Využijte potenciál patičky newsletteru na maximum

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Obsah e-mailů
  4.  » Využijte potenciál patičky newsletteru na maximum

Na první pohled může vypadat, že je patička e-mailu částí, která nikoho nezajímá a nikdo ji nečte. Ve skutečnosti ale dotváří celý vzhled e-mailu a je znakem správně designované šablony. Neslouží jen k informování odběratelů o nezbytnostech, ale může se stát i výrazným vizuálním prvkem a přinést něco extra.

Patička by vás měla přesvědčit, že na spodní část stránky nepatří jen věci, které nikoho nezajímají. Ale také informace, díky kterým vás odběratelé poznají lépe a vybudují si k vám lepší vztah. Zjistěte, co všechno může patička obsahovat a jak vám jinak prospěje.

Důležité informace o odesílateli

To nejdůležitější jsou údaje o vás jako odesílateli pošty. Patří tam například také adresa, na které vás odběratelé fyzicky zastihnou. Zároveň je nezbytné uvést důvod, proč vlastně e-mail do své schránky dostali, a nabídnout možnost odhlášení – ideálně včetně přímého odkazu.

Podívejte se, jak vypadá patička se všemi důležitými informacemi.

 

Důležité informace v patičce e-mailu

Tip Mailujeme: Zajímá vás GDPR? Bavili jsme se o něm s právničkou Petrou Dolejšovou na Kafi a marketingu.

 

Často ale do e-mailových schránek přichází zprávy s patičkami, kterým by úprava nebo rozšíření jedině prospěly.

Patička e-mailu, jíž by prospěla úprava

Patička e-mailu

Ochrana proti spamu

Prvním krokem k úspěchu je doručení a otevření e-mailu. A tak logicky nechcete, aby vaše e-maily končily ve spamu. Požádejte v patičce e-mailu své odběratele, aby si vaši adresu přidali do seznamu. Váš obsah se tak dostane vždy k lidem, kteří o něj opravdu stojí. Všechny další newslettery poputují přímo do doručených zpráv, které zákazníci nepřehlédnou.

Hromadná obchodní sdělení filtrují různí e-mailoví klienti jinak. Někdy je najdete v hromadných zprávách, promo akcích nebo dokonce spamu. Vždy dejte odběratelům možnost odhlášení z databáze kontaktů. Jednoduše pomocí přímého odkazu, který můžete doplnit telefonním číslem pro ty, kteří preferují osobní zrušení odběru.

Tip Mailujeme: Odhlašování z newsletteru jsme se už věnovali. Jak na to, aby mělo výhody pro obě strany? Přečtěte si to v našem článku.

Další informace o kampaních a slevách

Chcete srozumitelně informovat o všech podmínkách avizované akce, ale místa není nazbyt? Přidejte detailní podmínky do patičky e-mailu. Můžete ji využít pro sepsání pravidel pro kampaně během státních svátků, slevové akce nebo třeba plánované soutěže.

Odkažte na sociální sítě

Při zasílání newsletteru myslete i na další marketingové kanály, kterými můžete zákazníka zaujmout a přesvědčit k nákupu nebo sledování. Umístěte do patičky ikonky sociálních médií, na kterých jste aktivní. Odběratelé se tak po přečtení newsletteru snadno prokliknou na další obsah, který nabízíte.

Patička e-mailu s odkazy na sociální sítě

Pochlubte se svými úspěchy

Budujte důvěru a pochlubte se svými úspěchy, které potvrzují vaši profesionalitu. Vyhráli jste soutěž o nejlepší e-shop roku? Dostala vaše restaurace kulinářskou cenu? Patička je to nejlepší místo, kde se můžete pochlubit. Dobře s tím pracuje například e-shop Feedo.cz, který přidává i spokojenost zákazníků.

Patička e-mailu jako místo pro budování důvěry

Rada na závěr, jak naložit s patičkou e-mailu

Naším výčtem ale možnosti využití patičky nekončí. Do malého boxíku na konci stránky můžete umístit i celou řadu dalších informací, které by mohly odběratele zajímat. Usnadněte jim proces nakupování, navnaďte je na blížící se události nebo připomeňte svoje blogové příspěvky.

A při tom všem nezapomínejte na správné copy, kterému vaše cílová skupina rozumí. Hrajte si slovy a dejte si záležet na formulacích, i když se jedná jen o pár vět na konci celého e-mailu. Protože ti, kteří budou patičku číst, kreativní vyjadřování ocení.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Josef Řezníček

Josef Řezníček

Zakladatel projektu Včeliště a Mailujeme. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

2 Komentáře(ů)

  1. zakon o povinnych udajich

    dobry den,
    dekuju za tento clanek, kdyz jsem vsak predlozila doporuceni k povinnym informacim, agentura me s tim poslala slusne do haje. udajne jsou to informace jen doporucene. mohli byste mi prosim napsat dle jakeho zakonu jsou informace o odesilateli povinne?
    dekuju
    Monika

    Odpovědět
    • Kateřina Andrée

      Dobrý den, Moniko,
      je pravda, že údaje o odesílateli konkrétně u nás v ČR povinné nejsou. Informaci jsme v článku opravili, nicméně doporučujeme tyto údaje uvádět, zvyšuje to vaši důvěryhodnost a dobrý pocit zákazníka.

      Odpovědět

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This