Co je Seznam Feedback loop a proč je důležitý?

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Návody
  4.  » Co je Seznam Feedback loop a proč je důležitý?

Feedback loop (FBL) je proces, který umožňuje rozesílatelům získat zpětnou vazbu k tomu, kdo označil jejich zprávy jako spam. Umožňuje například marketérům zjistit, jak si e-maily vedou, a poskytuje informace, které pomohou optimalizovat e-mailingové kampaně a zlepšit jejich výkonnost. Tato technika transformuje marketingovou komunikaci do kontaktního sportu – z dosavadních diváků se stávají plnohodnotní hráči

Jak FBL funguje?

Feedback loop v principu sbírá data o chování uživatelů a na základě získaných dat poskytuje zpětnou vazbu. Výstupy tedy zpětně použije jako vstupy a začíná otevřenou smyčku zpětné vazby. Funguje tak, že pokud příjemce označí váš e-mail jako spam nebo ho identifikuje jako nežádoucí (jedná se tím pádem o negativní feedback loop), poskytovatel e-mailové služby (v tomto případě Seznam) vás o této akci informuje prostřednictvím feedback loopu. Na základě toho můžete tyto příjemce odstranit z vašich seznamů a chyby v e-mailech napravit.

Podobný nástroj je Google Postmaster Tools, který umožňuje vlastníkům domén sledovat výkon doručování e-mailů na serverech Google Mail. Feedback loop a Google Postmaster Tools poskytují odesílatelům možnost: 

  • sledovat svou reputaci v oblasti e-mailové komunikace, 
  • upravovat nastavení 
  • a zlepšovat celkovou doručitelnost svých e-mailů.

Mějte e-maily bez jediné chyby

Díky našemu checklistu Co zkontrolovat před odesláním e-mailu ve vašich zprávách nebude žádný nedostatek. Revidujte je důsledně s checklistem zdarma.

Rozdíl mezi pozitivním a negativním FBL

Rozlišujeme dva základní druhy feedback loopu, a to pozitivní a negativní. Liší se právě tím, jak vstupy a výstupy následně ovlivňují celý systém. 

  • Pozitivní FBL je druh zpětné vazby, kdy pozitivní výsledek zvyšuje pravděpodobnost opakování stejného nebo podobného chování. Ukažme si to na konkrétním příkladu: pokud se člověk cítí spokojený po využití vaší služby, je pravděpodobnější, že se k ní v budoucnu vrátí. To může vést k růstu prodeje. Jde tedy o uzavřenou smyčku, kde výstupy mohou nekontrolovatelně růst. 
  • Negativní FBL naopak snižuje možnost opětovného identického výsledku. Z chyb totiž máme přirozenou tendenci se učit. Stejně tak je dobré, tomu přiučit i naše systémy. Jako příklad můžeme uvést termostat: pokud topení zvýší teplotu příliš, termostat zahřívání vypne, a naopak zapne chlazení, aby teplotu snížil. Tento typ zpětné kontroly zabraňuje neustálému spirálovitému šíření topení nebo chlazení, což je příklad otevřené smyčky.

Jak získáte přístup do Seznam feedback loopu?

E-maily, které jsou odesílány, musí být podepsané pomocí standardu DKIM (DomainKeys Identified Mail). Ten slouží k autentizaci e-mailových zpráv. Jeho cílem je zajistit nezměněnost e-mailu při přepravě ke koncovému příjemci. DKIM tohoto dosahuje tím, že umožňuje odesílateli přidat digitální podpis do hlavičky e-mailu při odeslání. Příjemce pak může ověřit,  zda ověřený odesílatel opravdu odeslal e-mail.

Dále poskytněte seznam domén, které se používají k odesílání e-mailů. Potřebujete také platnou adresu abuse@ nebo postmaster@ na doméně, kterou chcete přihlásit do FBL.

Vyplňte kontaktní informace a zadejte e-mailovou adresu, na kterou bude feedback loop posílán.

Je nutné používat single/double opt-in registraci.

Tipy pro efektivní využití FBL pro optimalizaci

Abyste mohli efektivně využít FBL, je důležité: 

  • sledovat data, která vám poskytuje, 
  • používat je k identifikaci problémů, 
  • na jejich základě zlepšovat vaše e-maily. 

Například můžete zjistit, že vaše e-maily jsou často označovány jako spam kvůli špatnému záhlaví nebo špatnému formátování, a můžete tyto chyby opravit, abyste se vyhnuli problémům v budoucnu.

Dbejte také na pravidelnou kontrolu seznamů příjemců a odstraňujte ty, kteří nejsou aktivní. To vám pomůže snížit míru nežádoucí pošty a zajistí, že váš feedback loop bude přesnější a užitečnější.

Závěrem doporučujeme vždy reagovat na zpětnou vazbu od příjemců a snažit se vycházet vstříc jejich potřebám a požadavkům. To vám pomůže zajistit, že vaše e-mailové kampaně budou účinné a že je budou příjemci otevírat s otevřenou náručí.

Kurz Základy e-mail marketingu

Pronikněte do základů e-mail marketingu s naším kurzem, který jsme pro vás připravili zcela zdarma. Nejen, že je nabitý vědomostmi, přístup do něj získáte zdarma a odměnou vám bude i certifikát o jeho absolvování. 

KURZ E-MAIL MARKETINGU
Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Romana Frolková

Romana Frolková

Romča se věnuje copywritingu a správě sociálních sítí. Absolvovala stáž ve Včelišti a nahlédla pod pokličku i dalších odvětví marketingu.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This