Jak behaviorální cílení zlepší váš e-mail marketing

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Návody
  4.  » Jak behaviorální cílení zlepší váš e-mail marketing

Přestože je behaviorální cílení jednou z nejúčinnějších e-mailových strategií, využívá ho překvapivě málo obchodníků. Možná kvůli chybějícímu technickému know-how, možná kvůli nedostatku povědomí o této taktice. Proto vám teď přinášíme vhled do tématu spolu s návodem, jak behaviorální e-maily efektivně využívat pro úspěšnější podnikání.

Co je behaviorální cílení v marketingu

Behavior znamená chování. V tomto případě jde o chování návštěvníka vašeho webu. Právě jeho aktivita rozhodne o podobě e-mailu, který následně obdrží. Na základě digitálního chování spotřebitele můžete svoji reakci upravit na míru. 

Řečeno laicky – žádné hromadné e-maily se stejným obsahem pro všechny, ale individuální e-mail, přizpůsobený každému jednotlivému zákazníkovi.

Benefity pro uživatele

Díky behaviorálnímu cílení získají vaši stávající i potenciální zákazníci:

  • pocit výjimečnosti díky velmi osobnímu jednání a pocit důležitosti díky vaší okamžité reakci na něco, co právě udělal/a,
  • velmi pozitivní spotřebitelskou zkušenost spojenou s vaší značkou,
  • možnost držet krok s novinkami pouze v oblasti, která je zajímá.

O jednu věc klienty připravíte, ale rozhodně to nebude žádná ztráta. Odbouráte totiž zobrazování nežádoucích reklam a informací.

Benefity pro vás

Ty samozřejmě úzce souvisí se spokojeností návštěvníka webu. Pokud mu zajistíte výše uvedené výhody, můžete očekávat:

  • ochotu uživatele vracet se a stát se věrným zákazníkem,
  • všeobecné zvýšení důvěry ve vaši značku,
  • lepší výsledky reklamních kampaní.

Sledování chování uživatelů vám umožní oslovit ty správné zájemce o vaše produkty či služby. Vystoupíte z davu konkurentů a získáte své vlastní věrné „publikum“. Poskytnete spotřebitelům přesně to, co chtějí. V podstatě tak vytvoříte segment jednoho.

Jak na to ve 3 krocích

Dost bylo teorie, následuje zavedení do praxe.

1. Sledujte, zkoumejte

První a hlavní krok, bez něho to nepůjde. Sledujte, jak lidé interagují s vaší firmou online. Využijte všech dostupných kanálů k prozkoumání jejich chování. Nejen web, ale i sociální sítě pomáhají „naslouchat“ uživatelům a dozvědět se o nich co nejvíce

Zásadní činnosti uživatelů:

  • aktivita na webových stránkách,
  • aktivita na sociálních sítích,
  • e-mailové zapojení,
  • odeslání formuláře,
  • konverze.

Abyste mohli tyto poznatky shromažďovat a ukládat k jednotlivým kontaktům, potřebujete vhodný softwarový nástroj, např. HubSpot.

2. Vyhodnocujte

Už víte, že behaviorální e-mail je vhodnou reakcí na akci provedenou potenciálním zákazníkem. Ve druhém kroku musíte rozhodnout, na jakou akci reagovat.

Mohou to být například:

  • návštěva stránky s cenami,
  • opuštění nákupního košíku před dokončením prodeje,
  • interakce na sociální síti,
  • čtení blogového článku,
  • prohlížení konkrétních produktů.

Jeden příklad za všechny

Akce: Zobrazení určitého obsahu na vašem webu – např. případové studie.

Reakce: Odeslání stejného nebo podobného obsahu – vaší nejúspěšnější případové studie.

A ještě jeden přímo z praxe

Pokud návštěvníci stránek opustí nákupní košík bez dokončení prodeje, dům designové módy Kate Spade New York zašle tento e-mail:

E-mail po opuštění košíku.

Zdroj: Campaign Monitor

3. Konverzujte

Posledním krokem je napsat poutavý e-mail, kterým zahájíte konverzaci s uživatelem. Ten by měl splňovat tři hlavní kritéria efektivních e-mailů, být jejich ideální kompilací. 

Behaviorální e-mail by tedy měl být:

  1. správně načasovaný,
  2. akční,
  3. osobní.

Udržte si pozornost uživatele vhodnou konverzací a správnou nabídkou, popřípadě i výzvou k další akci

Takhle to dělá Spotify:

Udržte si pozornost uživatele výzvou k další akci.

Zdroj: HubSpot blog

A ještě jednou Spotify. Podle hudby, kterou jejich uživatelé poslouchají, vytváří individuální reklamní kampaně za účelem prodeje lístků.

Individuální reklamní kampaně podle Spotify.

 

 

 

 

 

I

Zdroj: Spotify 

Co na to metriky e-mailingu?

O nejdůležitějších metrikách e-mailového marketingu jsme již psali. Nyní lze ve stručnosti říci, že behaviorální cílení pozitivně ovlivní hlavně tyto ukazatele:

  • míru prokliku,
  • konverzní poměr,
  • návratnost investice.

To vše samozřejmě může vést k hlavnímu cíli všech obchodníků – zvýšení tržeb. Tak se do toho pusťte!

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This