Vše, co byste měli vědět o konverzním poměru

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Obsah e-mailů
  4.  » Vše, co byste měli vědět o konverzním poměru

Konverzní poměr (anglicky „conversion rate“, často uváděný jen pod zkratkou CR) je základní metrikou e-mailingu, která hraje zásadní roli při hodnocení, zda byla kampaň úspěšná, či nikoliv. Proto si zaslouží samostatný článek, abyste o ní věděli vše potřebné. Stručně, jasně a výstižně. Tak pojďme na to.

Co je konverzní poměr?

Tento parametr vyjadřuje procento oslovených, kteří proklikli dál na některý z odkazů v e-mailu a následně provedli požadovanou akci – tou mohlo být vyplnění formuláře, nákup zboží, stáhnutí dokumentu apod.

Jak se konverzní poměr počítá?

Údaj o hodnotě konverzního poměru získáváte v takřka všech e-mailingových nástrojích automaticky. Ty ho zjistí pomocí tohoto vzorečku:

(počet provedených akcí : počet doručených e-mailů) × 100.

Pokud jste aktuálním číslem newsletteru úspěšně doručili zprávu 1000 adresátům, z nichž 50 nakonec po prokliku na váš web učinilo objednávku, conversion rate dané kampaně bude (50 : 1000) x 100 = 5 %.

Proč je důležité sledovat konverzní poměr?

Conversion rate ukazuje to, co vás asi nejvíce zajímá — kolik konverzí vám celá kampaň přinesla. A podle toho můžete snadno zhodnotit, jestli splnila svůj cíl.

Jaký je průměrný konverzní poměr? A jaký je dobrý?

Interní průzkum společnosti Barilliance ukázal, že v roce 2021 byl průměrný konverzní poměr e-mailů 1,33 %.

Ale to, jestli je daný konverzní poměr dobrý, či nikoliv, určíte pouze vy. Nikdo jiný totiž neví, kolik prostředků, času i úsilí jste do této kampaně nebo akce, na kterou lákáte, věnovali. A jaké množství konverzí potřebujete, aby se vám to vrátilo.

Jak lze zvýšit konverzní poměr?

Nebudeme opakovat to, co už jsme zmiňovali v předchozích dílech tohoto seriálu, a předpokládejme, že se vaše e-mailové kampaně vyznačují:

Pokud ne, vše potřebné k nápravě včetně praktických tipů a triků najdete po rozkliknutí v příslušných článcích, kde se dané problematice věnujeme podrobně.

V tomto textu vám ale především chceme ukázat, jak by měla vypadat landing page, na kterou odkazujete, aby generovala co nejvíc konverzí.

Co je landing page?

Landing page, česky přistávací stránka, se věnuje jednomu tématu, sleduje jeden konkrétní konverzní cíl a vyzývá čtenáře k jednoznačné akci. Zpravidla jde o zanechání kontaktu kvůli přihlášení na událost, stáhnutí dokumentu, nákup zboží nebo objednávku služeb.

Proč je pro e-mailing vhodnější landing page než home page?

Nalákat adresáty k přečtení e-mailu i následnému rozkliknutí tlačítka je sice super úspěch, ale i když se vám to povede, rozhodně nemáte vyhráno. Ještě vám zbývá jeden – a ne nadarmo často označovaný jako poslední – krok.

Proto je třeba, aby prokliknutá stránka v zákazníkovi podnítila hlubší zájem o vaše produkty a služby. A pokud vaše home page slouží jenom jako obecný rozcestník, může čtenář, který na web přišel za konkrétním účelem, snadno ztratit pozornost.

S pomocí landing page ho však mnohem pravděpodobněji dostanete tam, kam potřebujete – k dalšímu CTA tlačítku, díky kterému provede požadovanou konverzi.

6 tipů pro úspěšnou landing page, která vám přinese konverze

Dobrou landing page můžete zvýšit konverze svých e-mailingových kampaní. Proto jí věnujte příkladnou péči. Na co byste při její tvorbě neměli zapomínat?

1. Stručný a srozumitelný text

Text je potřeba vizuálně rozčlenit, případně použít odrážky a tučné písmo. Na stránce by neměl chybět výstižný headline i textové sdělení, které zákazníkovi pomůže rozhodnout se. V textech čtenáři odpovězte na otázky typu: Jak se mu díky vašemu produktu nebo vaší službě zlepší život? S čím mu pomůže? Proč by ho/ji měl chtít? 

2. Jednoduchý a responzivní design, který koresponduje s vaším webem

Stálý zákazník se s podobou landing page hned ztotožní a bude „doma“. Nový zákazník si vás zaškatulkuje a příště vaši firmu už třeba pozná právě podle designu a barev. Ale pozor: vizuální prvky by sice měly návštěvníka zaujmout, ale ne uchvátit veškerou jeho pozornost – na prvním místě je dovést ho ke konverzi. Dejte si také záležet na tom, aby se stránka dobře zobrazovala i na mobilních zařízeních.

3. Vyzývat k akci

Udělat to jednou je základ. Pokud máte landing page delší, vždy se vyplatí mezi text umístit hned několik CTA tlačítek (tlačítek s výzvou k akci), aby vždy čtenář alespoň jedno z nich viděl.

4. Využívat zákaznické recenze

Tzv. social proof je mocná marketingová zbraň. Lidé totiž mají dělat to, co dělají ostatní, a pokud jim ukážete, že vaše služby už za ně prověřilo mnoho zákazníků před nimi, zvýšíte šance, že je napodobí. Protože žádný argument není autentičtější než reálná zkušenost skutečného člověka.

5. Personalizovat obsah

Už z textace e-mailů víte, jak důležité je nabízet každému čtenáři co nejrelevantnější možný obsah. Proto to samé udělejte i na landing page. A dle segmentace publika zvažte, jestli nebude potřeba několik lehce modifikovaných landing page pro různé kategorie adresátů.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This