Zlepšete doručování e-mailů s Google Postmaster Tools

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Návody
  4.  » Zlepšete doručování e-mailů s Google Postmaster Tools

E-maily jsou v současné době nezbytným komunikačním nástrojem. A určitě nechcete, aby vaše pracně promyšlené newslettery skončily ve spamu. Abyste měli jistotu, že zprávy dorazí do doručené pošty, potřebujete své e-mailingové kampaně sledovat, měřit a vylepšovat. K tomu vám pomůže nástroj Postmaster Tools od Googlu.

Usnadněte si analýzu e-mailového provozu s nástrojem Google Postmaster Tools

Postmaster Tools je bezplatná služba, která pracuje s reálnými daty. Řadí se mezi nejlepší nástroje k analýze výkonu odeslaných e-mailů v rámci Gmailu a účtu hostovaných společností Google (GSuite). 

K dispozici jsou panely s podrobnými přehledy, kde najdete např. 

  • chyby vzniklé při pokusu o doručení zprávy, 
  • procento e-mailů, které prošly ověřením, 
  • míra spamu, 
  • reputace domény a IP adresy, 
  • šifrování,
  • smyčka zpětné vazby.

Statistiky, které získáte, vám pomohou zlepšit doručitelnost odesílaných sdělení. Díky těmto údajům najdete hlavní příčinu problému a poznatky využijete v rámci tvorby budoucí kampaně. 

Mějte důležité e-mailingové informace vždy po ruce

Stáhněte si e-book Jak uspět při e-mail marketingu a získejte tak zdarma všechny potřebné informace, které vás posunou o pořádný krok před konkurenci.

STÁHNOUT E-BOOK ZDARMA

Vyplatí se s nástrojem pracovat?

Jednoznačně ano. V roce 2022 měl Gmail podíl na světovém trhu e-mailových služeb 27,4 %, čímž se stal druhým nejpopulárnějším e-mailovým klientem. Jinak tomu není ani v České republice. K lednu současného roku si taktéž stojí na druhém místě s 27,3 %

Pravděpodobně Gmail využívá i řada vašich kontaktů. A vy potřebujete, aby e-maily nebyly označeny jako spam a dostaly se ke svému příjemci. 

Google Postmaster Tools je navržen primárně pro větší firmy, které v rámci jedné kampaně odesílají několik stovek či tisíc e-mailů. 

S Postmaster Tools získáte přesná data přímo od jednoho z největších poskytovatelů e-mailů na světě.

Pokud seznam vašich příjemců není příliš bohatý, i tak vám doporučujeme nástroj vyzkoušet. Získáte povědomí o doručitelnosti odesílaných zpráv i ochrany domény před negativním označením. 

Jak Google Postmaster nastavit?

  • Ujistěte se, že máte aktivní účet Google. 
  • Navštivte webovou stránku postmaster.google.com a pomocí svého Gmail účtu se přihlaste. 
  • V pravé dolní části obrazovky uvidíte ikonu „+”. Na tu klikněte. 
Obrázek 1: Práce s Postmaster Tools od Google je snadná a užitečná 
  • Objeví se vyskakovací okno, do kterého zadáte název své ověřovací domény.
Obrázek 2: Vložte požadovanou doménu ve formátu domena.cz 
  • Nástroj vám vygeneruje záznam ve formátu TXT. Ten si zkopírujte a přidejte do konfigurace DNS zadané domény. 
  • Aby mohl být předchozí krok platný, je potřeba ověřit vlastnictví domény. 
Obrázek 3: Aby všechno fungovalo, nezapomeňte na ověření domény
  • Po dokončení ověření domény počkejte, než se shromáždí vaše přidružená data. 
  • Nyní se můžete pustit do prozkoumání nástroje a využít všech jeho funkcí. 

V některých případech se může stát, že v nástroji žádná reálná data neuvidíte. Jak jsme uvedli výše, Google je zobrazuje pouze u uživatelů odesílajících velké množství e-mailů. Stoprocentní využití pro tento nástroj najdete v případě, kdy v rámci e-mailové kampaně odesíláte sto a více e-mailů denně. Data se vám postupně odhalí a vy tak získáte přehled o tom, jak se vyvíjí.

Podívejme se na Postmaster Tools podrobněji  

Jak už víte, nástroj Google Postmaster Tools poskytuje užitečné informace pro správu e-mailových kampaní. Pojďme se s nimi seznámit blíže. 

Sledování reputace domény a IP adresy 

Pověst domény je klíčovým měřítkem. Ovlivňuje, zda vaše e-maily dorazí do doručené pošty nebo do spamu. Špatná reputace znamená, že vaše zprávy budou filtrovány jako spam a k adresátům nedojdou. 

