Je základem efektivního e-mailingového marketingu, dokáže vám ušetřit stovky hodin ruční práce, a přinese lepší výsledky. O automatizaci byste se rozhodně měli zajímat.
Co je automatizace?
Jde o automatické zpracování dat a realizaci kampaní bez nutnosti lidského zásahu. V rámci automatizace vytvoříte sekvenci e-mailů, které budou zasílány příjemcům automaticky v závislosti na obchodní fázi, ve které se nacházejí. Odesílání může probíhat buď na základě nastavení časového intervalu nebo může být navázáno na dokončení požadované akce.
Jednoduchý scénář automatizace:
- Identifikujete si procesy a komunikační scénáře, které se opakují.
- Nadefinujete si je do e-mailového systému.
- Využíváte je dokola, sledujete výsledky a případně optimalizujete.
Proč se vyplatí automatizovat?
Automatizované rozesílky reagují na akci zákazníků, odesílají se v přesnou určitou chvíli a s cíleným sdělením. Díky tomu mají oproti pravidelným rozesílkám a klasickým e-mailovým kampaním nejenom vyšší odezvu, ale hned několik dalších výhod.
- Reagují na potřeby zákazníků a zlepší vaši zákaznickou podporu.
- Zvýší efektivitu – po nastavení procesů vše probíhá bezpracně. Vaším úkolem pak bude jen sledování čísel a případná optimalizace.
- Ušetří vám peníze, čas a minimalizují chybovost v kampaních.
K čemu se dá automatizace využít?
- Informuje zákazníka – a udržuje s ním komunikaci.
- Funguje jako prodejní nástroj a posouvá v nákupním procesu – pomocí automatizace můžete přesvědčit zákazníka, aby dokončil nákupní rozhodnutí, například pomocí automatického e-mailu, který upozorňuje na opuštěný košík.
- Nabídne související zboží – v tomto případě můžete využít jak metodu up-selling, se kterou nabídnete lepší služby nebo výkonnější produkt, tak cross-selling s nabídkou doplňujícího příslušenství či služeb.
- Poskytuje ponákupní servis – vytvoření e-mailů s informacemi a zajímavostmi k produktu, který si vybral. Tím posílíte sílu značky a udržíte se v jeho paměti.
- Čistí databázi e-mailových adres – udržování aktivní databáze má svůj smysl. To jsme ostatně vysvětlili už v našem jiném článku . V automatizované kampani můžete nastavit, po jak dlouhé době nulové aktivity dojde ke spuštění reaktivační kampaně.
Tip od nás ze Včeliště: Snažte se nastavit automatizaci tak, aby příjemce co nejméně pociťoval pocit, že mu píše robot na místo vás. Zároveň nezapomínejte ani na segmentaci a personalizaci. Jen součinností tohoto tria doručíte svým příjemcům obsah, který je opravdu zajímá.
Automatizace může zlepšit i procesy ve firmě
Nechoďte naproti jen zákazníkům, ale i členům v týmu. Automatizovat můžete i procesy ve firmě. Například po objednávce dojde člověku, který má na starosti nákupní proces, upozornění, že má objednat zboží nebo například vystavit fakturu. E-mailingový nástroj se dá propojit třeba s Basecampem, který konkrétní osobě může rovnou vystavit úkol.
Automatizace vám ušetří čas i peníze. Pomocí připravené sekvence e-mailů seznámíte příjemce se vším, co potřebuje vědět. Představíte firmu a své služby, naučíte ho základy s aplikací nebo nástrojem. Každým poslaným e-mailem tak nahradíte kus práce obchodníka, čímž výrazně ušetříte.
Které e-mailingové nástroje doporučujeme pro automatizaci?
- Drip,
- Mailchimp,
- GetResponse,
- SmartEmailing.
Snadno je propojíte s e-commerce řešením, což vám usnadní funkci kontaktování, například u opuštěného košíku.
Automatizace je rozhodně krokem kupředu. I s ní má ale na výsledky vliv několik faktorů, ať už je to vhodné načasování doručení, obsah sdělení, předmět nebo vzhled e-mailu. Proto zkoušejte a testujte, abyste dosáhli co nejlepších výsledků.
Příště vám doporučíme celou řadu e-mailů, které stojí za to automatizovat.
0 komentářů