7 tipů, jak v roce 2022 dostat váš e-mailing na světový průměr

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Obsah e-mailů
  4.  » 7 tipů, jak v roce 2022 dostat váš e-mailing na světový průměr

Ať už jste v e-mailovém marketingu nováček, nebo se v tomto oboru nějaký ten pátek pohybujete, chcete určitě totéž: posílat ty nejlepší e-mailové kampaně. Přečtěte si sedm doporučených postupů, které vám pomohou přilákat nové zákazníky, udržet přízeň těch stávajících a zlepšit konverzní poměr. V roce 2022 i dále.

Nepodceňujte uvítací e-maily

Uvítací e-mail otevře průměrně 82 % příjemců (GetResponse, 2017). Využijte toho ve svůj prospěch a do uvítacího e-mailu vložte zásadní informace, které by mělo vaše publikum vědět. Míra prokliku u uvítacích zpráv činí 22–25 %, proto neváhejte nabídnout něco exkluzivního na začátek vaší společné cesty. 

Jak by měl parádní uvítací e-mail vypadat

Jak se chopit své první šance u zákazníků jsme již psali, ale jestli se vám článek nechce číst, přinášíme krátký souhrn. V uvítacím e-mailu se zaměřte na tyto dvě oblasti:

  • Grafika – atraktivní design, který bude ideálně ladit s vaším webem, dokáže upoutat na první dobrou. Než se nadchnete pro různé fonty a barvy, zopakujte si staré dobré „v jednoduchosti je krása“. Grafika ale není podmínkou pro každý e-mail, který rozešlete. Některé firmy naopak záměrně posílají e-maily, které vypadají naprosto obyčejně, zkrátka jako běžná zpráva. A funguje to!
  • Text – bez něj se uvítací e-mail neobejde, tak si s ním pěkně pohrajte. Měl by být zajímavý, srozumitelný, důvěryhodný a především bezchybný. Klidně si najměte korektora. V uvítacím textu máte jedinečnou možnost se předvést v tom nejlepším světle – a pokud to pokazíte, na důvěře k vaší firmě to moc nepřidá. Pište jasně a stručně, slovní vata vaší zprávě jen pomůže na cestě do koše.
Uvítací e-mail Desigual
Zdroj: getresponse.com

E-mail od Desigual vítá, informuje a nabízí. Zpráva je rozdělena do několika sekcí, díky čemuž může značka segmentovat své publikum pomocí údajů o prokliku. 

Personalizace a segmentování dělají zázraky

Personalizované e-maily generují o 50 % vyšší míru otevření (Yes Lifecycle Marketing, 2019). Pokud jste tedy ještě nezačali s personalizací, je nejvyšší čas. 

  • Nastavte pozdrav tak, aby obsahoval jméno odběratele. V drtivé většině e-mailingových nástrojů to není problém.
  • Personalizovat můžete také pomocí předmětu e-mailu a konkrétního zájmu odběratele. Například takto: Skvělá zpráva pro chovatele psů

S druhým bodem úzce souvisí segmentování publika. Vyfiltrujte své zákazníky podle společných znaků a zasílejte jim ty správné informace. Pokud pro příklad zůstaneme u domácích mazlíčků, můžete si vytvořit segment zákazníků, kteří objednávají potřeby pro psy. Těm pak odesílejte rady a doporučení v péči o nejvěrnějšího přítele člověka. Díky segmentování lze také úspěšně zacílit cross-sell kampaň. E-mail s personalizovaným oslovením a individuálně přizpůsobeným obsahem může přinést až o 18 % vyšší míru prokliku.

Uvítací e-mail Rondo

Všimněte si personalizovaného oslovení hned v uvítacím e-mailu.

Opuštěný košík má silný potenciál

Hodně lidí vloží položku do online nákupního košíku, ale nákup nedokončí. Využijte sílu e-mailového marketingu a vraťte zákazníky zpátky „do hry“. Tipy, jak na to, si pečlivě prostudujte a dobře využijte. 

Ptáte se, jestli tyto e-maily fungují? Statistiky říkají, že odeslání tří „připomínacích“ e-mailů má za následek o 69 % více objednávek (Omnisend, 2018) než odeslání pouze jednoho.

Předmět a preheader rozhodují o otevření e-mailu

Příjemci vidí pouze tři věci, na jejichž základě se rozhodnou, zda zprávu otevřou, nebo budou ignorovat:

  • jméno odesílatele,
  • předmět,
  • preheader.

Jménu odesílatele se budeme věnovat v další části článku, teď jsme se zaměřili na předmět a preheader, protože studie ukazují, že až 50 % příjemců se rozhoduje o otevření zprávy pouze na jejich základě. 

Jak tedy psát efektivní předměty e -mailů?

  • Krátce a výstižně,
  • s humorem, nebo naopak v kontroverzním či šokujícím stylu,
  • s cílem vzbudit zvědavost,
  • pomocí otázek,
  • s využitím personalizace.

Načerpejte inspiraci pro poutavé předměty.

Preheader je neméně důležitý

Preheader je krátký text, který se ve výpisu e-mailů objeví hned pod předmětem nebo vedle něj. Tady je několik rad, kterými se můžete při jeho psaní řídit: 

  1. Shrnutí newsletteru

V preheaderu je vhodné shrnout, o čem e-mail bude. Díky tomu bude čtenář hned vědět, co ho čeká.

  1. Rozvinutí předmětu

Zároveň je vhodné plynule navázat na předmět, a pokud je to alespoň trochu možné, drobně ho i rozvinout.

