Osvěžte svou komunikaci dynamickými a interaktivními e-maily

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Návody
  4.  » Osvěžte svou komunikaci dynamickými a interaktivními e-maily

Statické e-maily jsou již v dnešní době raritou. Běžně se setkáváme s prvky, které svou formou rozbíjejí strohost klasických e-mailů. Jde o dynamické a interaktivní (nebo také kinetické) prvky. Tyto dva pojmy se často zaměňují (či sjednocují). Pojďme se na ně podívat blíže a inspirovat vás , čím můžete svůj e-mailing ozvláštnit.

Dynamické prvky e-mailu vycházejí z personalizace

Dynamický prvek e-mailu je jakýkoli prvek, který se mění na základě preferencí, chování či demografických dat příjemce. Jedná se tedy o každý personalizovaný prvek v e-mailu. Dynamické prvky jsou skvělý způsob, jak navýšit míru otevření, míru zapojení a interakce a získat nové zákazníky. Čím jsou e-maily personalizovanější, tím vyšší je šance, že příjemce e-mail otevře, přečte a provede vámi chtěnou akci. 

Personalizaci se meze nekladou, a tak lze dynamickými prvky upravit:

  • text
  • vizuál e-mailu
  • výzvu k akci (CTA)
  • logo
  • bloky doporučených produktů (produkty vybrané na základě zákazníkových preferencí)
  • videa (např. doplněk Motionlab ve SmartEmailing

Cílem dynamických prvků je, aby e-mail působil, že je psaný pouze pro jednoho příjemce a nikoho dalšího. 

Personalizovaný text včetně loga a nabídky produktů (ABOUT YOU)

Interaktivní (kinetické) prvky e-mailu přitáhnou pozornost

Interaktivní prvky e-mailu umožňují příjemcům interagovat s obsahem e-mailu a učinit požadovanou akci přímo v e-mailovém rozhraní (nemusí tedy prokliknout na vaši webovou stránku). Mohou tak snadno potvrdit účast na akci, vyplnit dotazník, prolistovat si katalog či odpovědět na komentář. 

Základní myšlenkou interaktivních prvků je akce. Příjemce e-mailu tedy má s prvkem nějakým způsobem pracovat. Do této kategorie nepatří například GIFy, tmavý režim či odpočítávání – jelikož takový prvek sice upoutá pozornost, nicméně čtenář s prvkem dále nijak neinteraguje.

Interaktivní e-mail od B&Q

Jaké interaktivní prvky tedy můžeme v e-mailech použít?

  • hover effect (efekt změny po najetí myší – např. přes tlačítko, obrázek apod.)
  • gamifikace (stírací losy, kola štěstí apod.)
  • ankety, dotazníky, formuláře
  • interaktivní zvuky
  • videa a animace
  • trigger linky (odkaz či tlačítko, které po kliknutí automaticky dokončí požadovanou akci – např. vyplnění dotazníku se známými údaji nebo potvrzení účasti na akci)
Originální gamifikace od EmailMonks
Propojení interaktivního tlačítka a gamifikace v e-mailu od MOO
Recenze šablon Stripo přímo v rozhraní e-mailu

Výhody dynamických a interaktivních e-mailů v číslech

Jaké metriky je dobré v e-mailingu sledovat?

Podívejte se na 7 nejdůležitějších metrik v e-mailingu, které se vyplatí sledovat, a zjistěte, jak s nimi pracovat.

Jak interaktivní prvky fungují?

V roce 2019 Google spustil framework AMP (Accelerated Mobile Pages) pro e-maily ve své webové aplikaci Gmail. Původním záměrem AMP bylo zrychlení načítání webových stránek na mobilních zařízeních. Nyní však díky AMP mohou e-maily obsahovat interaktivní prvky, které se staly nedílnou součástí moderního e-mailingu. Klíčovými benefity AMP v e-mailingu je interaktivní obsah zpráv a poskytnutí funkcí podobných těm na webových stránkách přímo v rozhraní e-mailu. Tím dochází k větší míře zapojení ze strany příjemce zprávy právě díky interaktivitě e-mailu.

AMP e-maily jsou označovány symbolem ⚡

Velkou výhodou AMP prvků v e-mailu je fakt, že jsou vždy aktuální. Nezáleží tedy na tom, kdy příjemce zprávu otevře, jelikož se prvky automaticky aktualizují.

V současnosti lze AMP e-maily posílat na tři e-mailová rozhraní: Gmail, Mail.ru a Yahoo Mail. Proto je potřeba mít připravený i záložní HTML e-mail, aby si e-mail mohli zobrazit i ti, kdo používají nepodporovanou doménu. Interaktivní e-maily totiž lze nakódovat i pomocí HTML. Kvůli náročné implementaci je však využívání interaktivních e-mailů stále poměrně výjimečné.

K vytvoření AMP e-mailů slouží nástroje jako Mailmodo, Stripo, AMP.dev, Mailercloud nebo Elastic Email. 

Staňte se průkopníkem 

Interaktivní a dynamické prvky upoutají čtenářovu pozornost, proto se vyplatí je v e-mailingu využívat. Je to ideální příležitost pro navýšení metrik. Aby příjemce vaše e-maily četl, doporučujeme personalizovat, co se dá. Pokud plánujete interaktivní prvky do svého e-mailingu zahrnout (a stát se tak průkopníky v prostředí českého e-mailingu), zpočátku se zaměřte pouze na jeden interaktivní prvek, kolem kterého bude e-mail postaven. Na nové prvky v e-mailech využívejte A/B testování, díky kterému zjistíte, jak úspěšně daný prvek funguje.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Barbora Švarcová

Barbora Švarcová

Bára je ve Včelišti juniorní marketérka a věnuje se každé oblasti online marketingu. Pokud zrovna nestuduje, stará se o svou zvířecí smečku.

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This