Jak využít e-mail retargeting

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. E-commerce
  4.  » Jak využít e-mail retargeting

Jak zůstat v kontaktu s lidmi, kteří navštívili váš e-shop a prohlíželi si konkrétní zboží (nebo ho už dokonce vložili do košíku), ale vytratili se před dokončením objednávky? A co potenciální zákazníci, kteří si zdarma stáhli váš bonusový obsah a zabrouzdali i na prodejní stránku vašeho produktu nebo služby, ale nakonec nenakoupili? Neztraťte je z dohledu a připomeňte se jim. Pomůže vám e-mail retargeting. Jak na to?

Co je e-mail retargeting a jak funguje

Pod pojmem retargeting se skrývá v podstatě totéž, co známe jako remarketing. Liší se jen nepatrně: remarketing byl původně nástrojem Googlu, přičemž o několik let později spustil obdobnou službu také Seznam a nazval ji retargetingem. 

Jednoduše řečeno: svou pozornost zaměříte pouze na lidi, kteří už váš web navštívili nebo provedli nějakou specifickou akci: vložili zboží do košíku, prohlédli si konkrétní stránku apod. Už se tedy alespoň letmo znáte. Motivovat je ke kýžené akci (např. nákupu) je tím pádem snazší než u lidí, kteří o vás nikdy v životě neslyšeli.

A co přesně obnáší e-mail retargeting? Návštěvníkům vašeho webu se připomenete nikoli pomocí reklamních ploch na Facebooku nebo obsahových sítích Googlu či Seznamu, ale pomocí e-mailu. Abyste tedy mohli e-mail retargeting využívat, je nutné znát e-mailovou adresu potenciálního zákazníka. 

Jak získat e-mailovou adresu návštěvníka webu?

Možnosti, jak efektivně kontakt na návštěvníka vašeho webu získat, podrobně rozebíráme na našem sesterském blogu. Připomeňme si několik častých a oblíbených cest k získání e-mailové adresy potenciálního zákazníka.

  • Bonusový obsah nebo e-book – nabídněte návštěvníkům něco navíc: návody, tipy a další hodnotné informace a know-how výměnou za e-mailovou adresu. 
  • Kontaktní formulář – pro návštěvníka jednoduchý způsob, jak se na vás obrátit s dotazem. Pro vás jednoduchý způsob, jak získat cenný kontakt do své databáze.
  • Výzva k odebírání newsletteru – nabídněte návštěvníkům cenné informace a novinky, které poputují rovnou do jejich e-mailové schránky. Uveďte také, jak často od vás mohou e-maily očekávat, aby nebyli překvapeni jejich případnou vyšší frekvencí. Formulář umístěte do postranní lišty na vašem webu.
  • Pop-upy – využijte personalizovaná vyskakovací okna pro návštěvníky, kteří se nacházejí v různých fázích nákupního procesu (např. „Ještě neodcházejte, máme pro vás slevu 20 % na první nákup.“ apod.). Nebo jim pomocí pop-upu nabídněte bonusový obsah ke stažení zdarma.

Typicky se e-mail retargeting využívá u lidí, kteří už jsou na webu přihlášení – ať už se jedná o e-shop, jakoukoli SaaS aplikaci nebo web, kde už se lidé v minulosti zaregistrovali.

Co e-mail retargeting umožňuje?

  1. Připomenout se zákazníkům, kteří už u vás dříve nakoupili.
  2. Upoutat pozornost lidí, kteří váš web navštívili, ale nepodnikli žádné další kroky (nebo jim zůstalo zboží v košíku).

Tip Mailujeme: Propojte e-mail retargeting s retargetingem na jiných platformách. Neváhejte ho kombinovat s Facebookem, Googlem, Sklikem apod.

Výhody e-mail retargetingu

  1. Jak už jsme zmínili, podstatou retargetingu a zároveň jeho obrovskou výhodou je fakt, že nestřílíte naslepo. Víte, že potenciální zákazník už váš web navštívil – něčím se vám už tedy podařilo ho zaujmout a to samo o sobě představuje velký potenciál. Moz.com například uvádí, že běžná míra konverze 2–4 % může díky e-mail retargetingu vzrůst až na 41 %. 
  2. Retargeting pro vás představuje druhou šanci. Už jednou jste získali pozornost návštěvníka vašeho webu či e-shopu a vzbudili v něm důvěru. To není málo. Máte ideální příležitost znovu se dotyčnému připomenout a přesvědčit ho, že nakoupit právě u vás je pro něj ta nejlepší volba.

