V srpnu začala druhá největší nákupní sezóna roku, a pokud jste ještě nepřišli s vlastní marketingovou kampaní, je nejvyšší čas. Že nedisponujete produkty přímo souvisejícími se školou? Nenechte se mýlit. Tento okruh je daleko širší, než se na první pohled zdá, a nabízí příležitost ukrojit si alespoň kousek tohoto velkého prodejního dortu. Nechte se inspirovat článkem.
Škola volá! Jak to využít?
Když se řekne „věci do školy“, člověk si představí hlavně:
- papírnické potřeby,
- batohy,
- přezůvky,
- boxy na svačiny.
Vždyť všechno ostatní děti dostanou ve škole. Není to ale tak úplně pravda. S návratem do školy souvisí mnoho dalších produktů, které vás možná ani nenapadly.
Šaty dělají člověka
Dobře, tohle vás určitě napadlo. Prodejci oblečení a obuvi mají v tomto období žně, protože větu „potřebuji něco nového na sebe“ slýchají rodiče náctiletých nejčastěji právě před začátkem nového školního roku. Společnost Kate Spade na to jde jednoduše a elegantně.
Jasný obrázek a geniální sdělení, že na návratu do školy je nejlepší nakupování pro návrat do školy.
Cvičme v rytme
Ještě si pamatujete tohle televizní cvičení? V pohodlí domova, ani jste se nemuseli převlékat. Děti na školní tělocvik a sportovní kroužky ale musí a Decathlon to dobře ví.
Všimněte si, že kromě produktů nabízí další cennou devizu – blogový článek, který zákazníkům zjednoduší nákupní proces.
Nový trend? Distanční výuka
Neustupující pandemie nás udržuje v nejistotě, jak bude nový školní rok vypadat z hlediska školní docházky. Vzhledem k předchozím zkušenostem chce být většina rodičů dobře připravena na případnou distanční výuku, což přineslo nový trend marketingových strategií „zpátky do školy“. Předběhnout klasické školní potřeby z papírnictví mají šanci tyto produkty:
- notebooky,
- headsety,
- domácí tiskárny,
- tonery.
Internetový obchod CZC.cz se specializací na elektro se chopil šance:
O předmětu e-mailu se rozepíšeme v další části článku, ale už teď vám můžeme říct, že CZC na to jde dobře.
Na skutečnost, že stylový a dobře vybavený pokojík může zpříjemnit domácí výuku, sází Dřevobox:
Pozornému oku určitě neunikl odkaz na přínosný článek. Nadstavba, kterou mají odběratelé rádi.
Nový školní rok s obavami vyhlížejí i školy samotné, proto kampaň „zpátky do školy“ mohou využít také prodejci softwarů pro online výuku a konference, sledování úkolů a videonahrávky. Na učitele tato kampaň často zapomíná, teď je šance to napravit.
Zpátky do školy není jen o dětech
Nejen na učitele marketéři zapomínají. Další opomíjenou skupinou jsou vysokoškoláci, jejichž potřeby se podobají potřebám při distanční výuce a často využívají online prostředí k sebevzdělávání.
A co třeba opačný konec, tedy vlastně začátek školního procesu? Naši nejmladší, kteří navštěvují mateřské školy. Oslovte jejich rodiče s nabídkou povlečení, pyžámek a plyšových mazlíčků pro školkový polední klid.
V neposlední řadě jsou tu rodiče, zejména mladších dětí, kteří po dovolených a prázdninovém režimu musí skočit do plného pracovního tempa. A to nejen v zaměstnání, ale ve všech aktivitách souvisejících s nástupem dětí do školy – příprava svačin, rozvážení a vyzvedávání dětí ze školy a kroužků, kontrola úkolů. Takoví rodiče ocení různé vychytávky, rady a služby ke zvládnutí prvotního náporu školního roku:
- knihy o rychlých a zdravých školních svačinách,
- kapsáře, držáky a jiné pomůcky do auta,
- antistresové masáže,
- energetické doplňky stravy.
Nabídnout můžete v podstatě cokoliv, když začátek školy pojmete jako začátek dalších aktivit nebo čas na změnu. Z psychologického hlediska je start snazší na začátku nového období a nemusí to být pouze kalendářní rok.
Jak vidíte, ani obsahu v kampani „zpátky do školy“ se fantazii meze nekladou. V některých částech e-mailu je však dobré držet se osvědčených postupů. Například v předmětu, který rozhoduje, zda příjemce zprávu vůbec otevře.
Jak na předmět „zpátky do školy“
Na začátek trochu statistiky. Marketingová společnost Omnisend zjistila, že fráze „zpátky do školy“ (a její různé podoby) v předmětu e-mailu zajistí zhruba 12% míru otevření. To není špatné, ale v ostatních kampaních si o něco lépe vedou následující slova či výrazy:
- právě teď, nyní
- výprodej, slevy
- prázdniny
- %
- vyprodáno
- zdarma
- již brzy
- poslední
- nepropásněte, nezmeškejte
Omnisend proto doporučuje spojit „zpátky do školy“ s některou z uvedených frází pro zvýšení šancí na otevření.
Internetová galerie Lunzo se tím evidentně řídila:
My doporučujeme zaměřit se na jiné taktiky, které fungují.
Co tedy funguje?
Urgence: Pospěšte si, než zazvoní!
Zvědavost: Návrat do školy může být snazší, než myslíte
Novinky: Nový školní rok zahajte s novou trendy kolekcí
Hodnota: Buďte dokonale připraveni na učení
Nebojte se být vtipní či parafrázovat.
4 příklady poutavého předmětu
Samozřejmě v souladu s předchozími doporučeními.
- Už zpátky do školy?! Zvedněte ruku, pokud jste připraveni
- Příprava do školy: nový rok, nový vzhled
- Máme pokryté vaše školní potřeby
- Na tohle jsme čekali celé prázdniny
Plus jeden bonus: obecně oblíbenou frází, ať už v předmětu, nebo obsahu, je „stylově“.
5 rad na závěr
Na co tedy myslet při vytváření kampaně „zpátky do školy“? Přece na to, co platí obecně u většiny kampaní.
- Identifikujte problém a nabídněte řešení. Tipů, jak skloubit různé produkty a služby s tématem škola, jsme vám několik dali, ale jistě přijdete i na další.
- Usnadněte zákazníkům nákupní proces. Přínosnými články, online poradnou nebo videem s doporučeními k nákupu.
- Nabízejte obsah generovaný uživateli. Jaký produkt zakoupilo v posledních dnech nejvíce zákazníků? Nabídněte ho i ostatním zároveň s recenzí nebo fotkami od zákazníků.
- Personalizujte a dobře miřte. Tuto poučku zmiňujeme pořád, ale irelevantní e-maily skutečně dokážou odběratele pěkně naštvat. Personalizace a behaviorální cílení mají opravdu smysl.
- Nezapomínejte na atraktivní design. Ten školní může být barevný a veselý, ať mnohdy stresující návrat do školy svým odběratelům zpříjemníte.
0 komentářů