Budujte databázi kontaktů ve WordPressu – pomocí pluginů

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Návody
  4.  » Budujte databázi kontaktů ve WordPressu – pomocí pluginů

Vytvoření databáze e-mailů je jednou z nejlepších věcí, které můžete pro rozvoj svého podnikání udělat. Budovat takový seznam můžete i pomocí svých webových stránek ve WordPressu, aniž byste potřebovali ovládat HTML kódování. Poslouží vám k tomu pluginy, na které se teď společně podíváme. 

Co jsou pluginy a k čemu slouží

Pluginy jsou doplňkové moduly, které rozšiřují funkcionalitu aplikací. Pluginy, na které jsme se dnes zaměřili, slouží k vylepšení WordPressu, a to co se newsletterů týká. Umožní vám propojit váš web se službami e-mailového marketingu, abyste získali to nejlepší z obou světů. 

  • Jsou navrženy tak, aby vám pomohly získat více odběratelů a rozšířit váš seznam e-mailů. 
  • Integrují se s většinou oblíbených služeb e-mailového marketingu a dalšími doplňky pro zasílání zpravodaje.
  • Usnadňují sběr kontaktů. Například tím, že je posílají přímo do databáze e-mailového nástroje. 

Abyste mohli tyto vychytávky využívat, musíte mít svůj web v redakčním systému WordPress a používat takovou e-mailingovou platformu, která nabízí komplexní služby. Jako například Drip

6 nejlepších pluginů pro WordPress

Začneme Thrive Leads, protože s ním máme největší zkušenosti, ale jinak pluginy neuvádíme v žádném konkrétním pořadí.

Thrive Leads

Thrive Leads je plugin pro generování potenciálních zákazníků ve WordPress. „Používání Thrive Leads je jako mít svého vlastního odborníka na tvorbu seznamů a konverze,” píše se na oficiálních stránkách Thrive Themes. V čem je tedy jejich produkt tak výjimečný? Zakládá si na čtyřech hlavních výhodách:

  1. Dokonalý design a nastavení přihlašovacích formulářů
  2. Chirurgicky přesné cílení pro vytváření ziskového seznamu e-mailů
  3. Pokročilé A/B testování ke zvýšení konverzního poměru
  4. Podrobné hlášení a přehledy o nejdůležitějších e-mailingových metrikách

Thrive Leads má snad nejvíce typů přihlašovacích formulářů, a to deset. Jsou drag-and-drop senzitivní a můžete poměrně detailně nastavit jejich spuštění. Všechno, co vytvoříte v Thrive Leads, je plně kompatibilní se všemi prohlížeči a vypadá skvěle na jakémkoliv zařízení. Určitě oceníte také bezproblémovou integraci s vaší e-mailingovou platformou.

Zdroj: thrivethemes.com

OptinMonster

Funguje se všemi hlavními službami e-mailového marketingu i s ostatními populárními WordPress pluginy pro zasílání newsletterů. A co přesně OptinMonster umí? 

  • Umožňuje vytvářet vysoce přizpůsobené formuláře pro přihlášení k odběru newsletteru na základě geolokace uživatele, předchozího chování na webu atd. Od plnohodnotných formulářů až po úžasné animace a zvukové efekty. 
  • Poskytuje možnost děleného A/B testování přihlašovacích formulářů, díky čemuž zjistíte, jaké titulky, nabídky a rozvržení povedou k nejlepšímu konverznímu poměru
  • Nabízí vytváření neomezeného množství formulářů pro různé stránky vašeho webu, čímž můžete vytvořit podrobná pravidla segmentace odběratelů.
  • Ke každému formuláři poskytne statistiky zobrazení a konverzí.

Zahrnuje plný přístup do knihovny plánů, kontrolních seznamů, elektronických knih, průvodců, webových seminářů a dalších vzdělávacích vymožeností.

Zdroj: optinmonster.com

Newsletter

Tento plugin vám umožní mít neomezený počet odběratelů a posílat nekonečné množství e-mailů. Spravuje vše od přihlášení k odběru přes vytváření seznamů až po automatizaci e-mailů. 

Newsletter může odesílat e-maily přímo z vašeho serveru WordPress, ale s využitím jeho integrační funkce SMTP zajistíte lepší doručitelnost.

Nejzajímavější funkce tohoto pluginu:

  • šablony (reagující na drag-and-drop) pro vytváření zajímavých newsletterů přizpůsobených mobilním zařízením,
  • možnost double opt-in přihlašovacího formuláře pro dodržení zákonů EU o ochraně proti spamu,
  • pokročilé statistiky sledování e-mailů pro zjištění přesných a užitečných výsledků vašeho e-mailingu,
  • snadná segmentace pro správné cílení vašich newsletterů.

