš nejasná. Určete si přesně, na kolik procent se má váš open rate vyšplhat. Cíle mohou vypadat také takto:
- Obnovit interakci se čtyřmi neaktivními klienty.
- Snížit míru odhlášení na 0,1 %.
- Od příjemců e-mailů vygenerovat tržby ve výši XY Kč měsíčně.
Když si vytyčíte hlavní směr, budou se vám snáze dělat jednotlivé kroky. Některá doporučení jsme uvedli v předchozí části článku, teď se podíváme na další možnosti.
Jak dosáhnout e-mailingových cílů
Na začátek několik tipů pro zvýšení open rate:
- Vypilujte preheader a předmět e-mailů.
- Co nejčastěji používejte A/B testování.
- Do segmentace zapojte engagement.
Další možností pro navýšení míry otevření a prokliků je pročištění databáze. Není nutné neaktivní kontakty hned vymazávat, zkuste je nejdříve reaktivovat. Vše o této účinné e-mailové zbrani si přečtěte v článku Jak na reaktivační kampaň.
Ke splnění cílů vám pomůže také snížení rizika, že vaše newslettery skončí ve spamu. Tady je pár rad pro překonání spamových pastí:
- Neposílejte e-maily, které obsahují jeden velký obrázek a málo textu.
- Využívejte e-mailové služby od renomovaného poskytovatele.
- Nastavte si vlastní doménu v e-mailingovém nástroji.
- Vyhněte se nadměrnému používání spamových slov jako výprodej a sleva.
V neposlední řadě si zjistěte, jaké kampaně či automatizace měly největší úspěch, a od toho se „odpíchněte”. Zkontrolujte, zda odesíláte všechny typy e-mailů, které přináší nejlepší výsledky. Je jich 15 a najdete je zde.
Čeho se v e-mailingu 2022 držet
A pak jsou tady nové trendy, které zákazníci oceňují a díky nimž se značkou více interagují.
Etický a transparentní marketing
Vzpomeňte na vlnu nevole, která se nedávno zvedla proti společnosti Meta (dříve Facebook), když upozadila bezpečí svých uživatelů. Vy naopak ukažte společenskou odpovědnost a respekt k odběratelům.
Nenastavujte automatické zaškrtnutí políčka pro přihlášení k odběru, nechte uživatele, ať tuto volbu provedou sami. A můžete jít ještě o krok dál – umožněte jim uvést, jaké typy e-mailů chtějí dostávat.
Obsah vytvářený uživateli
Ukažte odběratelům newsletterů, že vás zajímá jejich spokojenost. E-mail s fotkami zákazníků, kteří používají vaše produkty, zároveň demonstruje zážitky, které mohou příjemci očekávat, pokud si koupí právě vaši značku.
Diverzita, spravedlnost a inkluze (DEI)
V roce 2021 se mnoho společností vydalo cestou DEI, přidejte se k nim také. Nespokojte se s prohlášením o boji proti kulturním předsudkům a diskriminaci. Podporujte rozmanitost a začlenění také ve svých kampaních.
Společnost Meta ve spolupráci s Geena Davis Institute provedli rozsáhlou studii, v níž zkoumali diverzitu v online reklamě. Projekt přinesl spoustu zajímavých výsledků, pro váš e-mailing jsou důležité hlavně tyto:
- 70 % respondentů uvedlo, že očekávají diverzitu v online marketingu.
- 60 % spotřebitelů je více loajální ke značkám, které prosazují její začlenění do online reklamy.
Nicméně i zde platí všeho s mírou. Důkladně zhodnoťte své cílové publikum a netlačte příliš na pilu.
Vykročte k úspěšnějšímu e-mailingu
Postup je jasný – zhodnoťte loňský rok, poučte se z něj a zahrňte nové trendy. A pokud potřebujete více informací, jak posílit svůj e-mail marketing, přečtěte si článek 7 tipů, jak v roce 2022 dostat váš e-mailing na světový průměr.
0 komentářů