Vše, co byste měli vědět o míře prokliku

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Obsah e-mailů
  4.  » Vše, co byste měli vědět o míře prokliku

Míra prokliku (anglicky „click-through rate“, často uváděná jen pod zkratkou CTR) je základní metrikou e-mailingu, která hraje zásadní roli při hodnocení, zda byla kampaň úspěšná, či nikoliv. Proto si zaslouží samostatný článek, abyste o ní věděli vše potřebné. Stručně, jasně a výstižně. Tak pojďme na to.

Co je míra prokliku?

Tento parametr ukazuje, jaká část těch, kteří obdrželi e-mail, využili některého odkazu v těle zprávy a proklikli se dál.

Jak se míra prokliku počítá?

Údaj o míře prokliku získáváte v takřka všech e-mailingových nástrojích automaticky. Ty ho zjistí pomocí tohoto vzorečku:

(počet kliknutí / počet doručených e-mailů) × 100.

Pokud jste poslední newsletter úspěšně doručili 1000 příjemcům, přičemž 50 z nich si ho otevřelo a následně kliklo na vložený odkaz, click-through rate dané kampaně bude (50 / 1000) x 100 = 5 %.

Proč je důležité sledovat míru prokliku?

CTR patří mezi nejsledovanějších metriky v rámci celého e-mailingu, protože jasně ukazuje, kolik lidí má zájem o vás, vaše služby, nabízené produkty atd.

Primárním cílem vaší kampaně totiž není přimět adresáta přečíst si poslanou zprávu, ale dostat ho z jeho e-mailové schránky na váš web, aby se podíval na nový článek, stáhnul e-book zdarma, omrknul aktuální kolekci zboží nebo třeba využil slevové akce, která už za pár dní končí.

Prokliknutí z e-mailu je zkrátka další krok směrem k požadované konverzi. A čím vyšší je její hodnota, tím více příjemců ho udělalo.

Jaká je standardní míra prokliku? A jaká je dobrá?

Jeden z nejoblíbenějších e-mailingových nástrojů, GetResponse, na základě analýzy takřka 7 miliard zpráv od necelých 35 milionů uživatelů uvádí, že průměrná click-through rate v roce 2022 je 2,02 %.

Nejnižší míru prokliku měly (možná i vlivem covidu, ztíženého cestování a počínající ekonomické krize) kampaně z oblasti turismu (1,63 %), zatímco nejvyšší hodnotu CTR (4,29 %) zaznamenaly e-maily s finanční tematikou.

Dobrá míra prokliku je však individuální, protože záleží na tom, v jakém oboru podnikáte, jakou máte cílovou skupinu a jaký typ e-mailingové kampaně zrovna realizujete.

Obecně platí, že míra prokliku nad 3,5 % je velmi dobrá, CTR vyšší než 4 % pak dokonce přímo skvělá.

Jak lze zvýšit míru prokliku?

Tajemství vysoké CTR tkví v maximálním využití informací, které máte o adresátech k dispozici, a přípravě obsahu na míru. Zkrátka opět jde o kvalitní segmentaci a personalizaci

Rozdělte si publikum do skupin s ohledem na:

  • pohlaví či věk,
  • zájmy a předpokládané potřeby,
  • historii objednávek atd.

… a upravte na základě segmentace pro každou skupinu adresátů obsah předmětu i samotného těla e-mailu tak, aby se týkal toho:

  • co je zajímá,
  • co je trápí,
  • co hledají,
  • čeho se bojí atd. 

Poté budou vaše kampaně relevantní a nabídnou každému příjemci nějakou přidanou hodnotu, což se projeví také na míře prokliku. Zejména pokud zvolíte správnou frekvenci a načasování e-mailů.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This