Začínáme:

Existuje ideální frekvence odesílání a načasování e-mailů?

Hlavní strana » Návody » Existuje ideální frekvence a načasování e-mailů?

„Jak často bych měl e-maily rozesílat?“ Jedna z prvních otázek, která padne, když se pustíte do e-mailového marketingu. V tomto článku vám předáme tipy, které jsme ve Včelišti nasbírali z vlastních zkušeností, podíváme se na ideální dobu rozesílky a zhodnotíme i nástroje, které vám budou nejvíce nápomocné.

Jakou zvolit frekvenci odesílání e-mailů?

Ze začátku je vhodné komunikovat intenzivněji a postupem času frekvenci zvolňovat. Ideálním stavem je posílat co možná nejvíce e-mailů, ale nepřekročit hranici, kdy to začne být vašim příjemcům nepříjemné. 

Co zohlednit, než se rozhodnete pro správnou četnost odesílání e-mailů?

  • Druh podnikání, fáze nákupního procesu a délku doby před kupním rozhodnutím – to je vše má na četnost zásadní vliv.
  • Jak často jste schopni připravit hodnotný obsah – s trochou nadsázky bychom mohli říct, že je lepší jednou neposlat než rozeslat e-mail s nekvalitním obsahem.
  • Když nevíte, tak se zeptejte – na ideální četnost rozesílání e-mailů se můžete rovnou zeptat svých příjemců a dát jim na výběr například ze dvou variant. Získáte cenná data a dáte jim najevo důležitost. Skvělá kombinace!
  • Frekvence rozesílky se musí opírat o strategii – v případě, že je příjemce už zákazníkem a objednává jednou ročně, vám bude stačit měsíční frekvence rozesílání. Pokud je v rozhodovacím procesu (průměrná doba 14 dní), volte častější připomínání se.

Obecné shrnutí, které platí pro všechny:

Hodnotný obsah posílejte klidně i několikrát za týden. V každém případě se ale nezapomínejte příjemcům připomínat alespoň jednou měsíčně. Nezapomínejte, že neméně důležitá je i relevance obsahu, kterou vyladíte pomocí personalizace a segmentace, o které jsme vám sepsali speciální článek.

Kdy e-maily posílat?

Jakmile vyřešíte otázku frekvence, nastává další: „Ve který den a v kolik hodin bych měl e-maily posílat?“ Skoro ⅓ e-mailů je otevřena již do dvou hodin od doručení. Přes ¾ e-mailů je pak zobrazeno do 24 hodin, a pokud si příjemci nevšimnou vašeho e-mailu do 48 hodin, pak s největší pravděpodobností skončí navždy neotevřen. Jsou tedy nějaké ideální dny a hodiny, které nakopnou váš e-mailový marketing?

Rozesílka podle dnů v týdnu

Výzkum společnosti CoSchedule favorizoval jako nejlepší den pro rozesílání úterý. Následující dny, středa a čtvrtek, pak obsadily stříbrnou a bronzovou příčku. Stejně tak MailChimp uvedl ze svých statistik úterý se čtvrtkem jako nejideálnější dny pro rozesílání e-mailů. 

Tip Včeliště: V začátcích vycházejte z populárních dnů. Rozhodně ale testujte a optimalizujte. Jde pouze o obecná doporučení. 

Rozesílka podle denní doby

6.00, 10.00, 14.00 nebo rozmezí 20–24 hodiny večerní. To jsou podle CoSchedule časy, které mají v e-mailingovém marketingu největší úspěch. Vždy ale vycházejte z poznání vašeho typického zákazníka a jeho denního režimu a chování. To je základem. 

Tip: Pokud ovládáte angličtinu, doporučujeme podrobný článek, který se zabývá ideální denní dobou a zohledňuje obor podnikání, věk cílové skupiny a běžné cíle.

Jak vám e-mailingové nástroje pomohou?

V dnešní době mají běžně používané nástroje funkce, se kterými brzy odhalíte nejvhodnější dobu i den pro rozesílání.

  • GetResponse – můžete si připravit 2 verze e-mailů, obě se pošlou 5 % databáze. Nástroj počká například 1 den, sám si vyhodnotí úspěšnost a variantu s větší mírou otevření rozešle na zbývajících 90 % databáze.
  • Ecomail – dají se vytvořit workflows (automatizované scénáře) s různou četností a dobou rozesílání, do kterých si následně náhodně rozdělíte kontakty. Po nějaké době pak můžete porovnávat výsledky.
  • Drip – má speciální funkci, se kterou budete mít snadno vyřešené A/B testování v automatizovaných scénářích. Nástroj vám vše vyhodnotí, není třeba náhodné dělení a následné ruční hodnocení.
  • Podobnou funkci nabízí i MailChimp – A/B testování na základě času poslání.
  • SmartEmailing – disponuje funkcí chytrého časování rozesílky, která zprávu pošle v ten nejvhodnější okamžik = 15 minut před momentem, kdy kontakt běžně otevírá e-maily.

Poznávejte, testujte a optimalizujte

Výzkumy jsou užitečnou inspirací. Vždy je ale nutné pracovat s návyky a potřebami vaší cílové skupiny a zkoušet. Využijte pro to zmíněné A/B testování a pracujte se segmenty. Po celou dobu ale mějte na paměti, že je důležité budovat vztah se zákazníkem. Díky němu si na váš e-mail počká a rád ho otevře.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This