Chcete ukázat lidem svůj produkt, zvýšit počet konverzí nebo rozšířit povědomí o značce jako takové? Ať už je váš cíl jakýkoli, bez promyšlené strategie to nepůjde. Jedině marketing tvořený systematicky a s jasným úmyslem může přinášet výsledky. Poradíme vám, jak na strategii e-mailingu, která skutečně funguje.
Proč tvořit strategii?
Marketing by měl být souborem systematických kroků vedoucích k předem vytyčeným cílům. Platí to pro každý nástroj propagace – a e-mailing rozhodně není výjimkou. Začít jen tak odesílat e-maily bez jasného plánu není zrovna nejlepší nápad. Jen tím ztrácíte čas. Nejen svůj, ale také svých odběratelů a čtenářů. A časem pravděpodobně ztratíte i je.
Správný e-mail marketing je dobře promyšlený plán, kdy jeden e-mail přesně navazuje na ten předchozí a postupně, krůček po krůčku, vede potenciálního či stávajícího klienta přesně tam, kde ho na konci procesu chcete mít.
Co by ve strategii nemělo chybět?
Už víme, proč strategii tvořit, a pomalu se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu, tedy k její podobě. Co byste si při tvorbě strategie měli promyslet? Pokud se budete držet následujících bodů, určitě neuděláte chybu.
Analyzujte aktuální stav
Už jste se do e-mailingu dříve pustili? Co fungovalo, a kde to naopak vázlo? Není nic jednoduššího a efektivnějšího než čerpat z předchozích zkušeností. Pokud už nějaké pokusy o rozesílku proběhly, dejte si dohromady přehled činností a jejich výsledků.
Definujte si cílovou skupinu
Než začnete své e-maily rozesílat, měli byste vědět, kdo je bude číst. Znáte své příjemce? Přiblíží vám je tzv. persony, tedy fiktivní osoby, které jsou pravděpodobnými příjemci vašeho obsahu. Zpracujte si alespoň tři. Zaměřte se přitom nejen na to, kde daná persona pracuje a co dělá ve volném čase, ale také na problémy, které zrovna řeší, plány, které má do budoucna, a obsah, který ráda v online světě přijímá a čte.
Tip Mailujeme: Přečtěte si, jak napsat e-mail, který zaujme a zvýší konverze.
Zaměřte se na nákupní cyklus zákazníků
Ať už nabízíte služby, nebo produkty, vždy je třeba pracovat s nákupním cyklem zákazníků. Jeho délka se často odvíjí od povahy a především ceny zboží či služby. Právě nákupnímu cyklu je poté potřeba uzpůsobit nabízený obsah, protože jen těžko můžeme počítat s tím, že uživatel, který o nás nikdy neslyšel, bude hned nakupovat nebo objednávat služby.
Nejčastěji pracujeme s cyklem SEE, THINK, DO a CARE. V první fázi uživatel jen prochází internetem, nic nehledá, nic nekupuje. V té druhé už začíná přemýšlet o nákupu, hledá si více informací. K samotnému nákupu přechází ve třetí fázi. Samostatnou kategorii poté tvoří čtvrtá fáze, kdy už zákazník nakoupil či využil služby a cílem je zůstat s ním v kontaktu, aby v se v případě potřeby zase vrátil.
Stanovte cíle
Základem kvalitního e-mailingu je stanovení cílů, nejlépe těch dobře měřitelných. Jedině tak můžete své budoucí aktivity vyhodnocovat a průběžně svůj e-mail marketing vylepšovat. Cílem může být například zvýšení konverzí nebo míry prokliku z e-mailu.
Vyberte platformu pro rozesílku
Pro co nejefektivnější správu e-mailingových kampaní je nutné zvolit takový nástroj, který vám svými možnostmi a nastavením bude vyhovovat. S výběrem vám pomůže naše porovnání nástrojů.
Promyslete konkrétní e-maily a jejich frekvenci
Teď už se pomalu dostáváme do finále. Už máme určené cíle a známe naše čtenáře. Je tedy nejvyšší čas zamyslet se nad obsahem, který jim nabídneme. Promyslete si, komu je vhodné e-maily rozesílat a kdy se vám vyplatí automatizace. Buďte originální. Myslete na to, že váš e-mail není zdaleka jediný a že může snadno zapadnout v záplavě dalších newsletterů. Snažte se odlišit a nebýt jen jedni z mnoha.
Stejně důležité je zvážit i frekvenci. Jak často e-maily odesílat, aby jich nebylo moc, ale ani málo? I tomu už jsme se věnovali v jednom z předchozích článků.
Gratulujeme, vaše první e-mailová strategie je hotová. Teď už se můžete směle pustit do aktivního sběru kontaktů a první rozesílky. Uvidíte sami, že e-mailing se brzy stane cennou součástí vašeho marketingového mixu.
0 komentáøù