Jak přizpůsobit e-mailing mobilním zařízením

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Návody
  4.  » Jak přizpůsobit e-mailing mobilním zařízením

60 % lidí používá ke kontrole mailů smartphony. Ve věkové kategorii 25–34 let je to dokonce 90 % a trend je navíc takový, že podíl mobilů každoročně roste. Nebude proto až tolik překvapivé, že o úspěšnosti vaší e-mailingové kampaně čím dál víc rozhoduje optimalizace pro mobilní zařízení. 

Optimalizujte od hlavy až k patě

Většina lidí kontroluje e-maily za pochodu. Do schránky se dívají při přestupování v MHD, během pauzy v práci nebo u snídaně. Pro každý e-mailing to znamená, že musí zaujmout na první dobrou, chyby se zde neodpouštějí. 

Optimalizaci e-mailingu je potřeba dělat od hlavy až k patě. Pokud předmět e-mailu budeme chápat jako hlavu, pak patou bude landing page, na kterou odkazujeme. Pojďme si to tedy projít hezky popořádku. 

1. Ohlídejte si délku předmětu 

Předmětem to začíná, ale zkuste udělat maximum pro to, aby to jím nekončilo. Oproti desktopu na to máte poloviční prostor. Zatímco v inboxu na desktopu se zobrazí 60 znaků předmětu, na mobilním zařízení je to jen 25 až 30 znaků. Příliš dlouhý text se nemusí zobrazit celý, což může znamenat, že si váš adresát nepřečte to podstatné. 

2. Věnujte se pre-header textu 

Pre-header je text, který se ve schránce zobrazuje hned po předmětu. Technicky se jedná o začátek textu samotného mailu, takže není potřeba nic speciálně nastavovat. Zanedbávat se ho ale nevyplatí, jeho dobré vyznění totiž může výrazně zvýšit míru otevření mailu. Můžete v něm překvapit, pobavit, motivovat konkrétní atraktivní nabídkou, zahrnout CTA, zkrátka zaujmout. Další neméně zajímavou možností je soustředit se na propojení předmětu a pre-headeru.

Pre-header v e-mailingu

3. Udržte své copy na uzdě 

Když se stěhujete z velkého bytu do malého, pravděpodobně se budete muset s nějakými kusy nábytku rozloučit. Stejně tak displej u mobilního telefonu nepojme tolik informací a textu jako desktop. Text e-mailingu by měl být stručný, jasný, výstižný. Používejte krátké odstavce v jednom sloupci, nadpisy a odrážky, které pomohou čtenáři skenovat pohledem a lépe se orientovat. 

4. Nevsaďte všechno na obrázky 

Obrázky mohou být slabá stránka vašeho e-mailu, často jsou totiž příliš velké a na mobilních zařízeních se dlouho načítají nebo se nezobrazují vůbec. To neznamená, že byste je měli vynechat, jen je dobré je před vložením zmenšit, případně nechat jen v desktopové verzi. A pro jistotu sestavte e-mail tak, aby dával smysl i bez nich. Měly by sloužit pouze jako doprovod textu, ne jako hlavní nosič sdělení. 

5. Dejte CTA prostor 

Ideální poloha tlačítka s CTA je co nejvíce nahoře. A rozhodně na něm nešetřete, mělo by mít asi 44 × 44 pixelů a okolo dost prázdného místa, abyste zamezili nechtěným překlikům. Není totiž nic otravnějšího, než když jste odvedeni někam, kam jste vůbec neměli zamířeno.

CTA v e-mailingu

6. Testujte na více zařízeních 

Než vypálíte e-mailing naostro, otestujte si na zkoušku, jak se bude zobrazovat na různých typech zařízení a e-mailových klientů. Budete mít jistotu, že vše vypadá tak, jak jste zamýšleli. Některé e-mailingové nástroje (např. Drip) dokonce přímo v editoru umožňují vidět, jak e-mail bude na mobilu vypadat. 

7. Optimalizace landing page 

A jsme u konce. Pokud váš čtenář došel až sem, můžete si gratulovat. Tedy ještě ne úplně. Číhá tu riziko v podobě nehostinné landing page, která ho může od další interakce s vámi odradit. Dotáhněte e-malingovou kampaň do konce a zkontrolujte, co je k vidění tam, kam všechny zvete na návštěvu. 

Optimalizace landing page

Chtěli byste využít mobilní zařízení jako marketingový nástroj naplno? Přečtěte si náš článek Jak propojit SMS a e-mail marketing a posunout tak vaší strategii o úroveň výše.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This