Připravili jsme pro vás minisérii nejzajímavějších poznatků z konference plné praktických návodů a reálných ukázek ze světa e-mail marketingu. Dva díly už máme za sebou a také v tomto třetím určitě najdete překvapivé i užitečné informace. Tak jdeme na to.
Gamifikace, omnichannel komunikace a kinetické prvky v praxi
Jakub Malý, konzultant e-mailového marketingu, head of sales a spoluzakladatel agentury promoGen vyzval, ať provedeme uživatele nákupním procesem hravou formou, a to pomocí gamifikace. Je to žhavý trend v marketingu obecně, skvěle se dá využít i v tom e-mailovém. Jak na to, jsme více popsali v článku Gamifikace v e-mailingu: Proč a jak s ní pracovat.
Jakub na případové studii konkrétní společnosti ukázal zajímavé srovnání využití gamifikace při sběru nových kontaktů:
- Klasické pop-up okno
- Subscription rate – 7,9 %
- Konverzní poměr dokončení objednávky – 18,3 %
- Kolo štěstí
- Subscription rate – 28,8 %
- Konverzní poměr dokončení objednávky – 21 %
- Adventní kalendář
- Subscription rate – 10,7 %
- Konverzní poměr dokončení objednávky – 23,8 %
Pro gamifikační prvky Jakub doporučil nástroj Mailocator.
Jakub se dále zaměřil na omnichannel marketing, jehož cílem je propojit e-mail s ostatními kanály tak, aby zákazníci měli ucelený zážitek z nakupování. Omnichannel je založen na využití všech kanálů současně. Zjednodušeně může zákaznická cesta skrz omnichannel vypadat takto:
- E-mail s upozorněním (na slevu, expiraci věrnostních bodů apod.)
- Banner s výzvou na Facebooku
- Push notifikace
- SMS
Pokud zákazník v průběhu procesu nakoupí, je vyřazen z retenčního scénáře a následující kroky jsou deaktivovány.
Jakub poukázal na to, že omnichannel kampaň v rámci věrnostního programu dané společnosti měla skvělé výsledky a dobrou zpětnou vazbu od zákazníků.
Posledním bodem Jakubovy přednášky byly kinetické prvky v e-mailu. Interaktivní zprávy jsou způsob, jak se odlišit a přenést uživatelský zážitek z webu do e-mailu. Možností je dost:
- odpočty,
- dynamické propisování recenzí,
- personalizované bannery,
- hover efekty,
- překrytí obrázků
- a další.
Jak levně získat nové kontakty
Luboš Segeťa, head of e-mail marketing v agentuře Proficio se s námi podělil o případovou studii společnosti Ytong. Úkol pro Proficio zněl jasně: dostat kvalitní obsah mezi uživatele, získat vyplněné poptávkové formuláře na webu a snížit cenu za získaný lead.
Agentura Proficio zapojila Facebook Leads Ads a e-mailový marketing. Pomocí Facebook Leads Ads propagovala možnost získat e-mailový seriál nabitý praktickými tipy pro stavbu svépomocí. Jednalo se o dlouhodobou kampaň 14 e-mailů, v níž první polovina byla čistě informativní, druhá pak s „tlakem na nejvýhodnější nabídku“. Na výsledky celé kampaně se můžete podívat na blogu Proficio.
Nepodceňujte sílu brandingu
Značky investují hlavně do získávání nových kontaktů a okamžitého prodeje. Prodejní aktivace má možná vyšší tržby, ale jen jednorázově. Zato brand building zvyšuje tržby dlouhodobě. Nekonečnost růstu firmy je ukryta v komunikaci značky. To bylo hlavní poselství přednášky Ondřeje Kužílka, CEO a spoluzakladatele společnosti Webscale.
3 hlavní body, o které se v rámci e-mailingu můžete opřít
- Pozornost uživatele – na zaujetí máte 8 vteřin. Použijte silný design podpořený srozumitelným textem. Na začátku e-mailu musí být perla.
- Emoce – lidé nejsou vázáni k názvu značky, ale k tomu, co značka dělá. Představte si, co budou naopak dělat oni, až váš produkt dostanou. Ukažte jim, kde jste byli v začátcích a kde jste dnes.
- Důvěra – aby si zákazníci byli jistí, že se na vás mohou spolehnout, musí vás nejprve poznat a vytvořit si vztah. Nezapomínejte na transparentnost a kontinuitu vašich sdělení.
Co konkrétně tedy Ondřej doporučuje?
- Fixujte se na hodnoty spojené s vaší značkou a nebojte se 10 měsíců „jen“ budovat vztah.
- Během roku komunikujte hodnoty, emoce a prožitky postupně, zákazník potřebuje čas se s vámi ztotožnit.
To, že u vás někdo nakoupí, neznamená, že o vás bude mluvit. Nemusí totiž vědět jak. Dejte mu nápovědu. Vždyť každá značka má příběh, za každou firmou stojí někdo s minulostí.
Efektivní e-mail marketing s minimálními náklady
Lucie a Lukáš Koneční z LK Media nám na případové studii ukázali, že e-mailing se dá dělat i bez hlubokých dat a RFM analýzy. S několika málo automatizacemi a nepravidelnými rozesílkami newsletterů může být podíl obratu z e-mailingu celkem vysoký.
Lucie a Lukáš u svého klienta vsadili zejména na rozesílky u příležitosti různých svátků (Vánoce, Velikonoce, Valentýn atd.), které dané společnosti přináší až 80 % obratu. Co se automatizací týká, největší úspěch mají nepřekvapivě sleva na první nákup a opuštěný košík.
Naopak zcela překvapivě mají manželé Koneční špatnou zkušenost s lead magnety. První pokus v podobě magnetu v PDF formátu sice přinesl 2 300 nových kontaktů, ale pouhé 2 konverze. Druhý pokus pak 500 leadů a 1 konverzi.
LK Media se tedy raději drží základů a evergreenových kampaní a sází spíše na kvalitní obsah a jednoduchý layout s pořádnou nabídkou. I takový může být e-mailový marketing.
Čerpejte z E-mail Restartu i počtvrté
V posledním díle naší minisérie se dozvíte, zda a jakou roli hraje e-mailing při expanzi, jak v e-mailech využívat svoji identitu a jak získat desítky tisíc prodejů ročně navíc. Úplně poslední tečkou za seriálem pak bude souhrn přednášky Jana Tichého o nové příležitosti pro e-mailing. Tak si to nenechte ujít.
0 komentářů