Mají pop-up okna smysl? Ano, když je správně nastavíte

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. E-commerce
  4.  » Mají pop-up okna smysl? Ano, když je správně nastavíte

Chcete získat nové zákazníky nebo odběratele newsletterů? Mezi nejjednodušší způsoby, jak získat e-mailové adresy stávajících i potenciálních zákazníků, jsou pop-up okna.

Co pop-up okna jsou?

Vyskakovací okna, která se objeví na webové stránce v popředí před obsahem. Buď částečně, nebo může stránku celou překrýt. Prostřednictvím těchto pop-up oken můžete informovat nebo nabízet svoje produkty či služby. Dají se využít nejen ke sběru kontaktů, ale také k propagaci produktů, přihlášení na webinář nebo stáhnutí e-booku.

Využívá toho například e-shop Econea, která láká na e-mailový seriál. Přečtěte si náš článek o automatizacích, ať také víte, jak s nimi pracovat.

Jak využívá pop-up Econea.

Jak můžete vytvořit pop-up?

Vyskakovací okna si můžete nechat naprogramovat, ale snadnějším způsobem je rozhodně využití pluginů a widgetů propojených s redakčními systémy. S vyskakovacími okny ale přímo pracují i e-mailingové nástroje. SmartEmailing například nabízí pro tvorbu formulářů jednoduché rozhraní:

Jak vytvořit pop-up okno ve SmartEmailingu.

Hlavní výhody pop-upů

  • Vysoký konverzní poměr.
  • Získáte nové segmenty uživatelů podle druhu obsahu, o který projeví zájem.
  • Doručení vhodného obsahu díky personalizaci – umístění na různé stránky v různou dobu.
  • Nové kontakty a publika pro cílení reklam.
  • Snadné doručení informací.
  • Zachytí návštěvníky, když se rozhodnou opustit web.

Jak na funkční pop-up?

Než umístíte vyskakovací okno na libovolnou stránku na webu, promyslete si pár základních a velmi důležitých detailů, na které při tvorbě okna myslete. Záleží například na času i kontextu.

  • Na jaké stránce se bude pop-up okno zobrazovat? Nemusí to být jen homepage. Pop-up lze umístit na různé stránky vašeho webu a přizpůsobit ho obsahu dané stránky.
  • Zapadá designově do konceptu celého webu, případně vašeho celého podniku?
  • Jak dlouhou dobu musí návštěvník na webu/stránce strávit, než se mu okno zobrazí? Nezobrazujte pop-up ihned po příchodu na web, dejte návštěvníkům čas, aby zjistili, co vůbec nabízíte. Můžete využít i další pravidla – pop-upy zobrazit jen novým návštěvníkům nebo po scrollování 50 % stránky. 
  • Co bude pop-up okno po návštěvníkovi žádat? Co mu nabídne? Přemýšlejte globálně a v kontextu stránky, nad kterou se pop-up zobrazuje. Obsah okna i stránky spolu musí souviset.

S pop-upem skvěle pracuje například Ondřej Ilinčev:

Pop-up okno Ondřeje Ilinčeva.

Stejně jako u ostatních marketingových kanálů, ani zde neexistuje univerzální návod na to nejlepší pop-up okno. Záleží například na typu přihlášení k newsletteru nebo typu vašeho podnikání. Podívejte se s námi na několik základních typů, podle kterých lze vlastnosti pop-up oken přizpůsobit vašemu byznysu. 

Dejte ale pozor, abyste si pop-upem více neuškodili více, než získali. Google totiž může penalizovat weby, které obsahují určité typy pop-upů. Například takové, které pop-up umístí na celou stránku hned po příchodu na web.

Tip Mailujeme.cz: Nezapomínejte ani na GDPR, které se na pop-up okna vztahuje též. Ve formuláři by tak rozhodně neměl chybět checkbox pro udělení souhlasu s nezbytným odkazem na vámi připravené zásady zpracování osobních údajů. Nápomocná v tomto může být příručka GDPR pro weby, kterou pomohla sepsat advokátní kancelář Dostupný advokát

Konkrétní tipy, jak pracovat s pop-upy pro jednotlivé obory

E-commerce 

Při online nakupování zákazníci nejčastěji navštěvují konkrétní stránky s produkty. To je ta chvíle, kdy je můžete zaujmout, přitom je ale neodradit od nákupu. Jak na to? Počkejte, dokud se návštěvník nerozhodne z vašeho webu odejít – v tu chvíli nechte zobrazit pop-up okno, ve kterém nabídněte například slevu. Získáte tak nejen e-mailový kontakt na nového člověka, ale pokud využije slevu a nakoupí, tak i zákazníka.

Weby se službami

Instalatér, fotograf, svatební koordinátor, masér nebo automechanik. Ať už hledáte jakoukoliv službu, dost často budete porovnávat mezi sebou několik zástupců dané profese a jejich nabídku. A stejně tak to dělají návštěvníci vašeho webu, pokud nějaké služby nabízíte. Jak poznáte, že o vás uvažují a nejste jen jeden z mnoha? Jak poznáte, že chybí jen kousek od získání zakázky nebo e-mailové adresy do databáze kontaktů? Počkejte – a až po určité době, kterou návštěvníci na webu stráví, zobrazte vyskakovací okno. 

Neziskové organizace

Návštěvníci vašich stránek nejčastěji touží po kvalitním obsahu, misi a poslání celé organizace. Toho využijte ve svůj prospěch a přetavte náhodného návštěvníka v pravidelného odběratele článků a dalšího obsahu. Stačí umístit pop-up okno s formulářem na aktuální článek blogu. Nezastrašujte je ale vyskakovacím oknem ihned. Počkejte například, až budou čtenáři skrolovat na stránce dolů – to je znak, že text opravdu (alespoň většinou) čtou nebo skenují. Obsah je tedy zajímá!

Restaurace

Co všechno vaše restaurace nabízí? Pořádáte ochutnávky vín nebo nabízíte speciální menu? Nabízíte catering nebo organizujete soukromé akce a rádi se postaráte o svatební hostinu? Dejte návštěvníkům vašeho webu vědět v krátkém přehledu, na co všechno se u vás mohou těšit. Pop-up okno umístěte právě na tuto stránku s nabídkou a slibte jim čerstvé informace o každé nadcházející akci.

Tip na závěr – pro všechny!

Ať už vytváříte vyskakovací okno pro web restaurace, nebo online obchod s oblečením, nezapomeňte na staré dobré marketingové A/B testování. Experimentujte se spouštěči (triggery) pop-up okna, časem stráveným na stránce i se samotným designem a textací. Jen tak totiž zjistíte, co na návštěvníky webu opravdu platí.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This