E-mailový marketing hraje důležitou roli v péči o stávající zákazníky, propojení s jinými kanály online marketingu pak umocní jeho výsledky. Současní zákazníci přímo očekávají omnichannel zážitky a tato integrace tak podpoří růst seznamu kontaktů, optimalizuje cestu zákazníka a pomůže zvýšit konverze.
Nechte databázi růst
Vyskakovací okna jsou nejjednodušším způsobem propojení webu a e-mailingu. Jde o proaktivní strategii sloužící k rozšiřování seznamu kontaktů kvalitními potenciálními zákazníky. Díky pop-up oknům můžete získat e-mailové adresy zainteresovaných uživatelů, kteří na váš web zavítali například díky výsledkům vyhledávání. Tito návštěvníci již projevili zájem o vaši značku nebo produkt, takže je pravděpodobnější, že v dohledné době nakoupí.
Nezapomeňte na Facebook Lead Ads nebo rozšířené reklamy Google pro zachycení dat o potenciálních zákaznících již na úrovni vyhledávání. Obě služby umožňují sběr e-mailů mimo váš web, takže uživatel nemusí přerušovat své prohlížení, aby se přihlásil k odběru.
Využijte data z e-mailových nástrojů
Nástroje pro e-mail marketing dokáží shromáždit velké množství informací, které můžete použít k maximální personalizaci a větší návratnosti investic, a to napříč digitálním světem. Se všemi údaji o kliknutích, zapojeních a konverzích existuje nekonečné množství příležitostí pro retargeting a remarketing.
S pomocí segmentace vygenerujete vhodné publikum a využijete tento seznam i v jiných kanálech. Přinášíme několik nápadů, jak na to.
Zacilte na nenakupující
Otevírá někdo vaše e-maily, ale nenakupuje? Možná potřebuje reklamu ve vyhledávání nebo na sociální síti.
Pošťouchněte nedávné návštěvníky
Lákavou nabídku pošlete prostřednictvím SMS těm kontaktům, které nedávno procházeli vaše stránky nebo opustili košík.
Reaktivujte kontakty
Pokuste se probudit spící odběratele. Možná že právě oni preferují interakci se značkou jinou než e-mailovou cestou a newsletter na Facebooku je spíše postrčí ke konverzi.
Optimalizujte cestu zákazníka
To, že odběratel neotevírá vaše e-maily, nemusí nutně znamenat, že nemá o vaši značku zájem. Třeba jen nesleduje e-maily pravidelně a ve větším množství některé přehlédne. Pomozte mu nepropásnout skvělou příležitost, časově omezené nabídky si o zaslání formou SMS přímo říkají.
Poskytněte VIP péči
Použijte tuto taktiku k odměňování svých nejlepších zákazníků, speciální nabídky posílejte přes WhatsApp jen těm nejaktivnějším.
5 postupů, jak propojit e-mailový marketing se sociálními sítěmi
Sociální sítě jsou místo, kde se vaše publikum „potkává”. Obsah vytvářený uživateli humanizuje vaši značku. Spojením sociálních sítí a e-mailingu vytvoříte impozantní online marketingovou strategii.
Podívejte se na 5 účinných taktik, které můžete použít k integraci těchto dvou kanálů pro lepší výsledky.
1. Transformujte kampaně do příspěvků na sociálních sítích. Nemusí být nijak složité, prostě každý NL zveřejněte jako příspěvek.
2. Přidejte tlačítka sociálních sítí do e-mailů. Tohle už většina značek dělá, ale pro jistotu…
3. Proměňte facebookovou CTA na tlačítko pro přihlášení k odběru newsletterů. Sledujícím poskytnete jednoduchý způsob, jak to udělat pomocí jejich oblíbené platformy.
4. Vytvořte na Facebooku záložku pro přihlášení k odběru. Pokud se nechcete vzdát své hlavní výzvy k akci, je toto náhradní možnost.
5. Umožněte sdílení vašich e-mailů na sociálních sítích. Přinese vám to větší viditelnost a dosah vašich zpráv.
I když se sociální a e-mailové platformy na první pohled liší, jejich spojení přinese to nejlepší z obou světů.
Jak je to se SMS marketingem
Podle TechJury nemá 75 % spotřebitelů námitky proti přijímání SMS od značek (samozřejmě po předchozím souhlasu). Kromě toho lidé využívají kupony přijaté prostřednictvím SMS 10× více než kupony odeslané prostřednictvím jiných kanálů. Když k tomu připočteme, že SMS mají průměrnou míru otevření 98 %, pak získáme výsledek v podobě obrovského potenciálu. (Zdroj dat)
Sledujte informace o výkonu jednotlivých kanálů
Dívejte se až za hranice prvních nákupů, pokud chcete určit dlouhodobý úspěch různých zdrojů. Vaše e-mailová databáze je skvělý nástroj pro sledování LTV (celoživotní hodnoty zákazníka) podle zdroje a v průběhu času. E-mailová data vám mohou sdělit, která „zásobárna” má:
- vyšší míru opakovaných nákupů,
- vyšší výnosy na kontakt,
- nižší úbytek zákazníků.
Pokud objevíte zákazníky s vyšší LTV ze sociálních sítí než z vyhledávání, možná budete chtít upravit výdaje na reklamu.
Uplatňujte dosavadní poznatky napříč kanály
I když stejný postup může fungovat odlišně v závislosti na daném online prostředí, využití některých poznatků z jiných kanálů může přinést pěkné výsledky takříkajíc na první dobrou.
Kreativní copy a snímky
Kreativní prvky z vašeho nejúspěšnějšího e-mailu mohou zvýšit výkon reklamy na jiných kanálech. Nejpůsobivější produkty nebo kategorie umístěte na začátek, abyste maximalizovali počet kliknutí.
Taktika CRO
Prostudujte si výsledky CRO testování vašeho webu. Fungují vám dobře ikony UVP na vstupních stránkách? Zvažte jejich zahrnutí i do e-mailů nebo na sociální sítě.
Vysoce výkonné stránky
Pro odkazy v různých kanálech upřednostněte stránky, které nejlépe konvertují. Přivedete tak odběratele rovnou na místo, které je s velkou pravděpodobností „donutí” nakoupit.
Nezůstávejte pozadu
Spotřebitelé hledají lepší a lepší zážitky při online nakupování. Značky, které nedokážou integrovat své kanály, pravděpodobně začnou brzy zaostávat za konkurencí. Jaký je váš názor na propojení e-mailingu s jinými kanály? Máte s integrací již zkušenosti? Dejte nám vědět do komentářů nebo se připojte k naší facebookové skupině a proberte to tam.
0 komentáøù