  1. Call to action

Pokud se vám do těch pár znaků podaří vmáčknout i výzvu k akci, rozhodně získáváte plusové body.

  1. Konkurenční výhody

Máte oproti své konkurenci v něčem navrch? Nabízíte dopravu zdarma nebo třeba dárek k nákupu? Šup s tím do preheaderu.

  1. Atraktivní nabídka

Alfou a omegou preheaderů je atraktivita. Čím lepší preheader, tím snáze čtenáře zaujmete a nalákáte k přečtení e-mailu.

Atraktivní preheader

Uvědomte si, že předmět a preheader jsou nejdůležitějšími prvky vaší e-mailové kampaně. Dopřejte si dostatek času na jejich „výrobu“ a využijte A/B testování, ať nenecháte nic náhodě. 

Jméno odesílatele podpoří otevření e-mailu

Hned po předmětu a preheaderu byste měli věnovat dostatek pozornosti jménu odesílatele. Mělo by být dobře rozpoznatelné a zapamatovatelné. Většina značek používá jeden z následujících formátů:

  • [Jméno zaměstnance] z [Název značky] – Katka z mailujeme.cz
  • [Jméno zaměstnance] @ [Název značky] – Katka@mailujeme.cz

Příjemci si zvyknou vidět stále stejné jméno a propojí si ho s vaší značkou, proto ho neměňte příliš často.

Myslete také na adresu odesílatele. Abyste se vyhnuli problémům s doručitelností e-mailů, odesílejte je z firemní domény, nikoli z bezplatné pošty jako Gmail nebo Yahoo, a používejte důvěryhodnou adresu. A rozhodně zrušte adresu „noreply@“. E-mailem neodpovídejte vlastně říkáte: „Nezajímá nás váš názor.“

Správné načasování je klíčové

Jaký je ideální čas na odeslání e-mailu? Záleží, jaké je vaše cílové publikum a jak se chová. Osvědčeným postupem je odesílat e-maily pomocí algoritmu optimalizace doby odesílání. Tento nástroj automaticky upraví dobu odeslání pro každého jednotlivého příjemce na základě jeho předchozího chování. Disponuje jím například GetResponse.

Pokud váš e-mailingový nástroj tohle neumí, řiďte se posledními výsledky výzkumů

  • Obecně platí, že nejvyšší sazby za otevření kliknutím jsou v 10:00, 13:00 a 18:00. Data odrážejí, kdy většina publika začíná nebo končí svůj den nebo má pauzu na oběd.
  • E-maily B2B pro průměrného zaměstnance kanceláře se nejlépe odesílají uprostřed týdne kolem 10:00. Podnikatelé a manažeři však otevírají e-maily častěji, takže na dni v týdnu tolik nezáleží. 
  • Při zasílání e-mailů B2C není velký rozdíl v míře otevření pro konkrétní dny v týdnu. Pro optimální výkon však nejlépe funguje sobota o půlnoci.

Vizualizace je hit, stručnost letí

Pryč jsou dny, kdy byly e-mailingové kampaně pouze formou textového zpravodaje, dnes „frčí“ vizuály. Studie ukázaly, že přidání videa do vašeho e-mailu může zvýšit míru kliknutí o 300 %. A pokud musíte používat textové e-maily, mějte je krátké a dobře strukturované. Dodržujte základní pilíře pro efektivní textaci. Používejte odrážky, nadpisy a seznamy. Vyhýbejte se dlouhým odstavcům, hlavní zprávu uveďte jasně a stručně. Ideálně hned v záhlaví.

Stručně a jasně
Zdroj: getresponse.com

Abyste nabídku pochopili, nemusíte se ani posouvat pod okraj. V té jediné větě na viditelném místě je řečeno vše, na čem záleží.

V roce 2019 dosáhl počet uživatelů e-mailu 3,9 miliardy (Statista, 2020) a toto číslo se má v roce 2023 rozrůst na 4,3 miliardy. Tato statistika jasně ukazuje, že e-mailový marketing je příležitost, o kterou byste neměli přijít. S uvedenými postupy ji využijete na maximum.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Kateřina Andrée

Kateřina Andrée

Katka ve Včelišti působí jako obsahový stratég a copywriter. Každou větu převrátí naruby a zase zpátky, než s ní je spokojená.

2 komentáøù

  1. Alfons

    Ahoj, nejsem úplně přesvědčený, že by mě nějak nadchnul e-mail s oslovením jménem, ovšem plný blbin typu, že za chvíli budu moc hrát o spoustu skvělých cen. Myslím, že ideální by bylo posílat newslettery, které mají opravdovou hodnotu – pak nemusí být na začátku ani moje jméno, postačí, když budu vědět, že odesílatel si dal čas i s vytvořením nějaké hodnoty pro mě, nejen pro sebe.
    Ad vizuály – jak je to v případě, že se příjemci nezobrazují obrázky, potom je plain-text jednoznačně lepší volbou, ne? Máte data, kolika lidem se nezobrazují obrázky v e-mailu (myslím česká, ne světová)?
    Existují i česká data k mailování lidem, který opustili košík? Že to funguje v Americe, je jedna věc, ale mám pocit, že u nás to zákazníky spíše obtěžuje.
    Mějte se!

    Odpovìdìt
    • Mailujeme

      Dobrý den, Alfonsi, ano, máte pravdu v tom, že obsah je skutečně to nejdůležitější, dobré oslovení však dokáže zaujmout. Bohužel data k (ne)zobrazení obrázků k dispozici nemáme. Opuštěný košík pěkně funguje našim klientům 🙂

      Odpovìdìt

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This