Rozšiřte svou databázi kontaktů prostřednictvím nejpoužívanější sociální sítě v Česku – Facebooku. Nové e-mailové adresy a další relevantní informace o uživatelích této platformy vám pomůže získat takzvaná Lead kampaň neboli reklama na sběr kontaktů. Její nastavení i propojení s e-mailingovým nástrojem zvládnete hravě za pár desítek minut. Stačí postupovat krok za krokem podle našeho návodu.
K čemu jsou vhodné leadové kampaně?
Tento typ reklam můžete na Facebooku, ale i na dalších sociálních sítích (například LinkedIn) využít třeba pro:
- zaslání bonusového obsahu,
- náborové kampaně,
- přihlášení k odběru vašeho newsletteru
- nebo zaslání slevového kuponu.
Krok jedna: Vytvořte si novou kampaň ve Správci reklam
Abyste mohli připravit reklamu na sběr kontaktů, musíte:
- Mít v nástroji Meta Business Suite založený svůj firemní účet.
- Propojit ho s vaší facebookovou stránkou.
- Vytvořit si účet pro reklamu, vyplnit fakturační údaje a způsob platby.
Pokud ještě nemáte tyto 3 základní body nastavené, přečtěte si, jak na ně. Následně si otevřete adsmanager.facebook.com. V levém sloupečku klikněte na záložku Kampaně. Dále na tlačítko Vytvořit kampaň a jako účel kampaně zvolte Potenciální zákazníci.
![](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2023/11/Lead-Ads-1.jpg)
V sadě reklam si můžete vybrat, jestli chcete od zájemců získat kontakt:
- přes váš web,
- prostřednictvím rychlých formulářů,
- pomocí zprávy na Messengeru či chatu na Instagramu,
- skrze volání či aplikaci.
My doporučujeme vyzkoušet rychlé formuláře, které lidé vyplní přímo v rozhraní Facebooku. Tím, že nebudou muset uživatelé opustit aplikaci, předejdete tomu, že po cestě k formuláři ztratí zájem o jeho vyplnění.
![](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2023/11/Lead-Ads-2.jpg)
V sadě reklam si dále nastavte:
- rozpočet kampaně,
- datum začátku a konce kampaně,
- cílení kampaně,
- kde se bude reklama zobrazovat,
- kdo je jejím příjemcem a plátcem (zpravidla firma, které patří účet pro reklamu).
Náš TIP
Podle posledních zpráv doporučují Meta odborníci využít v cílení kampaní takzvaný Advantage+ okruh uživatelů. Jedná se o pokročilou umělou inteligenci společnosti Meta, která dokáže vyhodnotit, komu vaši reklamu zobrazovat, aby byla relevantní. Díky tomu dosahuje aktuálně nejlepších výsledků.
![](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2023/11/Lead-Ads-3.jpg)
Pokud tento typ kampaně vytváříte poprvé, možná se vám objeví upozornění či chybová hláška. Ta vás bude vyzývat k přijetí podmínek pro generování potenciálních zákazníků služby Facebook. Situaci vyřešíte tak, že si podmínky zobrazíte, přečtete a odešlete souhlas.
![](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2023/11/Lead-Ads-4.jpg)
Krok dva: Vyšperkujte formulář pro sběr kontaktů
Samotný rychlý formulář pro sběr e-mailových adres vytvoříte v sekci Reklama. Klikněte na tlačítko Vytvořit formulář a pojmenujte si ho. Podle tohoto názvu budete následně vyhledávat formulář ve svém e-mailingovém nástroji.
![](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2023/11/Lead-Ads-5.jpg)
V sekci Nastavení upravte jazyk formuláře na češtinu. Postupně se pak proklikávejte jednotlivými částmi formuláře a vyplňujte je podle svých potřeb. Stručně, ale věcně popište, k čemu se lidé přihlašují.
Chtějte po zájemcích pouze ty údaje, které jsou opravdu nezbytné – jméno, příjmení a e-mail. Čím více informací od uživatelů budete žádat, tím pravděpodobněji je odradíte.
![](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2023/11/Lead-Ads-6.jpg)
Nezapomeňte pro formulář vytvořit také lákavou grafiku, která lidi přesvědčí k vyplnění. Povinnou součástí formuláře je i odkaz na zásady ochrany osobních údajů, které byste měli mít zveřejněné na svém webu.
