Zpátky do školy: Využijte čerstvý vítr do plachet e-mailingu

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Obsah e-mailů
  4.  » Zpátky do školy: Využijte čerstvý vítr do plachet e-mailingu

V srpnu začala druhá největší nákupní sezóna roku, a pokud jste ještě nepřišli s vlastní marketingovou kampaní, je nejvyšší čas. Že nedisponujete produkty přímo souvisejícími se školou? Nenechte se mýlit. Tento okruh je daleko širší, než se na první pohled zdá, a nabízí příležitost ukrojit si alespoň kousek tohoto velkého prodejního dortu. Nechte se inspirovat článkem.

Škola volá! Jak to využít?

Když se řekne „věci do školy“, člověk si představí hlavně:

  • papírnické potřeby, 
  • batohy,
  • přezůvky,
  • boxy na svačiny.

Vždyť všechno ostatní děti dostanou ve škole. Není to ale tak úplně pravda. S návratem do školy souvisí mnoho dalších produktů, které vás možná ani nenapadly.

Šaty dělají člověka

Dobře, tohle vás určitě napadlo. Prodejci oblečení a obuvi mají v tomto období žně, protože větu „potřebuji něco nového na sebe“ slýchají rodiče náctiletých nejčastěji právě před začátkem nového školního roku. Společnost Kate Spade na to jde jednoduše a elegantně.

Kampaň zpátky do školy: oblečení
 Zdroj: smartrmail.com

Jasný obrázek a geniální sdělení, že na návratu do školy je nejlepší nakupování pro návrat do školy.

Cvičme v rytme

Ještě si pamatujete tohle televizní cvičení? V pohodlí domova, ani jste se nemuseli převlékat. Děti na školní tělocvik a sportovní kroužky ale musí a Decathlon to dobře ví.

Kampaň zpátky do školy: tělocvik
Kampaň zpátky do školy: Decathlon

Všimněte si, že kromě produktů nabízí další cennou devizu – blogový článek, který zákazníkům zjednoduší nákupní proces.

Nový trend? Distanční výuka

Neustupující pandemie nás udržuje v nejistotě, jak bude nový školní rok vypadat z hlediska školní docházky. Vzhledem k předchozím zkušenostem chce být většina rodičů dobře připravena na případnou distanční výuku, což přineslo nový trend marketingových strategií „zpátky do školy“. Předběhnout klasické školní potřeby z papírnictví mají šanci tyto produkty:

  • notebooky,
  • headsety,
  • domácí tiskárny,
  • tonery.

Internetový obchod CZC.cz se specializací na elektro se chopil šance:

Kampaň zpátky do školy: CZC.cz

O předmětu e-mailu se rozepíšeme v další části článku, ale už teď vám můžeme říct, že CZC na to jde dobře.

Na skutečnost, že stylový a dobře vybavený pokojík může zpříjemnit domácí výuku, sází Dřevobox:

Kampaň zpátky do školy: Dřevobox

Pozornému oku určitě neunikl odkaz na přínosný článek. Nadstavba, kterou mají odběratelé rádi.

Nový školní rok s obavami vyhlížejí i školy samotné, proto kampaň „zpátky do školy“ mohou využít také prodejci softwarů pro online výuku a konference, sledování úkolů a videonahrávky. Na učitele tato kampaň často zapomíná, teď je šance to napravit.

Zpátky do školy není jen o dětech

Nejen na učitele marketéři zapomínají. Další opomíjenou skupinou jsou vysokoškoláci, jejichž potřeby se podobají potřebám při distanční výuce a často využívají online prostředí k sebevzdělávání.

Kampaň zpátky do školy: sebevzdělání
Zdroj: smartrmail.com

A co třeba opačný konec, tedy vlastně začátek školního procesu? Naši nejmladší, kteří navštěvují mateřské školy. Oslovte jejich rodiče s nabídkou povlečení, pyžámek a plyšových mazlíčků pro školkový polední klid.

