Posílání novoročenek má dlouhou tradici a proniklo také do online světa. Sociální sítě jsou koncem roku plné rodinných i firemních „péefek”. Zkuste to letos trochu osobněji a osobitěji – vytvořte dokonalou novoročenkovou kampaň. Přání do nového roku vás skoro nic nestojí, ale má obrovský vliv na to, jak vás budou vnímat vaši zákazníci.
Proč zapojit PF do e-mailingu
Jak jsme zmínili v úvodu, jde především o budování trvalého vztahu zákazníka se značkou. Každý newsletter nemusí vyvolávat nákupní horečku. Vyladěné novoroční přání bez zbytečného tlaku na uzavření obchodu pomůže udržet si přízeň odběratelů a připomenout se málo aktivním kontaktům.
Jak by mělo vypadat vyladěné PF
Lidé jsou kolem Vánoc přímo zavaleni množstvím e-mailů obsahujících tipy na dárky na poslední chvíli nebo povánoční výprodeje. Osobitá zpráva, která k ničemu „nenutí” a jen přeje či děkuje, příjemně vynikne v záplavě (po)vánočních kampaní a osvěží zákazníka unaveného nákupním shonem. A jak tedy na takový nenucený fresh e-mail?
Srdečné přání je klasika, která neomrzí
Snad každý má nějaké sny a cíle pro nový rok. Někdy jsou to plány nabité akcí, ale často se jedná naopak o vyhlížení klidnějšího období. Ať tak či tak, ujistěte své klienty, že jste si vědomi jejich vlastních přání a že jim „držíte palce”. Text nemusí být dlouhý ani složitý, ale o to víc lidský.
Tady je několik tipů na jednoduché a laskavé texty:
- Přejeme vám ty nejlepší podmínky pro vaše cíle, plány a předsevzetí pro rok 2022!
- Šťastný rok 2022! Ať se vaše malé i velké plány na tento rok splní!
- Chceme vám popřát šťastný, zdravý a úspěšný rok 2022.
- Přejeme vám a vaší rodině bezpečný a klidný nový rok.
Pokud se vám podaří přání napsat v souladu s vaší firemní kulturou, tím lépe. Jako ve Včelišti:
![PF newsletter Včeliště](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2021/12/VcelistePF-1024x467.png)
Společnost The North Face, která prodává outdoorové vybavení, také vsadila na propojení přání se značkou:
![PF newsletter North Face](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2021/12/north-face-641x1024.jpg)
Zdroj: emaildesign.beefree.io
Textem se nemusíte tolik zabývat, pokud vypipláte grafiku. Impérium luxusní módy Michael Kors tohle dobře ví:
![](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2024/04/michael-kors-1.jpg)
Poděkování zajistí loajalitu
Kromě přání všeho nejlepšího můžete také poděkovat. Koneckonců jsou to právě vaši klienti a zákazníci, díky kterým fungujete. Poděkujte a ujistěte je, že se těšíte na pokračování vašeho obchodního vztahu i v dalším roce.
- Mnohokrát děkujeme za podporu našeho podnikání a těšíme se, že vás opět obsloužíme v roce 2022!
- Děkujeme za úžasný rok 2021! Přejeme vám vše nejlepší do nového roku.
- Doufáme, že jste měli úžasný rok 2021. My ano, díky veškeré vaší podpoře. Tak ať je stejně skvělý rok 2022!
- Chceme srdečně poděkovat všem našim úžasným zákazníkům – udělali jste z roku 2021 náš dosud nejlepší rok. Tak ať je takový i váš rok 2022!
Tento styl použily například společnosti WE a Mutual of Omaha:
![PF newsletter WE](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2021/12/WE.jpg)
![PF newsletter Mutual of Omaha](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2021/12/MOO.jpg)
Rekapitulace překvapí a pobaví
Jedním ze skvělých způsobů, jak zaujmout a spojit se s publikem, je poskytnout mu na konci roku rekapitulaci společných interakcí. Takový e-mail ovšem vyžaduje data o každém ze zákazníků a následně spoustu práce. Také je ale nejvíce personalizovaný, čímž konkrétnímu odběrateli vyjádříte úctu.
Pokud se vám líbí e-mail s rekapitulací roku, ale nechcete se pouštět do takto rozsáhlé „operace”, můžete tak učinit s údaji o své vlastní společnosti.
Ať už zvolíte první, nebo druhou možnost, nezapomeňte hlavně na zajímavé grafické zpracování. Může to být formou vizuální časové osy, videa nebo infografiky, kreativitě se meze nekladou.
![PF newsletter Practo](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2021/12/practo-663x1024.jpg)
Zdroj: email.uplers.com
Citlivá výzva k akci neurazí
Pokud chcete, aby vaše PF bylo přece jen trochu prodejní, zahrňte CTA do přání jemně. Daniel Wellington se zaměřil na oslavu Nového roku a nenásilně naznačil, že to je ten správný čas na nákup nových hodinek:
![PF newsletter Daniel Wellington](https://mailujeme.cz/wp-content/uploads/2021/12/dw-ny.png)
5 tipů pro úspěšné novoroční přání
Jako každý newsletter, i tento by měl dodržet určité zásady, aby nezapadl mezi ostatní.
- Personalizujte. I když přání jako takové bude všeobecné, nastavte oslovení na začátku e-mailu. Pak teprve vložte samotné PF (obrázek, video, animaci atd.).
- Vytvořte si vlastní grafiku. Přednastavené šablony jsou fajn, ale riskujete, že stejnou si vybrala i jiná společnost.
- PF vložte přímo do těla e-mailu. Pokud ho dáte jako přílohu, málokdo si ho opravdu rozklikne.
- Segmentujte. Zvláště je-li vaše přání specifické. Asi není úplně vhodné čerstvým odběratelům poslat poděkování za jejich dlouholetou přízeň.
- Zvolte jasný a lákavý předmět. Příjemce by měl hned vědět, že se jedná o novoroční přání, zároveň by ho ale předmět měl nalákat k otevření e-mailu.
Přejeme vám, ať má vaše novoroční přání úspěch a ať vám to skvěle mailuje i v roce 2022!
0 komentářů