![](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2023/11/Lead-Ads-7.jpg)
Formulář si několikrát zkontrolujte, jelikož po uložení už nepůjde zpětně upravit. Jakmile máte finální verzi na světě, nastává čas propojit formulář s vaším e-mailingovým nástrojem, aby se kontakty dostaly přesně tam, kam mají. Reklamu si prozatím nechte jen jako koncept.
Krok tři: Propojte formulář s e-mailingovým nástrojem
Každý e-mailingový nástroj má jiné možnosti – některé lze s formulářem propojit rovnou (Drip, Ecomail, Leadhub, Mailchimp), u jiných si budete muset vypomoci mezikrokem v podobě integrační platformy. Pro ukázku přímého propojení jsme zvolili nástroj Drip. Stačí u dané Workflow nastavit trigger Submitted a lead ad via Facebook (obrázek 1) a vybrat správný formulář (obrázek 2).
![](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2023/11/Lead-Ads-8.jpg)
Abyste měli přehled, které kontakty se do vaší databáze dostali právě přes tento formulář, nastavte si ve Workflow v sekci Rules nové pravidlo, díky kterému se ke kontaktu přiřadí správný tag.
![](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2023/11/Lead-Ads-9.jpg)
Propojení Ecomailu s Facebook Leads Ads najdete v článku podpory nástroje, stejně tak propojení nástroje Leadhub.
U e-mailingových nástrojů, které nelze propojit napřímo, použijte integrační platformu, jako je například Make či Zapier. Pro ukázku využijeme nástroje SmartEmailing a Make.
1. Ve SmartEmailingu si nejprve připravte nový seznam kontaktů, kam se budou leady propisovat.
2. V nástroji Make vytvořte nový scénář, přičemž jako první bude Facebook Leads Ads → New Lead. Přes tlačítko Add propojíte s vaším FB profilem a správným formulářem.
![](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2023/11/Lead-Ads-10.jpg)
3. Jako druhou část scénáře vyberete SmartEmailing → Create or Update Contact a opět přes tlačítko Add propojíte s nástrojem. Tady ale budete potřebovat znát uživatelské jméno ze SmartEmailingu (e-mail, na který máte SmartEmailing účet založený) a API klíč, který si musíte v e-mailingovém nástroji vygenerovat.
4. Poté vyberete, jaké údaje z formuláře chcete přenášet a kam se kontakty mají ukládat (seznam vytvořený na začátku).
![](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2023/11/Lead-Ads-12.jpg)
5. Nakonec u scénáře nastavíte volbu, aby se data přenášela okamžitě a scénář spustíte.
![](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2023/11/Lead-Ads-13.jpg)
O integraci Facebook Leads Ads přes Zapier si přečtěte v článku podpory SmartEmailingu.
Krok čtyři: Otestujte si, že formulář funguje
Nyní si musíme vyzkoušet, že se nám propojení podařilo. Otevřete si proto business.facebook.com a klikněte v levém sloupci na tři vodorovné čárky. Vyberte prostředí Rychlé formuláře, kde už by na vás měl váš formulář čekat.
![](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2023/11/Lead-Ads-14.jpg)
Rozklikněte si ho a najděte tlačítko Zkušební formulář. Vyplňte veškeré údaje a zkontrolujte si, že se váš kontakt po odeslání propsal do správné databáze.
![](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2023/11/Lead-Ads-15.jpg)
Krok pět: Spusťte reklamní kampaň
Klaplo to? Gratulujeme! Nyní se vraťte do Správce reklam a svou kampaň dokončete. Vložte k ní atraktivní vizuál a čtivé textace s výzvou k akci. V momentě, kdy budete s výslednou podobou reklamy spokojeni, můžete ji slavnostně zveřejnit.
![](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2023/11/Lead-Ads-16-498x1024.jpg)
Vyplatí se to?
My ve Včelišti využíváme leadové kampaně na Facebooku poměrně často, i v rámci projektu Mailujeme. Zpravidla nabízíme zájemcům bonusový obsah se 100% slevou. Tím získáme jejich e-mailovou adresu (a GDPR souhlas), se kterou pak dále pracujeme v rámci newsletterů a automatizací.
Například reklama na náš e-book 7 nejdůležitějších metrik v e-mail marketingu nám za 700 Kč přinesla hned 48 nových kontaktů. Získat jednu e-mailovou adresu nás přitom stálo jen 14 Kč.
![](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2023/11/Lead-Ads-17-667x1024.jpg)
Nasbírejte i vy nové kontakty do své databáze a vyzkoušejte leadové kampaně. Pokud si nebudete vědět s nastavením rady, neváhejte se na nás obrátit. Rádi vám s tím pomůžeme.
0 komentářů