Co je Seznam Feedback loop a proč je důležitý?

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Návody
  4.  » Co je Seznam Feedback loop a proč je důležitý?

Feedback loop (FBL) je proces, který umožňuje rozesílatelům získat zpětnou vazbu k tomu, kdo označil jejich zprávy jako spam. Umožňuje například marketérům zjistit, jak si e-maily vedou, a poskytuje informace, které pomohou optimalizovat e-mailingové kampaně a zlepšit jejich výkonnost. Tato technika transformuje marketingovou komunikaci do kontaktního sportu – z dosavadních diváků se stávají plnohodnotní hráči

Jak FBL funguje?

Feedback loop v principu sbírá data o chování uživatelů a na základě získaných dat poskytuje zpětnou vazbu. Výstupy tedy zpětně použije jako vstupy a začíná otevřenou smyčku zpětné vazby. Funguje tak, že pokud příjemce označí váš e-mail jako spam nebo ho identifikuje jako nežádoucí (jedná se tím pádem o negativní feedback loop), poskytovatel e-mailové služby (v tomto případě Seznam) vás o této akci informuje prostřednictvím feedback loopu. Na základě toho můžete tyto příjemce odstranit z vašich seznamů a chyby v e-mailech napravit.

Podobný nástroj je Google Postmaster Tools, který umožňuje vlastníkům domén sledovat výkon doručování e-mailů na serverech Google Mail. Feedback loop a Google Postmaster Tools poskytují odesílatelům možnost: 

  • sledovat svou reputaci v oblasti e-mailové komunikace, 
  • upravovat nastavení 
  • a zlepšovat celkovou doručitelnost svých e-mailů.

Mějte e-maily bez jediné chyby

Díky našemu checklistu Co zkontrolovat před odesláním e-mailu ve vašich zprávách nebude žádný nedostatek. Revidujte je důsledně s checklistem zdarma.

Rozdíl mezi pozitivním a negativním FBL

Rozlišujeme dva základní druhy feedback loopu, a to pozitivní a negativní. Liší se právě tím, jak vstupy a výstupy následně ovlivňují celý systém. 

  • Pozitivní FBL je druh zpětné vazby, kdy pozitivní výsledek zvyšuje pravděpodobnost opakování stejného nebo podobného chování. Ukažme si to na konkrétním příkladu: pokud se člověk cítí spokojený po využití vaší služby, je pravděpodobnější, že se k ní v budoucnu vrátí. To může vést k růstu prodeje. Jde tedy o uzavřenou smyčku, kde výstupy mohou nekontrolovatelně růst. 
  • Negativní FBL naopak snižuje možnost opětovného identického výsledku. Z chyb totiž máme přirozenou tendenci se učit. Stejně tak je dobré, tomu přiučit i naše systémy. Jako příklad můžeme uvést termostat: pokud topení zvýší teplotu příliš, termostat zahřívání vypne, a naopak zapne chlazení, aby teplotu snížil. Tento typ zpětné kontroly zabraňuje neustálému spirálovitému šíření topení nebo chlazení, což je příklad otevřené smyčky.
Zdroj obrázku

Jak získáte přístup do Seznam feedback loopu?

E-maily, které jsou odesílány, musí být podepsané pomocí standardu DKIM (DomainKeys Identified Mail). Ten slouží k autentizaci e-mailových zpráv. Jeho cílem je zajistit nezměněnost e-mailu při přepravě ke koncovému příjemci. DKIM tohoto dosahuje tím, že umožňuje odesílateli přidat digitální podpis do hlavičky e-mailu při odeslání. Příjemce pak může ověřit,  zda ověřený odesílatel opravdu odeslal e-mail.

Dále poskytněte seznam domén, které se používají k odesílání e-mailů. Potřebujete také platnou adresu abuse@ nebo postmaster@ na doméně, kterou chcete přihlásit do FBL.

Vyplňte kontaktní informace a zadejte e-mailovou adresu, na kterou bude feedback loop posílán.

Je nutné používat single/double opt-in registraci.

Tipy pro efektivní využití FBL pro optimalizaci

Abyste mohli efektivně využít FBL, je důležité: 

  • sledovat data, která vám poskytuje, 
  • používat je k identifikaci problémů, 
  • na jejich základě zlepšovat vaše e-maily. 

Například můžete zjistit, že vaše e-maily jsou často označovány jako spam kvůli špatnému záhlaví nebo špatnému formátování, a můžete tyto chyby opravit, abyste se vyhnuli problémům v budoucnu.

Dbejte také na pravidelnou kontrolu seznamů příjemců a odstraňujte ty, kteří nejsou aktivní. To vám pomůže snížit míru nežádoucí pošty a zajistí, že váš feedback loop bude přesnější a užitečnější.

Závěrem doporučujeme vždy reagovat na zpětnou vazbu od příjemců a snažit se vycházet vstříc jejich potřebám a požadavkům. To vám pomůže zajistit, že vaše e-mailové kampaně budou účinné a že je budou příjemci otevírat s otevřenou náručí.

Kurz Základy e-mail marketingu

Pronikněte do základů e-mail marketingu s naším kurzem, který jsme pro vás připravili zcela zdarma. Nejen, že je nabitý vědomostmi, přístup do něj získáte zdarma a odměnou vám bude i certifikát o jeho absolvování. 

KURZ E-MAIL MARKETINGU
Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Romana Frolková

Romana Frolková

Romča se věnuje copywritingu a správě sociálních sítí. Absolvovala stáž ve Včelišti a nahlédla pod pokličku i dalších odvětví marketingu.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This