Jak zvýšit konverze díky landing page a proč si ji neplést s homepage

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Návody
  4.  » Jak zvýšit konverze díky landing page a proč si ji neplést s homepage

Landing page je nejlepším přítelem konverzí a pravděpodobně jste se s ní už (minimálně nevědomky) setkali. Poradíme vám, jak s její pomocí získáte lepší konverzní poměr a jaké prvky by na landing page neměly chybět. Máme pro vás také tipy, jak takovou landing page vytvořit.  

Jaký je rozdíl mezi landing page a homepage 

Landing page a homepage mají společné pouze to, že obě najdete v rámci webových stránek. Diametrálně se ale liší svým účelem – a měly by se lišit i obsahem.

Homepage, česky úvodní stránka, většinou neslouží ke konverzním účelům. K čemu tedy je?

  • Má návštěvníkovi podat základní informace o produktu/službách/firmě/e-shopu. 
  • Plní funkci rozcestníku. Na homepage najdete lištu, přes kterou se můžete proklikat k detailnějším informacím, o které máte zájem. 
  • Homepage navštíví lidé nejčastěji z organického vyhledávání na internetu nebo třeba díky vizitce, letáku a jiné offline reklamě.

Landing page, česky přistávací stránka, sleduje jeden konkrétní konverzní cíl. 

  • Věnuje se jednomu tématu a vyzývá čtenáře k jednoznačné akci
  • Landing page je více než vhodné využívat během online kampaní. Třeba u e-mailingu, sociálních sítí nebo u bannerů v rámci PPC reklamy. Na landing page se lidé mohou prokliknout také z organického vyhledávání, i když to se děje méně často.

Jaké může mít landing page cíle 

Landing page může sloužit k různým druhům konverzí. Nejčastěji to je:

  • Sběr kontaktů pro zákaznickou databázi. Chcete zvětšit svou e-mailovou základnu a naplnit ji relevantními kontakty? Přiveďte potenciální zájemce o produkt nebo službu na svou landing page a nabídněte jim např. webinář nebo odběr newsletteru s pravidelnými neodolatelnými nabídkami výměnou za vyplnění jejich e-mailové adresy. 
  • Nákup/objednávka. V tomto případě můžete návštěvníkovi lépe představit váš výrobek nebo služby. Jeho zájem už jste vzbudili, proto se nachází na landing page. Nabídněte mu více informací a nezapomeňte na CTA tlačítko (CTA je zkratka pro call to action, tedy výzvu k akci), aby zákazník mohl provést požadovanou akci. Pokud nabízíte více tematicky souvisejících služeb/produktů, stránku můžete mít o něco delší a s několika různými CTA tlačítky.
  • Informace. Mezi tento druh landing page patří třeba děkovná stránka, hláška 404 nebo odhlášení z newsletteru. I zde můžete lidem ještě něco sdělit a nabídnout jim přesměrování do konkrétního cíle.

Náš tip: CTA tlačítko můžete kombinovat s CTA odkazem v textu.

Proč je pro e-mailing vhodnější landing page než homepage

Ve svých e-mailingových kampaních se dozajista snažíte mít lákavý předmět každého newsletteru. Čtenář e-mail zvědavě rozklikne, přečte si text a s očekáváním klikne na CTA tlačítko. Jednu bitvu jste vyhráli, nyní je třeba, aby prokliknutá stránka v zákazníkovi podnítila hlubší zájem o vaše produkty a služby. Byla by škoda ho přes CTA tlačítko přivést na obecnou homepage.

Na homepage stránce sloužící jako rozcestník se čtenář, který na web přišel za konkrétním účelem, lehce ztratí nebo rozmělní svou pozornost. Často pak stránku okamžitě opouští. Zato s pomocí landing page ho mnohem pravděpodobněji dostanete tam, kam potřebujete – k dalšímu CTA tlačítku, díky kterému provede požadovanou konverzi.

Jak na úspěšnou landing page

Dobrou landing page můžete zvýšit konverze svých e-mailingových kampaní. Proto jí věnujte příkladnou péči. Co všechno by měla splňovat?

