Lead magnet je jednou z nejúčinnějších technik k získávání kontaktů. Nejedná se o žádný nový nástroj, přesto mnoho lidí stále neví, co je to za metodu, a hlavně jak ji efektivně používat. Pojďme se tedy podívat na koncept lead magnetu podrobněji.
Co je lead magnet
Jedná se o bonusový obsah, který návštěvník vašeho webu obdrží výměnou za svoji e-mailovou adresu. Vy si e-mail zařadíte do databáze a díky propracované e-mailové strategii proměníte návštěvníka v zákazníka.
Zní to velmi jednoduše, ale e-mailová adresa je pro mnohé velmi osobní věc a neposkytnou vám ji jen tak. Musíte jim dát opravdu dobrý důvod. Lead magnet by proto měl být pro návštěvníka dostatečně hodnotný a přínosný, ideálně dostupný ihned. Nic proti konzultaci zdarma, ale mnohem efektivnější je digitální obsah:
- e-book,
- případová studie,
- informační zpravodaj,
- podcast či video,
- webinář.
Jak na vymazlený lead magnet si přečtěte v tomto článku.
Nastavení lead magnet kampaně
Skvělý magnet na zákazníky už máte určitě vymyšlený, teď jim ho musíte dodat. K tomu slouží právě lead magnet kampaň, která je jedním ze základních kamenů marketingové automatizace. Ušetří vám čas a zaručí, že se magnet k zájemcům po vyplnění formuláře opravdu dostane.
Vstupní stránku nepodceňujte
Nejprve musíte vytvořit vstupní stránku či okno, které bude váš lead magnet prezentovat, s formulářem, který zájemci pro získání vyplní. Tato stránka musí být:
1. Velmi atraktivní a podporovat výhody vašeho lead magnetu. Můžete vymyslet sebelepší trhák, ale nikdo o něj nebude mít zájem, pokud ho světu nepředložíte správně. Věnujte proto pozornost designu stránky a formuláře i textu, který použijete k prezentaci.
2. Zároveň jednoduchá na vyplnění, bez zbytečných, rozptylujících údajů. Nežádejte o informace, které ve skutečnosti nepotřebujete, ani takové neuvádějte. Vyberte font, který se dobře čte.
![Vstupní stránka](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2021/07/Vstupni-stranka.png)
Nemusíte si kvůli tomu najímat specialistu, můžete využít Leadpages, kde to ve stejné kvalitě zvládnete sami. Leadpages poskytuje hotové šablony, které lze různě upravovat a přizpůsobovat. Leadpages lze napojit na seznam kontaktů ve vašem e-mailovém nástroji a snadno zde vytvoříte stránku s poděkováním i následné e-maily.
![Využijte Leadpages](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2021/07/Leadpages.png)
Poděkujte a předejte lead magnet
Samozřejmě ne osobně, vy jste díky automatizaci „pouhým“ dirigentem. Nicméně musíte softwaru nadirigovat, co má dělat. V tomto případě zajistit, aby zájemce lead magnet opravdu obdržel. Můžete nastavit zaslání bonusu e-mailem nebo možnost přímého stažení. U druhé možnosti dejte pozor, aby stahování probíhalo bez problémů.
Ať už zvolíte kterýkoliv způsob, vždy myslete na poděkování. V Leadpages proto vytvořte také stránku (okno) s poděkováním za zájem a s informací o odeslání bonusu, popř. s tlačítkem ke stažení, a následný uvítací e-mail.
Odesláním bonusu to nekončí
Naopak, tady to začíná. Musíte navázat další aktivity, abyste si odběratele udrželi a ideálně ho zkonvertovali na zákazníka. Se získaným e-mailem dále pracujte, používejte ho. V e-mailingovém nástroji nastavte automatické přesunutí kontaktu do dlouhodobé kampaně či k odebírání newsletteru.
Lead magnet kampaň může přinést úspěch pouze tehdy, je-li součástí ucelené marketingové strategie. V rámci ní můžete vyzkoušet například behaviorální cílení.
Nastavení lead magnetu v aktivní kampani
Co když má o váš nový bonus zájem někdo, jehož adresu již máte v databázi? Je pravidelným odběratelem newsletterů, není tedy žádoucí, aby mu přišel uvítací e-mail. I toto se dá v marketingovém nástroji vyřešit.
Nejprve si v aktivní kampani přidejte ke kontaktům speciální značku, tag. Pak nastavte podmínku, která rozliší odběratele a nové zájemce. Prostě přidejte do toku akci „if else“, která se ptá: „Odpovídá kontakt následujícím podmínkám?“ Pokud má kontakt daný tag, odešle se mu lead magnet a automatizace se ukončí. V opačném případě obdrží bonus a uvítací e-mail – a tag se mu automaticky přiřadí pro příště.
![Nastavení lead magnetu v aktivní kampani](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2021/07/Automatizace.png)
Značkujte
Pracovat se značkami čili tagy se vyplatí v mnoha ohledech. Otagujte nejen kontakty, ale celé kampaně. Díky tomu
- získáte celkem přesné statistiky úspěšnosti jednotlivých kampaní,
- budete moci vyhodnotit počet transakcí a konverzní poměr,
- můžete využít A/B testování e-mailů.
Opakování je matkou moudrosti, proto do třetice: lead magnet kampaň je součástí efektivní marketingové strategie, která musí „šlapat jako hodinky“, aby byla úspěšná. Každý krok musí souviset s dalším, každá akce vyvolat reakci. Nezapomínejte také hledat nové cesty a způsoby, jak vaši strategii posunout na vyšší level.
0 komentářů