Kdy je vhodná chvíle zahájit e-mail retargeting?

  1. Máte vysokou míru opuštění košíku. Podle posledních statistik Baymard Institute opouští online nákupní košík až 69 % návštěvníků e-shopu. Důvody mohou být různé: lidé nejsou na koupi připraveni, odradí je vysoká cena produktu nebo je zkrátka od nákupu něco vyruší. Když se jim ovšem co nejdříve připomenete pomocí e-mailu, máte velkou šanci přilákat je zpět. BI Intelligence uvádí, že e-maily odeslané do 3 hodin od opuštění košíku mají open rate (míru otevření) 40 % a click-through rate (míru prokliku) 20 %.
  2. Chcete dostat zpátky na svůj web potenciální zákazníky, kteří už dřív projevili zájem o vaše produkty. V tomto případě nezapomeňte kontakty segmentovat. Jiným e-mailem zacílíte na ty z nich, kteří už na vašem webu provedli nějakou akci – zaregistrovali se, stáhli si zdarma bonusový obsah, nebo dokonce nakoupili, a jiným e-mailem na návštěvníky, kteří zatím žádnou akci neprovedli. 

Než se do e-mail retargetingu pustíte

  • Aktualizujte databázi kontaktů. O tom, jak databázi pravidelně čistit a průběžně díky tomu zvyšovat míru otevření i prokliku, jsme se rozepsali v minulém článku.
  • Segmentujte – návštěvníkům webu v nákupní fázi „see“ potřebujete odeslat jiné sdělení a výzvu k akci než těm, kteří už vložili zboží do košíku.
  • Nezapomeňte z kampaně vyloučit stávající zákazníky.
  • Neváhejte. Odešlete e-mail co nejdříve, ideálně do hodiny od opuštění vašich stránek. Kujte, dokud jsou návštěvníci žhaví.
  • Buďte osobní, myslete na tón komunikace vaší značky a personalizujte předmět e-mailu, obsah i obrázky. Proč se vyplatí personalizovat a jak na to, podrobně rozebíráme v tomto článku.
  • Myslete na pohodlí příjemce e-mailu a připojte odkaz, který vede rovnou do košíku, ať (budoucí) zákazník neztrácí čas hledáním.

Tip Mailujeme: Pozorujte, jak lidé na vaše remarketingové e-maily reagují. Pokud klikají na odkazy v e-mailu, zintenzivněte reklamu nebo zvyšte cenu za proklik v PPC remarketingu apod.

Na co nezapomenout, aby byl e-mail retargeting efektivní

  1. V první řadě sbírejte data o lidech, kteří váš web navštíví. Pomohou vám s nimi cookies (malé soubory, které se při návštěvě webu uloží do prohlížeče zákazníka). Zjišťujte, kdo je váš zákazník a jak se na vašem webu chová. Co si prohlížel a jak dlouho, ke kterým produktům se vracel? Na základě těchto dat bude následná segmentace kontaktů hračka.
  2. Ujasněte si cíl kampaně. Půjde o motivaci k prvnímu nákupu, nebo k opakovanému?
  3. Buďte struční, milí a osobní. Pokud váš e-mail bude vypadat, že ho nepsal robot, ale člověk z masa a kostí, který má navíc povědomí o zákazníkových touhách, máte body k dobru a konverzi na dosah.
  4. A samozřejmě nesmí chybět výzva k akci. Jak vytvořit neodolatelné CTA? Inspirujte se v tomto článku.

Využíváte e-mail retargeting? Nebo máte oblíbené e-shopy, které vás svým originálním e-mailem i po opuštění košíku vrátí zpátky do hry? Podělte se s námi v komentářích. 

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Martina Hudečková

Martina Hudečková

Martinu baví skvělé texty: číst je, psát, brousit k dokonalosti. Poradí si s pravopisnými i stylistickými záludnostmi, zároveň nevypíná copywriterský zrak.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This