Segmentace je základním kamenem efektivního e-mailingu. Díky ní budou vaše kampaně cílenější, nebudou vaše odběratele obtěžovat a potěší vás vyšší mírou otevření a prokliky. Podle průzkumu MailChimp mají segmentované kampaně v průměru o 14,4 % lepší míru otevření a o 14,9 % lepší míru prokliku. Z našich zkušeností ale můžete dosáhnout i násobně lepších výsledků.
Teprve se segmentací začínáte? Pak si nejprve přečtěte náš článek, ve kterém se dozvíte základy segmentace v e-mail marketingu.
Segmentujeme podle engagementu
Engagement je ve světě marketingu často skloňovaným pojmem. Označuje přímou interakci uživatele s webem nebo publikovaným obsahem. V e-mailových kampaních tak engagement budeme brát jako cílenou akci, například:
- otevření e-mailu,
- kliknutí na odkaz,
- vyplnění formuláře či dotazníku,
- návštěva konkrétní URL stránky,
- nasdílení e-mailu…
Jak tedy s tímto segmentem začít pracovat?
- Vlastnoruční model, který si můžete nastavit u kteréhokoliv nástroje – spočívá v určení pozitivního a negativního engagementu. Plusové body mohou mít příjemci například za otevření, proklik e-mailu a odkazu, vyplněný formulář či dotazník. Za negativní engagement můžeme považovat neaktivitu, nenavštívení webu po dobu několika týdnů a další. Tyto stanovené segmenty pak vytvoříte v jednotlivých nástrojích. Jednoduše s nimi pracuje například Ecomail nebo nástroj Mautic.
- Využití sofistikovanějších systémů e-mailových nástrojů – v dnešní době je většina nástrojů pro tento segment předem připravena. Drip nebo ActiveCampaign využívají Lead Scoring, ve kterém si stanovíte určitý počet bodů za jednotlivé akce, například 1 bod za otevření e-mailu, 3 za proklik, 10 za přihlášení atd. Tím se vám příjemci rozdělí do jednotlivých skupin, se kterými můžete efektivně pracovat. GetResponse příjemce automaticky odměňuje body za aktivitu a interakci a následně je rozděluje do 5 skupin podle Engagement Score:
- nezájem,
- v ohrožení,
- neutrální,
- zaujetí,
- velké zaujetí.
Podle rozdělení pak zvolíte nejvhodnější obsah pro každou skupinu. Od reaktivační kampaně až po odměnu těch nejvěrnějších a nejaktivnějších.
SmartEmailing využívá podobnou funkci ⎼ skórování kontaktů. Na základě různých kritérií budete svým kontaktům přiřazovat bodové ohodnocení na základě například otevření e-mailu, prokliku, vyplnění formuláře či dotazníku. Velkou výhodou oproti klasickým a neměnným segmentům je ve skórování možný přechod kontaktu z jedné skupiny do druhé, a tím i lepší zacílení.
Buďte ještě o krok dál – propojení s CRM systémem
Pokud chcete postoupit ještě na další úroveň, propojte e-mailový software s CRM systémem (většinou modulové systémy skládající se z jednotlivých aplikací, které jsou vzájemně propojeny a navázány k záznamům o zákaznících). CRM systém může mít víc informací o engagementu zákazníka a bude je zasílat po vyhodnocení všech kampaní zpět do e-mailového nástroje, čímž docílíte ještě lepší segmentace.
Často využívaným systémem je Freshsales, který se dá napojit skrze přímou integraci, nebo Zapier umožňující propojit stovky aplikací mezi sebou.
Co vám přinese segmentace podle zapojení?
Jako každý jiný segment vám i tento umožní cílenější e-mailové kampaně. Tím získáte:
- doručování relevantního obsahu,
- udržení věrnosti příjemců,
- zvýšení počtu zájemců o e-mailing,
- šanci na oživení neaktivních kontaktů.
Tip Mailujeme: Bojujete s nezájmem příjemců? Zjistěte, jak napsat předmět e-mailu, který budou chtít vaši příjemci okamžitě otevřít, a načerpejte inspiraci v trendech e-mail marketingu.
0 komentářů