Přitáhněte si návštěvníky magnetem. Lead magnet kampaně a jak na ně

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Návody
  4.  » Přitáhněte si návštěvníky magnetem. Lead magnet kampaně a jak na ně

Lead magnet je jednou z nejúčinnějších technik k získávání kontaktů. Nejedná se o žádný nový nástroj, přesto mnoho lidí stále neví, co je to za metodu, a hlavně jak ji efektivně používat. Pojďme se tedy podívat na koncept lead magnetu podrobněji.

Co je lead magnet

Jedná se o bonusový obsah, který návštěvník vašeho webu obdrží výměnou za svoji e-mailovou adresu. Vy si e-mail zařadíte do databáze a díky propracované e-mailové strategii proměníte návštěvníka v zákazníka.

Zní to velmi jednoduše, ale e-mailová adresa je pro mnohé velmi osobní věc a neposkytnou vám ji jen tak. Musíte jim dát opravdu dobrý důvod. Lead magnet by proto měl být pro návštěvníka dostatečně hodnotný a přínosný, ideálně dostupný ihned. Nic proti konzultaci zdarma, ale mnohem efektivnější je digitální obsah

  • e-book,
  • případová studie,
  • informační zpravodaj,
  • podcast či video,
  • webinář.

Jak na vymazlený lead magnet si přečtěte v tomto článku.

Nastavení lead magnet kampaně

Skvělý magnet na zákazníky už máte určitě vymyšlený, teď jim ho musíte dodat. K tomu slouží právě lead magnet kampaň, která je jedním ze základních kamenů marketingové automatizace. Ušetří vám čas a zaručí, že se magnet k zájemcům po vyplnění formuláře opravdu dostane.

Vstupní stránku nepodceňujte

Nejprve musíte vytvořit vstupní stránku či okno, které bude váš lead magnet prezentovat, s formulářem, který zájemci pro získání vyplní. Tato stránka musí být:

1. Velmi atraktivní a podporovat výhody vašeho lead magnetu. Můžete vymyslet sebelepší trhák, ale nikdo o něj nebude mít zájem, pokud ho světu nepředložíte správně. Věnujte proto pozornost designu stránky a formuláře i textu, který použijete k prezentaci.

2. Zároveň jednoduchá na vyplnění, bez zbytečných, rozptylujících údajů. Nežádejte o informace, které ve skutečnosti nepotřebujete, ani takové neuvádějte. Vyberte font, který se dobře čte.

Vstupní stránka

Nemusíte si kvůli tomu najímat specialistu, můžete využít Leadpages, kde to ve stejné kvalitě zvládnete sami. Leadpages poskytuje hotové šablony, které lze různě upravovat a přizpůsobovat. Leadpages lze napojit na seznam kontaktů ve vašem e-mailovém nástroji a snadno zde vytvoříte stránku s poděkováním i následné e-maily. 

Využijte Leadpages

Poděkujte a předejte lead magnet

Samozřejmě ne osobně, vy jste díky automatizaci „pouhým“ dirigentem. Nicméně musíte softwaru nadirigovat, co má dělat. V tomto případě zajistit, aby zájemce lead magnet opravdu obdržel. Můžete nastavit zaslání bonusu e-mailem nebo možnost přímého stažení. U druhé možnosti dejte pozor, aby stahování probíhalo bez problémů.

Ať už zvolíte kterýkoliv způsob, vždy myslete na poděkování. V Leadpages proto vytvořte také stránku (okno) s poděkováním za zájem a s informací o odeslání bonusu, popř. s tlačítkem ke stažení, a následný uvítací e-mail

Odesláním bonusu to nekončí

Naopak, tady to začíná. Musíte navázat další aktivity, abyste si odběratele udrželi a ideálně ho zkonvertovali na zákazníka. Se získaným e-mailem dále pracujte, používejte ho. V e-mailingovém nástroji nastavte automatické přesunutí kontaktu do dlouhodobé kampaně či k odebírání newsletteru.

Lead magnet kampaň může přinést úspěch pouze tehdy, je-li součástí ucelené marketingové strategie. V rámci ní můžete vyzkoušet například behaviorální cílení

Nastavení lead magnetu v aktivní kampani

Co když má o váš nový bonus zájem někdo, jehož adresu již máte v databázi? Je pravidelným odběratelem newsletterů, není tedy žádoucí, aby mu přišel uvítací e-mail. I toto se dá v marketingovém nástroji vyřešit.

Nejprve si v aktivní kampani přidejte ke kontaktům speciální značku, tag. Pak nastavte podmínku, která rozliší odběratele a nové zájemce. Prostě přidejte do toku akci „if else“, která se ptá: „Odpovídá kontakt následujícím podmínkám?“ Pokud má kontakt daný tag, odešle se mu lead magnet a automatizace se ukončí. V opačném případě obdrží bonus a uvítací e-mail – a tag se mu automaticky přiřadí pro příště.

Nastavení lead magnetu v aktivní kampani
Zdroj: contentchampion.com

Značkujte

Pracovat se značkami čili tagy se vyplatí v mnoha ohledech. Otagujte nejen kontakty, ale celé kampaně. Díky tomu

  • získáte celkem přesné statistiky úspěšnosti jednotlivých kampaní,
  • budete moci vyhodnotit počet transakcí a konverzní poměr,
  • můžete využít A/B testování e-mailů.

Opakování je matkou moudrosti, proto do třetice: lead magnet kampaň je součástí efektivní marketingové strategie, která musí „šlapat jako hodinky“, aby byla úspěšná. Každý krok musí souviset s dalším, každá akce vyvolat reakci. Nezapomínejte také hledat nové cesty a způsoby, jak vaši strategii posunout na vyšší level.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Kateřina Andrée

Kateřina Andrée

Katka ve Včelišti působí jako obsahový stratég a copywriter. Každou větu převrátí naruby a zase zpátky, než s ní je spokojená.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This