Prevence spamu však u Newsletteru není tak dobrá jako u dalších možností.

Zdroj: thenewsletterplugin.com

MailPoet

MailPoet také dokáže rozesílat newslettery e-mailem přímo v redakčním systému WordPress, ale na rozdíl od pluginu Newsletter jen do 1 000 odběratelů měsíčně

MailPoet obsahuje více než 300 000 aktivních instalací napříč různými verzemi a šablony k zahájení vašich e-mailových marketingových kampaní. Tyto bezplatné šablony umožňují zasílání 3 typů e-mailů:

  • Klasické newslettery, které shrnují vše, co aktuálně potřebujete odběratelům sdělit.
  • Jednorázové uvítací e-maily pro nové odběratele.
  • Upozornění na nové příspěvky s volitelnou frekvencí odeslání.

Práce s těmito e-maily se podobá práci s příspěvky a je velmi intuitivní. Začít s MailPoet je rychlé a snadné. Budete spravovat svůj seznam odběratelů a e-maily s newslettery prostřednictvím samotného WordPressu. Analytické nástroje jsou však omezenější než u jiných služeb e-mailového marketingu.

Zdroj: mailpoet.com

Mailchimp pro WordPress

Plugin se zaměřuje na jednu konkrétní e-mailovou službu. Hádáte správně, jde o Mailchimp. Je to jeden z nejlepších doplňků, které vám pomohou rozšířit seznamy Mailchimp na WordPressu. Základní cestou je nastavení propojení domény (Brand > Manage Domains). Jednotlivé formuláře a vyskakovací okna se pak dají jednoduše vložit do stránek pomocí vygenerovaného kódu. Díky pluginu se můžete připojit ke kterémukoli ze svých seznamů v Mailchimpu a vytvořit si vlastní formuláře pro přihlášení. Plugin se integruje s ostatními doplňky WordPress a přidává k nim funkce pro vytváření seznamů. Můžete například přidat zaškrtávací políčko pro přihlášení k odběru do vašich komentářů nebo nastavit připomenutí opuštěného košíku.

Zdroj: wordpress.org

Bloom by Elegant Themes

Bloom je krásně navržený plugin s více než stovkou šablon a 19 integracemi s oblíbenými nástroji e-mailového marketingu. Přidávání formulářů pro přihlášení na váš web ve WordPressu bude hračka. Bloom podporuje šest různých typů pop-up formulářů a nabízí jedinečné možnosti spuštění, jako je například zobrazení formuláře poté, co návštěvník zanechá komentář. Také se mohou objevit po určitém intervalu nebo je můžete jednoduše přidat na konkrétních místech.

  • Bloom disponuje nástrojem pro dělené testování a následnou optimalizaci formulářů. 
  • Poskytuje užitečné statistiky. 
  • Je snadno použitelný.

Nemá však tak pokročilé animační technologie jako některé další pluginy.

Zdroj: www.elegantthemes.com

Nabídka pluginů je pestrá

Existuje řada dalších pluginů pro vytváření formulářů z přizpůsobitelných šablon a funkcí pro zvyšování konverzí. Také u nich lze nastavit automatické odesílání newsletterů v různých frekvencích a segmentovat seznam odběratelů. Jmenujme ještě tyto: 

  • MailOptin, který automaticky informuje odběratele nebo uživatele stránek WordPress pokaždé, když na svém blogu publikujete nový obsah.
  • Jackmail, který disponuje integrací se SMTP serverem, takže můžete e-maily odesílat přímo z hlavního panelu WordPress.
  • Ninja Popups s více než 65 vyskakovacími motivy, osmi bezplatnými návrhy formulářů pro přihlášení a více než 70 animačními efekty.
  • WP Subscribe Pro – jednoduchý a cenově dostupný plugin. 

Rada na závěr

Než se definitivně rozhodnete pro jeden plugin, vyzkoušejte jich více – většina z nich nabízí možnost bezplatného vyzkoušení nebo vrácení peněz. Pak dobře zvažte svůj rozpočet a funkce, které opravdu potřebujete. Investice do prémiových pluginů může přinést dobré zapojení uživatelů a v konečném důsledku i dobrou návratnost investic.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Kateřina Andrée

Kateřina Andrée

Katka ve Včelišti působí jako obsahový stratég a copywriter. Každou větu převrátí naruby a zase zpátky, než s ní je spokojená.

2 Komentáře(ů)

    • Mailujeme

      Ano, taky určitě do seznamu patří:)

      Odpovědět

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This