8 chyb, kterých se vyvarujete, když e-maily před odesláním dostatečně otestujete

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. E-commerce
  4.  » 8 chyb, kterých se vyvarujete, když e-maily před odesláním dostatečně otestujete

Posíláte newslettery, aniž byste je předtím dostatečně otestovali? Víme o minimálně 8 častých chybách, kterým se díky poctivému testování můžete vyhnout. Zjistěte, které to jsou. Možná je totiž nevědomky děláte i vy. 

1) Odkazy, které nikam nevedou

Kam vede odkaz z vašich CTA? A vede vůbec někam? Pomocí CTA – výzvy k akci – nasměrujete čtenáře přesně tam, kam potřebujete. To už víte, psali jsme o tom podrobně v tomto článku. Pokud by váš newsletter postrádal CTA, brousili jste jeho obsah k dokonalosti zbytečně. A stejné to je, pokud se pod sebelepší výzvou k akci skrývá chybný, nebo dokonce vůbec žádný odkaz.

Otestovat e-mail před ostrou rozesílkou a proklikání jednotlivých odkazů vás bude stát pár minut času. Pokud to neuděláte, zpytováním svědomí strávíte času mnohonásobně déle.

2) Nevyužitá síla preheaderu

„Pokud se vám e-mail nezobrazuje správně…“ Tuto nebo podobnou hlášku si pod předmětem e-mailu (nebo vedle něj) přečte příjemce vašich newsletterů pokaždé, když nevyplníte text preheaderu. Je veliká škoda tento prostor promarnit. 

O tom, proč je preheader důležitý a jak by měl vypadat, jsme už psali. Díky testování před odesláním newsletteru si ověříte, jestli jste na něj nezapomněli – a máte ještě šanci to případně napravit.

3) Překlepy a pravopisné chyby

Jestli je při psaní a čtení vlastních textů na něco spoleh, tak na autorskou slepotu. Dejte e-mail před odesláním přečíst jiným, nezaujatým očím. Pokud nemáte tu možnost, můžete si text překopírovat např. do MS Word a zapnout automatickou kontrolu pravopisu (jen nezapomeňte jako jazyk nastavit češtinu). Neodhalí všechno a nelze se na ni spolehnout na 100 %, ale největší mouchy vám rozhodně pomůže vychytat. Asi nemusíme zdůrazňovat, že chyby a překlepy v textech (a nejen v newsletterech) snižují v očích potenciálního zákazníka vaši profesionalitu.

Tip: Někomu může při kontrole překlepů a chyb pomoci přeformátování textu. Zvětšením písma nebo změnou fontu oblafnete na chvilku sami sebe a v textu možná spatříte nedostatky, které jste při prvním (ale třeba i pátém) čtení přehlédli.

4) Chybějící alt popisek obrázku

Newslettery obsahující obrázky jsou u čtenářů oblíbenější než e-maily čistě textové. Je ale potřeba vzít v úvahu variantu, že se obrázky kvůli technické chybě nestáhnou a vůbec se nezobrazí. Záchranou může být správně vyplněný alt popisek, který se pak příjemcům objeví namísto obrázku. Nezapomínejte na něj především, když váš obrázek obsahuje text. Díky alt popisku bude i v takových případech newsletter dávat smysl jako celek a nebude mást vaše potenciální zákazníky.

5) Neresponzivní newsletter

Také otevíráte většinu newsletterů na mobilu? Čtenáři vašich e-mailů to pravděpodobně dělají stejně. Myslete na to a otestujte, jak bude váš newsletter vypadat na kterém zařízení. Používáte-li e-mailingové nástroje, jako je SmartEmailing, Ecomail nebo jakýkoli jiný, můžete už v průběhu tvorby newsletteru nahlédnout, jak se bude zobrazovat na mobilu, tabletu i stolním počítači. 

6) Pád střemhlav do spamu

Do spamové složky vás může dostat například chyba v HTML, na kterou dokážou některé e-mailingové nástroje včas upozornit. Využíváte-li Ecomail, můžete si zde e-mail přímo v rozhraní před odesláním otestovat, co se spamu týče. 

A jak pádu vašeho newsletteru do spamové žumpy dosáhnout vlastní nepozorností? Chybou v textu. Důvěryhodnost vašeho e-mailu v „očích“ spamových filtrů snižuje například předmět psaný capslockem, příliš mnoho obrázků, výrazně větší font v některé části textu apod. Pohrajte si také s technickým nastavením (ověření SPF a DKIM).

7) Vašim e-mailům chybí personalizace

Dávejte si velký pozor, komu e-mail posíláte. Máte kontakty správně rozřazené do segmentů? Všechny vaše čtenáře a (potenciální) klienty nezajímá totéž. Ujistěte se před rozesílkou, zda neposíláte lidem, kteří si u vás v minulosti zakoupili pánskou pěnu na holení, informace o slevové akci na krémy proti opruzeninám.

Dejte čtenáři najevo, že se o něj zajímáte. Poznejte jeho skutečné potřeby a zasílejte mu pouze takové e-maily, které budou šité na míru jeho zájmům a s radostí se do nich začte.

8) Chyby v dynamickém obsahu

U personalizace ještě chvilku zůstaneme. Pokud v úvodu newsletteru oslovujete své kontakty jménem (což velmi doporučujeme), otestujte, jestli je jméno správně napsané a uvedené v 5. pádě. Pozdravy jako „Dobrý den, Klára“ (nebo dokonce „Dobrý den, klara“) příliš dobrý dojem neudělají – a obáváme se, že ani snaha nebude v tomto případě oceněna. 

Tip: Chcete-li si ověřit, jak na oslovení reaguje právě vaše publikum, pusťte se s chutí do A/B testování

Závěr

Teď už nám věříte, že čas, který testováním e-mailů strávíte před ostrou rozesílkou, rozhodně není promarněný? I vyšperkovaným newsletterem dáváte svým čtenářům najevo, že vám na nich záleží a že jste profesionálové na svém místě. 

Pokud jste se během čtení našeho článku chytali za hlavu, nezoufejte. Právě chyby, z nichž jsme ochotni se poučit, nás posouvají výš. 

Na kterou z uvedených chyb si ode dneška dáte extra pozor? Podělte se s námi v komentářích. 

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This