5 tipů, jak průběžně rozšiřovat databázi kontaktů

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Návody
  4.  » 5 tipů, jak průběžně rozšiřovat databázi kontaktů

V minulém článku jsme si podrobně představili jednu z nejdůležitějších metrik e-mail marketingu – tempo rozšiřování seznamu kontaktů. Dnes na něj navážeme a ukážeme vám, jak můžete sbírat kontakty, které následně prostřednictvím svých kampaní oslovíte.

Jak kontaktovat nové zákazníky?

Ujasněme si jednu věc hned na začátek – v tomto článku se budeme zaměřovat na koncové zákazníky, jejichž databáze kontaktů se rozšiřuje trochu jinak, než tomu je v B2B segmentu. 

Chcete vědět, jak efektivně oslovit zástupce firem a získat jejich e-mailovou adresu? Inspirujte se v našem článku 9 tipů, jak rozšířit databázi v B2B segmentu.

Zajímá vás to samé, ale pro sektor B2C? Pak pokračujte dál ve čtení. Máme pro vás 5 konkrétních tipů, které vám zaručeně pomohou.

1. Nabídněte jim něco užitečného zdarma

Tzv. lead magnet je jednou z nejúčinnějších technik k získávání kontaktů. Nejedná se o žádný nový nástroj, přesto mnoho lidí stále neví, co je to za metodu a jak ji efektivně používat. Jedná se o bonusový obsah, který návštěvník vašeho webu či profilu na sociálních sítích obdrží výměnou za svoji e-mailovou adresu:

  • e-book,
  • případová studie,
  • infografika,
  • podcast,
  • video,
  • webinář. 

Daný obsah však musí být relevantní, aby návštěvníkovi připadal lákavý nebo řešil problémy, s nimiž se zrovna potýká.

5 tipů, jak průběžně rozšiřovat databázi kontaktů: e-book ke stažení

Realitní agent by tedy na svém webu mohl nabízet ke stažení e-book, ve kterém by popisoval „10 věcí, na které si musíte dát pozor při nákupu nemovitosti“. Provozovatel aquaparku pod Ještědem zase může připravit krátký PDF materiál ve stylu „Kam vzít děti, když v Liberci prší“ – a samozřejmě mezi tipy zařadit i svůj vodní svět.

Koncept lead magnetu i jeho efektivní používání podrobněji popisujeme v článku Přitáhněte si návštěvníky magnetem: lead magnet kampaně a jak na ně

2. Používejte pop-up formuláře pro sběr kontaktů

Určitě se vám někdy stalo, že jste brouzdali po nějaké stránce a najednou na obrazovce z ničeho nic vyskočil formulář, který vás pobízel k akci. A pravděpodobně u toho nabízel nějaký benefit.

Tímto způsobem se sbírají tzv. pop-up kontakty. Tak, že se zkrátka objeví a vyzvou návštěvníka, aby se (zpravidla výměnou za benefit) zaregistroval a dal provozovateli své údaje. 

U e-shopu se může například jednat o nabídku kuponu se slevou na první nákup, ale pro zisk pop-up kontaktů lze využít jakýkoliv lead magnet. Důležité je, aby daný formulář pro sběr kontaktů byl stručný (obsahoval jen jedno pole pro vyplnění e-mailové adresy) a vypadal pěkně. Příliš velké nebo vizuálně neatraktivní okénko totiž máme tendenci okamžitě zrušit bez ohledu na to, co nabízí. Bonami.cz sice používá pop-up přes celou stránku, ale má plusové body za příjemný vzhled a lákavou slevu:

5 tipů, jak průběžně rozšiřovat databázi kontaktů: pop-up formuláře

Na stránkách Getsitecontrol.com vyskočí formulář, který sice nepřekáží ve čtení, ale svým designem téměř splývá se stránkou a uživatel ho snadno přehlédne:

5 tipů, jak průběžně rozšiřovat databázi kontaktů: design pop-up formuláře

Bohatý výběr nádherných šablon nabízí například plugin pro WordPress Thrive Lead. Více informací zjistíte v článku Budujte databázi kontaktů ve WordPressu pomocí pluginů.

Má to smysl. Server Getsitecontrol uvádí, že Neil Patel, marketingový guru a spoluzakladatel projektů KISSmetrics a Crazy Egg, dosáhl na svém webu prostřednictvím vyskakovacích pop-up formulářů 17% zvýšení konverzí v oblasti zanechávání kontaktů.

3. Uspořádejte soutěž o zajímavé ceny

Ano, stále jde o stejný princip, jen provedení se trochu mění. Základem je dát lidem šanci bezplatně získat něco, co využijí nebo jim udělá radost. Můžete například pravidelně každý měsíc uspořádat soutěž o zajímavé ceny, jako je slevový kupon nebo produkty, kterých zrovna máte na skladě přebytek a potřebujete je udat.

Registraci do soutěže pak stačí jenom podmínit vyplněním e-mailové adresy. Uvidíte, že takto budete svou databázi kontaktů zdarma průběžně rozšiřovat.

4. Vložte link na formulář pro sběr kontaktů do bia na sociálních sítích

Bio neboli úvodní sekce se stručným představením majitele profilu na Instagramu, Facebooku i Twitteru nabízí unikátní příležitost, jak prezentovat to, co zrovna potřebujete sdělit nebo „prodat“. Vložením zkráceného odkazu pak podpoříte návštěvnost této landing page, čímž budete zdarma budovat databázi kontaktů.

5. Uvádějte odkaz na formulář pro sběr kontaktů i do podpisů zaměstnanců

Další způsob, jak zdarma rozšiřovat databázi kontaktů, představuje vložení odkazů na sběrný formulář do podpisu zaměstnanců. Každý, komu odepíšou (například v rámci zákaznické péče), může po přečtení zprávy vidět kromě jména, názvu pozice a kontaktních údajů také výzvu s odkazem.

Tu často přijmou, protože když už s vámi vedou aktivní konverzaci, je velmi pravděpodobné, že odběr novinek či zajímavostí pro ně bude přirozený další krok.

Zjistěte, jak kontaktovat nové zákazníky aneb ukázka rozšiřování databáze kontaktů v praxi

V článku jsme se věnovali pouze nejoblíbenějším online způsobům, metod je však mnohem více. Pokud je chcete poznat všechny, včetně těch offline, stáhněte si náš cheat sheet 32 způsobů sběru e-mailových kontaktů. A vaše databáze se bude rozrůstat jedna báseň.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This