4 způsoby, jak propojit firemní blog s e-mailingem

Hlavní strana » Návody » 4 způsoby, jak propojit firemní blog s e-mailingem

V marketingu je vše propojeno jako puzzle, jeden krok souvisí s druhým a druhý zase s třetím. Věděli jste například, že stojí za to propojit firemní blog s e-mailingem? Když jako marketér získáte kontaktní e-maily na své minulé, současné nebo potenciální zákazníky, vytvoříte si jejich databázi a můžete je nadále oslovovat. A pokud budete v očích čtenářů e-mailu zajímaví, rádi se vrátí na váš web, do vašeho obchodu, objednají vaši službu a třeba vás i doporučí dál.

Zvažte propojení blogu s e-mailingem už při tvoření nebo úpravě obsahové strategie. Přinese vám to řadu výhod. Určitě se vyplatí věnovat péči oběma kanálům, protože každý z nich slouží ke komunikaci s veřejností trochu jiným způsobem. Blog využijete jako nástroj k přilákání potenciálních zákazníků přicházejících z vyhledávačů, přes e-mailing s nimi můžete navazovat kontakt v mnohem osobnější rovině.

V tomto článku se společně podíváme na 4 možnosti, jak blog a e-mailing účinně spojit.

Propojení číslo 1: Použití atraktivního obsahu pro nové e-maily

Využívejte dál články, které publikujete na svém blogu. Obsah můžete rozesílat v rámci různých kampaní, které pomáhají prodávat. Využijte každého textu, který může být pro čtenáře zajímavý natolik, že si vás zapamatuje, navštíví váš web nebo u vás rovnou nakoupí. V e-mailingu lze nastavit automatické sekvence odesílání zpráv, které vám ulehčí práci.

Pište články, které čtenáře zajímají, pomáhají jim, radí, řeší jejich problém. Existuje hned několik nástrojů, díky nimž snadno zjistíte, která témata z vašeho oboru lidé vyhledávají. Svou pozornost zaměřte na klíčová slova. Jakmile zjistíte, co hledá většina lidí a co je nejvíce zajímá, můžete se od toho v e-mailingu odpíchnout a zasílat jim to.

Než odešlete první e-maily s blogovými články, doporučujeme provést segmentaci zákazníků. Znamená to, že si rozdělíte zákazníky (i s jejich e-mailovými kontakty) do skupin. Jako příklad můžeme uvést lékárnu, v níž marketér vysegmentoval 3 skupiny zákazníků. Jedna si pouze vyzvedává léky na předpis, druhá si chodí pro kvalitní kosmetiku, třetí si kupuje vitamínové přípravky. Díky této segmentaci je hned jasné, jaký blogový článek a na jaké téma dané skupině v rámci e-mailingu zasílat.

Užitečná pro vás může být segmentace:

  • geografická – podle země, města, regionu, kde zákazník žije;
  • demografická – podle věku, pohlaví, rodinného stavu atd.;
  • psychologická – podle zájmů a zálib zákazníka;
  • socioekonomická – podle povolání, vzdělání, příjmu apod.;
  • podle nákupního chování – jak často u vás nakupuje, v jakém množství, za kolik peněz aj.

Jakmile rozdělíte své zákazníky s kontakty do segmentů, můžete rozesílat různé druhy obsahu právě těm skupinám, které to pravděpodobně bude nejvíc zajímat. Uveďme si to na příkladu: kdo v obchodě s potřebami pro zvířata kupuje granule pro psy, nebude ho asi zajímat vybavení pro akvária. Naopak ho ale potěší váš e-mail s novinkami v oblasti zdravé výživy psů.

Propojení číslo 2: Umísťování lead magnetů do článků

Lead magnety neboli obsahové magnety, které přitahují zájemce a zákazníky, jsou jakési „bonusy zdarma“. Tedy pocitově. Úplně zdarma totiž nejsou. Vy za ně budete chtít e-mailovou adresu. A tu si pak uložíte do své databáze. Vkládejte proto lead magnety do svých blogových článků.

Zářným příkladem může být článek se základními informacemi, které jsou pro čtenáře užitečné, ale chce se dozvědět ještě víc. A to „víc“ umístíte až do bonusového obsahu v podobě:

  • e-knihy;
  • checklistu;
  • infografiky;
  • vzorového dokumentu;
  • vzdělávacího videa;
  • návodu (white paperu);
  • slevového kódu.

Aby bonusový obsah zákazník získal, poskytněte mu tlačítko s výzvou k akci (call to action). Jakmile na něj klikne, bude požádán o zadání e-mailové adresy, na kterou mu váš „dárek“ v podobě plnohodnotného obsahu přijde. Uspokojeny jsou obě strany: zákazník má informace, vy máte jeho e-mailovou adresu pro další komunikaci.

Doporučení: Články s lead magnety zveřejňujte i na sociálních sítích. Pokud zaujmou, budou je čtenáři sdílet a na váš web dorazí další potenciální zákazníci, s nimiž můžete začít budovat vztah.

Propojení číslo 3: Probouzení pomocí novinek v e-mailu

Cílem tohoto bodu je probudit zájem v těch zákaznících, kteří už u vás v minulosti nakoupili, ale dlouho se nevrátili. Vyzvěte je k akci třeba následujícími e-maily:

  • krátká zpráva s odkazem na landing page nebo prodejní stránku;
  • část blogového článku s tlačítkem, které příjemce přesměruje na zbytek textu na webu;
  • novinky z oboru i z oblasti produktů či služeb;
  • zajímavosti, které jsou spojené s vaším podnikáním.

Propojení číslo 4: Sledování chování zákazníka

Toto umožňuje většina e-mailových systémů, jako je třeba Drip. Stačí instalace na web a máte jej s e-mailingem propojený. Funguje to následovně:

  • Kdykoliv se čtenář e-mailu proklikne ze zprávy na váš web, dozvíte se to. Dotyčný se ani nemusí přihlašovat.
  • Když je na webu přihlášený uživatel, e-mailový systém se to hned dozví a sleduje, co na webu člověk vyhledává a co ho zajímá. A pokud v tuto chvíli máte systém propojený s automatizací, přijde vám e-mail třeba ve chvíli, kdy nástroj dotyčnému poslal e-mail nebo ho označil tagem. Třešničkou na dortu je i fakt, že jednou označeného návštěvníka si už nástroj pamatuje natolik, že ho při další návštěvě ihned identifikuje, aniž by se znovu na web proklikával z e-mailu. Zkrátka stačí, když přijde rovnou na vaše stránky.

Výhoda obou bodů spočívá v tom, že máte přehled o tom, co vaše cílové zákazníky nejvíce zajímá, na co klikají. Vy je pak podle toho můžete rozdělovat do několika segmentů a cíleně oslovovat.

Nenechte se zmást GDPR v přímém marketingu

Každý, kdo se pohybuje v marketingu, by měl také znát zásady GDPR, tedy zásady zpracování osobních údajů, nakládání s nimi a jejich ochrany. Co se týká přímého marketingu, vždy ke své zprávě připište informaci (nebo odkažte na cílový dokument) o tom, jak zpracováváte osobní údaje uživatelů a že se kdykoli mohou z odběru vašich e-mailů (ale i z databáze kontaktů) odhlásit. Více o GDPR se dočtete zde.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This