9 návyků, které posunou váš e-mail marketing na vyšší úroveň

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. E-commerce
  4.  » 9 návyků, které posunou váš e-mail marketing na vyšší úroveň

Budujete databázi kontaktů a posíláte obsahově hodnotné newslettery. Jaké návyky byste si měli osvojit, abyste databázi udrželi plnou těch správných kontaktů, které o vaše e-maily mají skutečně zájem a těší se na ně? A jak na kampaně, které budou plnit svoji funkci a z jejichž výsledků se budete upřímně radovat?

1. Každý měsíc zkontrolujte konverze u přihlašovacího formuláře

Přihlašovací formulář je must have, pokud chcete rozšiřovat databázi kontaktů a posílat jim e-mailem zajímavý a hodnotný obsah. Díky formuláři získáváte informace o návštěvnících/zákaznících, které vám pomohou s následnou segmentací a personalizací. Sledujete ale pravidelně, zda formulář stále plní svůj účel? Doporučujeme jednou měsíčně kontrolovat statistiky konverzí. Pokud konverze ubývají, možná je čas na změnu. Někdy i drobná úprava designu, obsahu či umístění může přinést nečekaně skvělé výsledky.

2. Buďte trpěliví a respektujte GDPR

Netrapte se, pokud počet kontaktů ve vaší databázi neroste strmě nahoru v krátkém čase. Myslíme si, že to je naopak dobrá zpráva – pravděpodobně to děláte správně a v souladu se zásadami ochrany osobních údajů. E-maily s přínosným obsahem posíláte pouze lidem, které se o vaši značku opravdu zajímají. Právě takovéto publikum je základem úspěchu nejen vašich marketingových aktivit.

3. Používejte metodu double opt-in

Připomeňme si ve stručnosti, v čem spočívá double opt-in: když se lidé přihlásí k odběru vašeho newsletteru, musí tento krok ještě jednou potvrdit. Proces je to sice delší, vy díky němu ovšem získáte cennější kontakt, který byl ochotný tyto kroky podstoupit, aby se dostal do vaší databáze. O tom, jaké jsou výhody a nevýhody metody double opt-in a single opt-in, si můžete přečíst v našem minulém článku.

4. Neskrývejte v e-mailech tlačítko „Odhlásit se“

Vaše kontakty musí mít možnost kdykoli se z databáze odhlásit a vy jako profesionálové ve svém oboru byste měli jejich rozhodnutí plně respektovat. I toto je možné obrátit ve výhodu – tlačítko k odhlášení je vaším skvělým pomocníkem k udržování čisté databáze. Takové databáze, která bude obsahovat jen kontakty, které o vás a vaše produkty či služby mají opravdový zájem. Pokud byste tlačítko navíc skryli nebo ho neměli dobře viditelné, lidé si k odhlášení najdou jinou cestu – označí vaše e-maily jako spam, čímž ohrozíte doručitelnost vašich budoucích kampaní.

Pokud si všimnete, že se vám v určitém období odhlásilo vysoké procento kontaktů, zapátrejte po příčině. Může jí být například nedostatečná personalizace, vysoká frekvence newsletterů nebo neatraktivní obsah.

5. Testujte své kampaně, ať zbytečně nekončí ve spamu

Spamové filtry neznají bratra. Proto tvorbu kampaně nikdy neuspěchejte a najděte si čas na její důkladné otestování. Například Ecomail umožňuje před odesláním spamový test. O možných důvodech, proč vaše e-maily končí ve virtuálním odpadkovém koši, jsme se podrobněji rozepsali v tomto článku.

6. Jednou měsíčně kontrolujte čas odeslání kampaně

Jaký je ideální den a čas pro odeslání kampaně? To je věčná otázka a odpověď na ni se neustále proměňuje. Jedinou možností je proto pravidelně sledovat statistiky a čas odeslání jejich výsledkům přizpůsobovat. Za krátkou dobu to ovšem může být zase jinak. Například SmartEmailing umožňuje odeslat kampaň kontaktům v dobu, kdy nejčastěji kontrolují svoji e-mailovou schránku. Rozhodně stojí za to tuto funkci vyzkoušet, opět ale nezapomeňte zkontrolovat výsledky kampaně.

7. Experimentujte s předmětem i jménem odesílatele

Právě tyto dvě položky rozhodují o tom, zda příjemce váš e-mail vůbec otevře. Věnujte jim proto pozornost, jakou si zaslouží. Inspirujte se, jak napsat poutavý předmět, ale nedržte se všeobecných rad zuby nehty a pusťte se raději do vlastního experimentování. Testujte a následně vyhodnocujte, co funguje právě na vaše publikum. Co se týče jména odesílatele, větší šanci na úspěch bude mít e-mail od konkrétního člověka z firmy (např. Martin z Econea.cz) než např. s odesílatelem uvedeným jako info, název firmy, nebo dokonce no-reply.

8. Tvořte dynamický obsah

Že už si e-maily bez personalizace neumíte představit? Ani my ne – a je velmi pravděpodobné, že ani vaši čtenáři. Dopřejte jim to, co od vás podvědomě očekávají a co si přejí: relevantní obsah šitý na míru jejich potřebám. Využijte naplno všechny informace, které vám o sobě příjemce poskytl při vyplnění přihlašovacího formuláře, sledujte, jak se chová na vašem webu. O jaké produkty a služby projevil zájem? Jak reagoval na vaše předchozí e-maily? To všechno sesumírujte a získáte na stříbrném podnose ideální obsah pro každého odběratele. Pak už stačí jen servírovat. 

9. Pravidelně aktualizujte svou strategii

Plánování je v podnikání základ všeho – nejen e-mail marketingu. Máte jasno v tom, jaký má být obsah vašich kampaní, kdy je ideálně odeslat a kterému segmentu vaší databáze? Máte připravenou dokonalou uvítací sérii pro nové odběratele? Můžete na sebe být pyšní, neusněte ovšem na vavřínech a vždy pečlivě analyzujte výsledky minulých kampaní. Jedině díky nim zjistíte, zda je plán dokonalý nejen v teoretické rovině, ale především v té praktické. A pokud v něm objevíte trhliny, je to skvělá příležitost stávající strategii přehodnotit a aktualizovat, aby opět plnila svou funkci – a aby se odběratelé na vaše e-maily těšili a s radostí následovali vaše výzvy k akci. 

Máte už nyní jasno, který z návyků si ve prospěch vašeho e-mail marketingu vybudujete jako první a které ho budou brzy následovat? Necháme vás teď trochu vydechnout a v příštím článku se můžete těšit na další doporučené návyky, tentokrát zaměřené na obsah kampaní a jejich automatizaci.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This