V neposlední řadě jsou tu rodiče, zejména mladších dětí, kteří po dovolených a prázdninovém režimu musí skočit do plného pracovního tempa. A to nejen v zaměstnání, ale ve všech aktivitách souvisejících s nástupem dětí do školy – příprava svačin, rozvážení a vyzvedávání dětí ze školy a kroužků, kontrola úkolů. Takoví rodiče ocení různé vychytávky, rady a služby ke zvládnutí prvotního náporu školního roku:

  • knihy o rychlých a zdravých školních svačinách,
  • kapsáře, držáky a jiné pomůcky do auta,
  • antistresové masáže,
  • energetické doplňky stravy.

Nabídnout můžete v podstatě cokoliv, když začátek školy pojmete jako začátek dalších aktivit nebo čas na změnu. Z psychologického hlediska je start snazší na začátku nového období a nemusí to být pouze kalendářní rok.

Kampaň zpátky do školy
Zdroj: esputnik.com

Jak vidíte, ani obsahu v kampani „zpátky do školy“ se fantazii meze nekladou. V některých částech e-mailu je však dobré držet se osvědčených postupů. Například v předmětu, který rozhoduje, zda příjemce zprávu vůbec otevře.

Jak na předmět „zpátky do školy“

Na začátek trochu statistiky. Marketingová společnost Omnisend zjistila, že fráze „zpátky do školy“ (a její různé podoby) v předmětu e-mailu zajistí zhruba 12% míru otevření. To není špatné, ale v ostatních kampaních si o něco lépe vedou následující slova či výrazy:

  • právě teď, nyní
  • výprodej, slevy
  • prázdniny
  • %
  • vyprodáno
  • zdarma
  • již brzy
  • poslední
  • nepropásněte, nezmeškejte

Omnisend proto doporučuje spojit „zpátky do školy“ s některou z uvedených frází pro zvýšení šancí na otevření.

Internetová galerie Lunzo se tím evidentně řídila:

My doporučujeme zaměřit se na jiné taktiky, které fungují

Co tedy funguje?

Urgence: Pospěšte si, než zazvoní! 

Zvědavost: Návrat do školy může být snazší, než myslíte

Novinky: Nový školní rok zahajte s novou trendy kolekcí

Hodnota: Buďte dokonale připraveni na učení

Nebojte se být vtipní či parafrázovat.

4 příklady poutavého předmětu

Samozřejmě v souladu s předchozími doporučeními.

  • Už zpátky do školy?! Zvedněte ruku, pokud jste připraveni
  • Příprava do školy: nový rok, nový vzhled
  • Máme pokryté vaše školní potřeby
  • Na tohle jsme čekali celé prázdniny

Plus jeden bonus: obecně oblíbenou frází, ať už v předmětu, nebo obsahu, je „stylově“.

Kampaň zpátky do školy: stylově
Zdroj: omnisend.com

5 rad na závěr

Na co tedy myslet při vytváření kampaně „zpátky do školy“? Přece na to, co platí obecně u většiny kampaní.

  1. Identifikujte problém a nabídněte řešení. Tipů, jak skloubit různé produkty a služby s tématem škola, jsme vám několik dali, ale jistě přijdete i na další.
  2. Usnadněte zákazníkům nákupní proces. Přínosnými články, online poradnou nebo videem s doporučeními k nákupu.
  3. Nabízejte obsah generovaný uživateli. Jaký produkt zakoupilo v posledních dnech nejvíce zákazníků? Nabídněte ho i ostatním zároveň s recenzí nebo fotkami od zákazníků.
  4. Personalizujte a dobře miřte. Tuto poučku zmiňujeme pořád, ale irelevantní e-maily skutečně dokážou odběratele pěkně naštvat. Personalizace a behaviorální cílení mají opravdu smysl.
  5. Nezapomínejte na atraktivní design. Ten školní může být barevný a veselý, ať mnohdy stresující návrat do školy svým odběratelům zpříjemníte.
Kamoaň zpátky do školy: Tesco
Kampaň zpátky do školy
Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This