  • Mít stručný a srozumitelný text. Zapomeňte na jednolitou masu textu. Text je potřeba vizuálně rozčlenit, případně použít odrážky a tučné písmo. Na stránce by neměl chybět výstižný headline i textové sdělení, které zákazníkovi pomůže rozhodnout se. V textech čtenáři odpovězte na otázky typu: Jak se mu díky vašemu produktu nebo vaší službě zlepší život? S čím mu pomůže? Proč by ho/ji měl chtít?  
  • Používat jednoduchý design, který koresponduje s vaším webem. Stálý zákazník se s podobou landing page hned ztotožní a bude „doma“. Nový zákazník si vás zaškatulkuje a příště vaši firmu už třeba pozná právě podle designu a barev. Ale pozor: vizuální prvky by sice měly návštěvníka zaujmout, ale ne uchvátit veškerou jeho pozornost – na prvním místě je dovést ho ke konverzi.
  • Neodvádět pozornost čtenáře. Neukazujte mu například rozklikávací rozcestníkovou lištu – ta patří na homepage. 
  • Vyzvat k akci. Udělat to jednou je základ. Pokud máte landing page delší, vždy se vyplatí mezi text umístit hned několik CTA tlačítek (tlačítek s výzvou k akci), aby vždy čtenář alespoň jedno z nich viděl.
  • Mít responzivní design. Mnoho zákazníků vyřizuje všechno z mobilu, takže správné zobrazování na těchto zařízeních je nutností.
  • Pokud je to vhodné, můžete se také pochlubit zákaznickými recenzemi na důkaz kvality a jedinečnosti nabídky.

Nezapomeňte obsah stránky personalizovat, aby se její obsah dostal k relevantním čtenářům. Je také možné, že budete potřebovat vytvořit několik landing page, například pro různé typy konverzí nebo nabídek.

I skvělou landing page můžete ještě trochu vylepšit

Dosahuje vaše landing page vytoužených konverzí? Skvělé! I přesto nezapomeňte testovat a vyhodnocovat. A/B testování se hodí nejenom pro zlepšení ne příliš uspokojivého konverzního poměru, ale i pro vyždímání potenciálu dobře provedené landing page do maxima. Vždy testujte jen jeden prvek, například:

  • headline,
  • další texty,
  • CTA button,
  • design,
  • přiložené obrázky/fotky/gify.

Myslete na to, že pokud chcete přes vaše e-maily přivést čtenáře na landing page, musí si nejdřív e-mailovou zprávu přečíst. Proto e-mailové zprávy personalizujte a segmentujte: používejte oslovení, zohledňujte nákupní chování zákazníků a jejich zájmy nebo třeba pohlaví a věk. Buďte si vědomi toho, kdo je vaším čtenářem, a podle toho texty pište.

Ujistěte se, že se landing page načte dříve než za 3 sekundy. V online prostředí ztratí uživatel rychle trpělivost. Schválně zkuste na pár vteřin landing page někomu ukázat bez předchozího vysvětlování. Jaké informace si ze stránky stihne vzít?

Jak landing page vytvořit

Existuje řada editorů webových stránek s uživatelsky přívětivým rozhraním, nepotřebujete znalost HTML. Nejlepší WYSIWYG editory vám pomohou držet se původního designu webu, aby landing page korespondovala s grafickým stylem typickým pro vaše webové stránky a brand.

Třeba nástroj Leadpages umí tvořit jak pop-up okna a notifikace, tak různé landing page. Zvládne propojení s e-mailovými klienty i s WordPressem. Pomůže vám také s testováním a vyhodnocováním. U některých šablon od Leadpages můžete využít doplňující nástroj Leadmeter, který vám bude navrhovat tipy sesbírané vyhodnocováním desítek tisíc dalších stránek. Z dalších nástrojů pro tvorbu landing page se nabízí třeba Unbounce.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Josef Řezníček

Josef Řezníček

Zakladatel projektu Včeliště a Mailujeme. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This