Proč propojit e-mailing s CRM systémem

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Návody
  4.  » Proč propojit e-mailing s CRM systémem

Dobře nastavený e-mailový marketing dokáže opravdu divy. A pokud ho propojíte s CRM systémem, můžete se těšit přímo na zázraky. Prostřednictvím e-mailů zůstanete v kontaktu se svými zákazníky, budete rozvíjet váš vztah. Dobrý CRM systém vám umožní tyto vztahy poznat do hloubky a efektivně je řídit.

Jak CRM obohatí váš e-mailing

Výhody e-mailového marketingu jsou všeobecně známé. Díky němu můžete levně, ale efektivně budovat a udržovat vztah se zákazníky. E-mailingová řešení poskytují funkce pro správné zacílení, personalizaci i snadné vyhodnocování výsledků

Abychom pochopili výhody CRM, pojďme si objasnit, co to vlastně je. Zkratka CRM vychází z anglického názvu Customer Relationship Management, tedy řízení vztahů se zákazníky. CRM softwary shromažďují potřebné údaje o vašich zákaznících a umožňují tyto informace lépe třídit. Dokáží také vyhodnotit veškeré obchodní aktivity firmy. 

CRM soustřeďuje nejen informace o zákaznících a jejich potřebách, ale také o:

  • veškerých obchodních transakcích,
  • strategii marketingových kanálů, 
  • zákaznických službách.

Je tedy zřejmé, že propojením s CRM systémem se vám v e-mailovém marketingu otevřou nové obzory. Také ušetříte čas, finance a snížíte riziko výskytu lidské chyby. 

CRM, které zvládá i e-mailing

Na trhu dnes máte k dispozici různé online marketingové nástroje a software pro hromadné zasílání e-mailů. A některé už jsou s CRM systémem propojeny. Jedním z nich je systém FLOWii. FLOWii dokáže váš newsletter rozeslat na vybranou databázi kontaktů a kampaň změřit a vyhodnotit. Velkou výhodou je personalizace e-mailů. Pokud již s FLOWii pracujete, nemusíte nic importovat, exportovat ani vytvářet nové seznamy. Stačí, když budete databázi pravidelně čistit a aktualizovat. Navíc kontakty můžete při různých kampaních segmentovat.

Propojení CRM a e-mailingu

Využívejte FLOWii pro:

  • Personalizované e-maily

Personalizace je dnes obzvlášť důležitá. Úspěšnost je vždy vyšší, pokud člověk cítí, že e-mail byl napsán právě jemu. Stačí vám vložit jenom správný vzor a FLOWii se postará, aby se vaši zákazníci cítili jedinečně.

  • Hromadný e-mailing na konkrétní zákazníky

S FLOWii posíláte newsletter přímo. Nemusíte importovat kontakty ani vytvářet seznamy. Cílové adresáty si vybíráte podle zařazení, vlastních charakteristik, města nebo podle odpovědné osoby.

Propojte CRM a e-mailing s FLOWii

  • Získání ucelených výsledků e-mailových aktivit

Chcete vědět, kdo si vaše e-maily přečetl? Kdo kliknul na odkaz? Komu nebyly e-maily doručené? FLOWii vám to všechno umožňuje. Můžete také sledovat historii e-mailů u konkrétního zákazníka. Které e-maily od vás dostal a reakce na ně máte na jednom místě.

Propojení CRM a e-mailingu s FLOWii
  • Cílenou práci se zákazníky

Seznam adresátů můžete rozdělit podle toho, jak na vaše e-maily reagovali, a podle toho s nimi efektivně komunikovat. Víte, kdo otevřel a klikl na vaši nabídku? Oslovte ho telefonicky a zjistěte o jeho požadavcích více. Podpoříte tak své obchodní výsledky.

Jak na e-mailing s FLOWii

Pro odesílání hromadných e-mailů si nejprve v Mailchimpu vytvoříte šablonu, kterou naplníte obsahem, a následně ji natáhnete do FLOWii. Případně vám newsletter může vytvořit grafik. 

Myslete na to, aby byl váš design responzivní – aby se newsletter dobře zobrazil na počítači i na telefonu. Díky propojení CRM s e-mailingem můžete zacílit na různé skupiny zákazníků, které si vyberete na základě segmentace ve vaší aktuální databázi.

Sbírejte kontakty současných i potenciálních zákazníků, kteří s vaší firmou v minulosti přišli do styku nebo souhlasili s možností odebírání newsletteru. Kontakty na lidi a jejich mailové adresy můžete získávat různými způsoby. Ať už projeví zájem o odebírání newsletteru při nákupu, nebo se přihlásí k odběru novinek přímo na vašem webu nebo e-shopu.

5 tipů na funkční e-mailing

Lidé jsou dnes zahlceni množstvím různorodých informací i reklam. Mnozí nedokážou přijmout tolik informačního smogu. Proto je důležité, aby firmy dbaly na kvalitu sdíleného obsahu. Co můžete dělat jinak? 

  1. Přibližte se zákazníkům prostřednictvím takového obsahu, který je v souladu s vašimi hodnotami. Sdílejte blogy a vzdělávací články. Vzděláváním nenabízíte přímo produkty, ale jejich přidanou hodnotu, čímž rozvíjíte vztahy se zákazníky.
  2. Oslovujte zákazníky jménem. Každý e-mail, ať už jde o newsletter, nebo potvrzení objednávky, by měl být lidský a personalizovaný. Když ho odesíláte, položte si nejprve otázku: Proč by náš e-mail měli příjemci otevřít?
  3. Nabídněte lidem zajímavé čtení a propojujte ho s vaší značkou. Přímý prodej produktů prostřednictvím newsletterů nefunguje. Nespamujte své zákazníky. Snažte se zlepšit jejich vztah k vaší značce.
  4. Vyhodnocujte, kolik lidí otevřelo vaše newslettery, přečetlo si je a která témata je nejvíce zajímala. Vyzkoušejte různé formáty, obsah a kampaně. Výhodou e-mailového marketingu je jeho účinnost a snadná měřitelnost (engagement, open rate, konverze).
  5. Zvyšte hodnotu a oblíbenost vašich e-mailů správnými texty. Některé společnosti mají vlastní copywritery, kteří píší a připravují kvalitní newslettery. Pro příjemce se pak stávají oblíbeným čtením, na které se těší.

Pečujte o zákazníky chytře

Dobře se starejte o stávající zákazníky – nebudou odcházet ke konkurenci. Jak na správnou a efektivní péči zjistěte pomocí CRM systému, jehož poznatky poté implementujte do e-mailového marketingu. S FLOWii kvůli tomu nemusíte přeskakovat z jednoho softwaru do druhého, celou databázi zákazníků, telefonické rozhovory, úkoly, zakázky a další podrobnosti najdete na jednom místě. Zjednodušte si práci s FLOWii.

Autorem článku je FLOWii.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Kateřina Andrée

Kateřina Andrée

Katka ve Včelišti působí jako obsahový stratég a copywriter. Každou větu převrátí naruby a zase zpátky, než s ní je spokojená.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This