Stejné je to i s IP adresou. Negativní reputaci získáte v případě, kdy je z vaší IP adresy odesíláno mnoho spamových e-mailů. 

Postmaster Tools od Googlu vám poskytne informace o tom, jak si vaše doména či IP adresa v očích e-mailových poskytovatelů stojí, a zobrazí i důvody, proč se vaše zprávy nedostávají tam, kam potřebujete. 

Analýza e-mailového provozu 

Tato funkce poskytuje informace o tom, jak se uživatelé chovají k vašim zprávám v jejich e-mailových schránkách. Uvidíte, kolik z nich si zprávu přečetlo, smazalo nebo označilo jako spam. Taktéž budete mít přehled o tom, zda příjemci klikali na odkazy uváděné v e-mailu. 

Informace o DNS 

Postmaster Tools poskytuje informace o DNS nastavení vaší domény. Nesprávné nastavení může být důvodem, proč vaše zprávy adresáti nedostávají. Snadno si díky tomuto nástroji zkontrolujete, zda je všechno v pořádku a kde jsou naopak případné chyby.

Míra spamu

Sledujte procento uživatelů, kteří vaše e-maily označili jako spam. Pomůže vám to, abyste mohli svou kampaň optimalizovat. Snížíte také riziko, že vaše zprávy skončí navždy neotevřené. Zjistíte-li, že vás vysoký počet uživatelů označil za spammera, neotálejte a pusťte se do úprav

Jednou z možností je najít správnou e-mailovou kadenci. Pokud budete posílat příliš mnoho e-mailů v krátkém časovém období, můžete být vnímáni jako spammer a ztratíte tak u svých příjemců důvěryhodnost.

Další možností je, že si vytvoříte vytvoření zásady ukončení a identifikace odpojených uživatelů. Tímto způsobem se vyhnete tomu, abyste dále posílali e-maily uživatelům, kteří o vaši značku neprojevují zájem. Přerušte s těmito uživateli veškerý kontakt. 

Neposílejte e-maily lidem, kteří o ně nemají zájem. Uškodíte tak sami sobě a své značce. 

Pro optimalizaci e-mailových kampaní je nutné míru spamu pravidelně měřit a realizovat kroky potřebné k odstranění této negativní zpětné vazby. 

Informace o odhlášení na jednom místě 

Pomocí Postmaster Tools získáte informace o odhlášení ze všech vašich e-mailových kampaní. Snáze tak identifikujete vzorce a trendy mezi uživateli, kteří se odhlásili. 

Představte si, že nejčastějším důvodem odhlášení odběru vašich e-mailů je jejich časté zasílání. Díky tomu můžete přehodnotit jejich frekvenci a najít optimální kadenci. 

Chyby doručení 

Panel chyb doručení zobrazuje procento e-mailů, které se do doručené pošty uživatelů nedostaly a byly odmítnuty. Nástroj vám uvede kód chyby, kterou může být překročení limitu rychlosti, podezření na spam, špatná či nepodporovaná příloha, špatně nastavené zásady DMARC domény odesílatele, nízká reputace IP adresy…

Řešení je jednoduché. Nastavte si záznam DMARC, DKIM a SPF a nepřidávejte do e-mailů přílohy, není-li to nezbytně nutné. 

Šifrování

Sekce šifrování provozu zobrazuje procento e-mailů zašifrovaných při přenosu mezi poštovním serverem odesílatele a příjemce. To je důležité pro ochranu e-mailů a zamezení neoprávněnému přístupu k nim. 

Používání šifrovaného přenosu pomáhá chránit vaše soukromí a citlivé informace před čtením třetími stranami. 

Autentizace 

Jednou z klíčových funkcí Postmaster Tools je zobrazování údajů o ověřování SPF, DKIM a DMARC. Tato funkce poskytuje užitečné informace o tom, kolik e-mailů z dané domény prošlo ověřením. Tím zvýšíte jejich důvěryhodnost a snížíte riziko, že budou označeny jako spam. 

S Postmaster Tools od Googlu se pustíte do optimalizace e-mailové kampaně raz dva 

Google Postmaster Tools je užitečným nástrojem pro zlepšení výkonu vašich e-mailových kampaní. Je však důležité si uvědomit, že implementace Google Postmaster Tools je jen jednou součástí širší strategie. 

Kurz Základy e-mail marketingu

Pronikněte do základů e-mail marketingu s naším kurzem, který jsme pro vás připravili zcela zdarma. Nejen, že je nabitý vědomostmi, přístup do něj získáte zdarma a odměnou vám bude i certifikát o jeho absolvování. 

KURZ E-MAIL MARKETINGU
Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Michaela Bílá

Michaela Bílá

Míša se věnuje především copywritingu a SEO. Do týmu se dostala díky stáži ve Včelišti a prošla si tak všemi oblastmi marketingu.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This