„Jak často bych měl/a e-maily rozesílat?” Jedna z prvních otázek, která padne, když se pustíte do e-mailového marketingu. V tomto článku vám předáme tipy, které jsme nasbírali z vlastních zkušeností na Včelišti, podíváme se i na ideální dobu rozesílky a zhodnotíme nástroje, které vám budou nejvíce nápomocné.
Jakou zvolit frekvenci e-mailů?
Ze začátku je vhodné komunikovat intenzivněji a postupem času frekvenci zvolňovat. Ideálním stavem je posílat co možná nejvíce e-mailů, ale nepřekročit hranici, kdy to začne být vaším příjemcům nepříjemné.
Co zohlednit, než se rozhodnete pro správnou četnost e-mailů?
- Druh podnikání, délka rozhodování, fáze nákupního procesu – to vše má na četnost zásadní vliv.
- Jak často jste schopni připravit hodnotný obsah – s trochou nadsázky bychom mohli říct, že je lepší jednou neposlat, než rozeslat e-mail s nekvalitním obsahem.
- Když nevíte, tak se zeptejte – na ideální četnost se můžete zeptat rovnou svých příjemců a dát jim na výběr například ze dvou variant. Získáte cenná data a dáte jim najevo důležitost. Skvělá kombinace!
- Frekvence rozesílky se musí opírat o strategii – v případě, že je příjemce už zákazníkem a objednává jednou ročně, pak vám bude stačit měsíční frekvence. Pokud je v rozhodovacím procesu (průměrná doba 14 dní), volte častější připomínání se.
Obecné shrnutí, které platí pro všechny:
Hodnotný obsah posílejte klidně i několikrát za týden. V každém případě se ale nezapomínejte příjemcům připomínat alespoň jednou měsíčně. Nezapomínejte, že neméně důležitá je i relevance obsahu, kterou vyladíte pomocí personalizace a segmentace, o které jsme vám sepsali speciální článek.
Kdy e-maily posílat?
Jakmile vyřešíte otázku frekvence, nastává další. „V jaký den a v kolik hodin bych měl/a e-maily posílat?” Skoro ⅓ e-mailů je otevřena již do dvou hodin od doručení. Přes ¾ e-mailů je pak zobrazeno do 24 hodin, a pokud si příjemci nevšimnou vašeho e-mailu do 48 hodin, pak s největší pravděpodobností skončí navždy neotevřen. Jsou tedy nějaké ideální dny a hodiny, které nakopnou váš e-mailový marketing?
Rozesílka podle dnů v týdnu
Výzkum společnosti CoSchedule favorizoval jako nejlepší den pro rozesílání úterý. Následující dny, středa a čtvrtek, pak obsadily stříbrnou a bronzovou příčku. Stejně tak Mailchimp ze svých statistik uvedl úterý se čtvrtkem jako nejideálnější dny pro rozesílání e-mailů.
Tip Včeliště: Vycházejte z populárních dnů v začátcích. Rozhodně ale testujte a otimalizujte. Jde pouze obecná doporučení.
Rozesílka podle denní doby
6.00, 10.00, 14.00 nebo rozmezí 20 – 24 hodiny večerní. To jsou podle CoSchedule časy, které mají v e-mailingovém marketingu největší úspěch. Vždy ale vycházejte z poznání vašeho typického zákazníka a jeho denního režimu a chování. To je základem.
Tip: Pokud ovládáte angličtinu, doporučujeme podrobný článek, který se zabývá ideální denní dobou a zohledňuje obor podnikání, věk cílové skupiny a běžné cíle.
Jak vám pomůžou e-mailingové nástroje?
V dnešní době mají běžně používané nástroje funkce, se kterými brzy odhalíte nejvhodnější dobu i den pro rozesílání.
- GetResponse – můžete si připravit 2 verze e-mailů, kdy se obě pošlou 5 % databáze. Nástroj počká například 1 den, sám si vyhodnotí úspěšnost a variantu s větší mírou otevření rozešle na zbývajících 95 % databáze.
- EcoMail – dají se vytvořit workflows (automatizované scénáře) s různou četností a dobou, do kterých si následně náhodně rozdělíte kontakty. Po nějaké době pak můžete porovnávat výsledky.
- Drip – má speciální funkci, se kterou budete mít snadno vyřešené A/B testování v automatizovaných scénářích. Nástroj vám vše vyhodnotí, a není třeba náhodné dělení a následné ruční hodnocení.
- Podobnou funkci nabízí i MailChimp – A/B testování na základě času poslání.
- SmartEmailing – disponuje funkcí chytrého časování odesílky, která zprávu pošle v tom nejvhodnějším čase = 15 minut před chvílí, kdy kontakt běžně otevírá e-maily.
Poznávejte, testujte a optimalizujte
Výzkumy jsou užitečnou inspirací. Vždy je ale nutné pracovat s návyky a potřebami vaší cílové skupiny a zkoušet. Využijte pro to zmíněné A/B testování a pracujte se segmenty. Po celou dobu ale mějte na paměti, že je důležité budovat vztah se zákazníkem. Díky němu si na váš e-mail počká a rád ho otevře.
0 komentářů