NÁVODY:

Automatizace e-mailingových kampaní

Hlavní strana » Návody » Budoucnost úspěšných e-mailingových kampaní je v automatizaci

Automatizace e-mailingu je základem téměř každého efektivního e-mailingového marketingu, dokáže vám ušetřit stovky hodin ruční práce, a přinese lepší výsledky. 

Co je automatizace?

Jde o automatické zpracování dat a realizaci kampaní bez nutnosti lidského zásahu. V rámci automatizace vytvoříte sekvenci e-mailů, které budou zasílány příjemcům automaticky v závislosti na obchodní fázi, ve které se nacházejí. Odesílání může probíhat buď na základě nastavení časového intervalu nebo může být navázáno na dokončení požadované akce.

Jednoduchý scénář automatizace:

  1. Identifikujete si procesy a komunikační scénáře, které se opakují.
  2. Nadefinujete si je do e-mailového systému.
  3. Využíváte je dokola, sledujete výsledky a případně optimalizujete.

Proč se vyplatí automatizovat?

Automatizované rozesílky reagují na akci zákazníků, odesílají se v přesnou určitou chvíli a s cíleným sdělením. Díky tomu mají oproti pravidelným rozesílkám a klasickým e-mailovým kampaním  nejenom vyšší odezvu, ale hned několik dalších výhod.

  • Reagují na potřeby zákazníků a zlepší vaši zákaznickou podporu.
  • Zvýší efektivitu – po nastavení procesů vše probíhá bezpracně. Vaším úkolem pak bude jen sledování čísel a případná optimalizace.
  • Ušetří vám peníze, čas a minimalizují chybovost v kampaních.

K čemu se dá automatizace využít?

  • Informuje zákazníka a udržuje s ním komunikaci.
  • Funguje jako prodejní nástroj a posouvá v nákupním procesu – pomocí automatizace můžete přesvědčit zákazníka, aby dokončil nákupní rozhodnutí, například pomocí automatického e-mailu, který upozorňuje na opuštěný košík.
  • Nabídne související zboží – v tomto případě můžete využít jak metodu up-selling, se kterou nabídnete lepší služby nebo výkonnější produkt, tak cross-selling s nabídkou doplňujícího příslušenství či služeb.
  • Poskytuje ponákupní servis – vytvoření e-mailů s informacemi a zajímavostmi k produktu, který si vybral. Tím posílíte sílu značky a udržíte se v jeho paměti.
  • Čistí databázi e-mailových adres – udržování aktivní databáze má svůj smysl, to jsme ostatně vysvětlili už v našem jiném článku . V automatizované kampani můžete nastavit, po jak dlouhé době nulové aktivity dojde ke spuštění reaktivační kampaně.

Tip od nás ze Včeliště:  Snažte se nastavit automatizaci tak, aby příjemce co nejméně pociťoval pocit, že mu píše robot na místo vás. Zároveň nezapomínejte ani na segmentaci a personalizaci. Jen součinností tohoto tria doručíte svým příjemcům obsah, který je opravdu zajímá.

Ukázka mapy automatizace e-mail marketingu v praxi:

Automatizace může zlepšit i procesy ve firmě

Nechoďte naproti jen zákazníkům, ale i členům v týmu. Automatizovat můžete i procesy ve firmě. Například po objednávce dojde člověku, který má na starosti nákupní proces, upozornění, že má objednat zboží nebo například vystavit fakturu. E-mailingový nástroj se dá propojit třeba s Basecampem, který konkrétní osobě může rovnou vystavit úkol.

Automatizace vám ušetří čas i peníze. Pomocí připravené sekvence e-mailů seznámíte příjemce se vším, co potřebuje vědět. Představíte firmu a své služby, naučíte ho základy s aplikací nebo nástrojem. Každým poslaným e-mailem tak nahradíte kus práce obchodníka, čímž výrazně ušetříte.

Které e-mailingové nástroje doporučujeme pro automatizaci?

Snadno je propojíte s e-commerce řešením, což vám usnadní funkci kontaktování, například u opuštěného košíku.

Automatizace je rozhodně krokem kupředu. I s ní má ale na výsledky vliv několik faktorů, ať už je to vhodné načasování doručení, obsah sdělení, předmět nebo vzhled e-mailu. Proto zkoušejte a testujte, abyste dosáhli co nejlepších výsledků.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This