Co používat místo no reply e-mailové adresy

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Obsah e-mailů
  4.  » Co používat místo no reply e-mailové adresy

Už v jednom z minulých článků jsme si podrobně vysvětlili, že používání no-reply e-mailové adresy představuje marketingovou no-go zónu. A protože obsah textu je stále aktuální, nemá smysl se jakkoliv opakovat – pojďme si raději názorně ukázat, čím tento nešvar můžete nahradit.

Co je noreply e-mail?

Nejprve ale povinná chvilka teorie, abyste od začátku byli v obraze a věděli, o čem je vlastně řeč. Jde o e-mailové adresy se slovy no reply, noreply, no-reply, na něž nelze odpovědět. Respektive odpovědět lze, ale poté vám přijde informace, že adresát neexistuje. A vy máte zlost, že jste si nevšimli drobných písmen v příchozí zprávě, kde se píše, ať na e-mail neodpovídáte, protože je automaticky vygenerovaný.

Nyní už k jádru pudla.

4 tipy, jakou e-mailovou adresu použít místo no-reply

1. ahoj@názevfirmy.cz

E-mailová adresa začínající slovem „noreply“ vysílá jasný signál: nestojíme o vaší odpověď. Výraz „ahoj“, „zdravím“ či podobný pozdrav evokuje pravý opak, tedy snahu o navázání kontaktu a touze být adresátovi blíž.

2. jméno@názevfirmy.cz

Mnoho lidí reaguje lépe na zprávy, kterém jim přijdou od – na první pohled – reálného člověka než na ty z adresy typu „info@xzy.cz“.

V rámci e-mail marketingu tak můžete použít křestní jméno některého člena týmu, nebo třeba firemního maskota, pokud nějakého máte. Nebojte se vyzkoušet více variant a testovat, co povede k největší míře otevření. 

Ujistěte se ale, že v kolonce se jménem odesílatele je uveden i název firmy, protože e-mail od „Vojty“ neřekne příjemci vůbec nic, zatímco pokud vám píše „Vojta z Mailujeme.cz“, hned víte, na čem jste.

Dejte si na tom záležet, protože tak zároveň budujete brand.

Nejste si jistí, jestli je vhodné pro vámi odesílané zprávy používat křestní jméno? Položte si otázku, zda příjemci budou předpokládat, že je daný e-mail automaticky vygenerovaný, či nikoliv.

Od Vojty totiž pravděpodobně budou čekat nějakou personalizovanou zprávu, jako je newsletter nebo speciální slevová nabídka, ale pravděpodobně ne potvrzení objednávky apod. 

Nicméně toto pravidlo není dogma. I zde platí, že nejlepší řešení je zkoušet, testovat a vyhodnocovat to, co pro vás bude fungovat. A toho se pak držet.

3. jméno@celéjméno.cz

Možná jste trošku formálnější společnost s konzervativněji nastaveným tónem komunikace a zvažujete použití celého jména v kolonce odesílatele. Nedělejte to.

Takové adresy jsou samozřejmě vhodné pro osobní e-maily jednotlivých pracovníků, kteří skrze ně komunikují formou dialogu jeden na jednoho, ale k hromadnému rozesílání marketingových zpráv se to vůbec nehodí.

Kdybyste mi napsali na agenturní e-mail, ukáže se vám po mé odpovědi zpráva od Vojtěcha Hulinského, ale při e-mailingové kampani pod hlavičkou Mailujeme.cz by bylo zbytečné zobrazovat moje příjmení. Mimo jiné i proto, že je dost neobvyklé a někomu může kvůli různým asociacím připadat vtipné, takže by mohlo zastínit brand značky.

Stejně jako bych v případě e-mailové adresy s koncovkou @vojtechhulinsky.cz nemusel používat celé jméno, ale jen křestní, protože z koncovky je jasné, jak se jmenuji.

Dávalo by to smysl pouze v případě, kdybych byl (anebo se snažil být) influencerem a postavil na celém jménu svůj brand. To samozřejmě nejsem a vy pravděpodobně také ne, a proto není ideální posílat automatické e-maily z adresy, kde máte uvedené i příjmení.

4. oddělenífirmy@názevfirmy.cz

Sázkou na jistotu je pojmenování e-mailové adresy a názvu odesílatele podle toho, k čemá daná schránka slouží.

Zprávy v rámci zákaznické podpory můžete posílat z adresy jako „support@názevfirmy.cz“ či „podpora@názevfirmy.cz“, kdežto newsletter z „newsletter@názevfirmy.cz“ apod.

V takovém případě pak může kolonka se jménem odesílatele obsahovat „Zákaznická péče v Názevfirmy“ nebo „Newsletter“ a k němu připojený titulek aktuálního čísla.  

No-more-no-reply

Nyní už víte, proč nepoužívat no reply e-maily i jaké máte alternativy. Nezapomeňte ale, že marketing je o osobním přístupu k potenciálním, stávajícím i bývalým zákazníkům. Ukažte jim tedy všemi možnými způsoby, že s nimi chcete komunikovat a jste tu pro ně, ne naopak. Teprve pak může být váš e-mail marketing opravdu úspěšný.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This