Vše, co byste měli vědět o míře odhlášení

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Obsah e-mailů
  4.  » Vše, co byste měli vědět o míře odhlášení

Míra odhlášení (anglicky „unsubscribe rate“) je základní metrikou e-mailingu, která hraje zásadní roli při hodnocení, zda byla kampaň úspěšná, či nikoliv. Zaslouží si samostatný článek, abyste o ní věděli vše potřebné. Stručně, jasně a výstižně. Tak pojďme na to.

Co je míra odhlášení?

Tento parametr ukazuje, kolik příjemců vašeho e-mailu kliklo na odkaz pro odhlášení z dalšího odběru – a tím pádem už nechtějí, abyste jim něco posílali.

Jak se míra odhlášení počítá?

Údaj o míře odhlášení získáváte v takřka všech e-mailingových nástrojích automaticky. Ty ho zjistí pomocí vzorečku:

(počet odhlášení z dalšího odběru / počet odeslaných zpráv) × 100.

Pokud máte v databázi 1 000 kontaktů a po aktuálním čísle newsletteru se jich 10 odhlásilo, unsubscribe rate dané kampaně bude (10 / 1000) × 100 = 1 %.

Proč je důležité sledovat míru odhlášení?

Unsubscribe rate je jakýsi indikátor toho, zda vaše kampaně přijdou adresátům zajímavé nebo užitečné, či nikoliv.

Míra odhlášení však není ryze negativní parametr. Jde o běžný jev, jenž představuje průběžnou obnovu a čistku seznamu adresátů. A někdy vám navíc ušetří práci a je dokonce přínosná, protože kontakty, které opakovaně neotvírají vaše zprávy, byste měli po určité době mazat.

Záleží ale na tom, jakých hodnot míra odhlášení dosahuje.

Vyhodnocujte e-mailové kampaně správně

Jak zjistíte, že děláte e-mailing dobře? Přece sledováním a vyhodnocováním sedmi hlavních metrik e-mailového marketingu. Jak na to se dozvíte v našem e-booku.

STÁHNOUT E-BOOK ZDARMA

Jaká je standardní míra odhlášení? A jaká je dobrá?

Jeden z nejpoužívanějších e-mailingových nástrojů, SmartEmailing, uvádí, že unsubscribe rate se běžně pohybuje kolem 2 %.

Míra odhlášení do 0,5 % se považuje za přirozený a „samočisticí“ proces. Hodnota menší než 0,2 % pak představuje skvělý úspěch a signál, že to děláte dobře. 

Odhlásilo se vám najednou více než půl procenta adresátů? Asi byste měli zanalyzovat poslední kampaň a zamyslet se, zda někde nenastala chyba. Byl to víc než jeden člověk ze sta? V takovém případě je třeba neprodleně reagovat a provést změny.

A výše uvedená standardní míra odhlášení jasně svědčí o tom, že mnoho lidí tento problém bagatelizuje nebo – a to je snad ještě horší – tuto metriku absolutně nesleduje. Manažerka aplikace SmartEmailing Kateřina Fišerová ve svém článku pro server tyinternety.cz zmiňuje, že více než 95 % odesílatelů unsubscribe rate vůbec nebere v potaz.

Proto jejím důsledným vyhodnocováním a případným zapracováním na nedostatcích získáte velkou konkurenční výhodu.

Jaké jsou nejčastější důvody pro odhlášení z newsletteru? A co můžete udělat, abyste se jich vyvarovali?

Nezájem o dostávání dalších zpráv může mít mnoho příčin. Některé jsou ale častější než jiné. To potvrzuje i zjištění SmartEmailingu, který zkoumal důvody odhlašování na vzorku 12 128 firem, jež tento nástroj používají pro své kampaně.

  • Příliš častá rozesílka newsletterů – nejčastějším důvodem (29,1 %) je zbytečně velká frekvence e-mailů. Chcete se jí vyvarovat? Přečtěte si náš článek o ideální frekvenci a načasování.
  • Ztráta zájmu – 26,4 % odhlášených uvedlo, že už je zkrátka e-maily přestaly zajímat. To se stává, ale ještě před rezignací doporučujeme vyzkoušet reaktivační kampaň
  • Ztráta potřeby – 19, 3 % respondentů se odhlásilo proto, že již nepotřebují to, co odesílatel nabízí. S tím někdy nelze nic udělat, ale často stačí personalizovat a segmentovat, abyste příjemcům posílali relevantní obsah a nabízeli to, co potřebují.
  • Problémy v designu – zbytek dotazovaných uvedlo jiné důvody. Mezi ně patří i nedostatečný vizuál zpráv. Proto si v náhledu vašeho e-mailingového nástroje vždy kontrolujte, jak e-mail bude vypadat na počítači a jak na mobilním telefonu. A nezapomínejte ani na 7 pravidel, díky kterým budete posílat dokonalé newslettery.

I z odhlašování kontaktů lze něco vytěžit

Také v e-mail marketingu platí rovnice: sto lidí = sto chutí. Nikdy se nezavděčíte všem. Proto je potřeba počítat s tím, že se z vašeho odběru téměř vždy někdo odhlásí. V našem článku zjistíte, jak se s tím vypořádat tak, aby byly spokojené obě strany.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Vojta Hulinský

Vojta Hulinský

Vojtu to táhlo k psaní už od střední školy, během které se spolužákem vedl web, který mapoval čtyři roky radosti i strastí českolipských puberťáků. Tehdy ještě nevěřil, že by se jeho koníčkem mohl i živit, a tak zvolil cestu pragmatičtějšího vzdělání i kariéry. Po bezpečnostně-právním intermezzu se shodou náhod vrátil k tomu, co ho opravdu naplňuje – a už u toho zůstal.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This