Jak se dá přizpůsobit kampaň opuštěného košíku podle aktivity zákazníka?

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Obsah e-mailů
  4.  » Jak se dá přizpůsobit kampaň opuštěného košíku podle aktivity zákazníka?

Máte připravenou sérii e-mailů pro návštěvníky vašeho webu, kteří nedokončili nákup? Pokud ano, skvělé! Ovšem: používáte jednu a tutéž sérii pro všechny zákazníky? Ukážeme vám, jak v této časté automatické kampani využít personalizaci. Nastavení vás bude stát trochu času, ale vyplatí se to. Podělíme se s vámi o to, jak vrátit zákazníka zpátky do hry.

Jakmile už potenciální zákazník jednou vaše stránky navštívil, znamená to, že jste ho zaujali. Rozhodl se u vás nakoupit. Z nějakého důvodu ovšem nákup nakonec nedokončil. Pokud budete reagovat včas a správně, máte velkou šanci jeho rozhodnutí zvrátit. O tom, jak vracet zákazníky do opuštěného košíku pomocí e-mailingu, jsme psali také v tomto článku.

Pozorujte, jak se návštěvník na vašem e-shopu chová. Tomu pak musí být přizpůsobeny jednotlivé série e-mailů.

Než vytvoříte e-mailovou sérii…

  • Udělejte si jasno v tom, jakého cíle chcete dosáhnout. Jaký další krok chcete, aby návštěvník vašeho webu, který nedokončil nákup, udělal?
  • Definujte si KPI (klíčové ukazatele výkonu). Co přesně se musí stát, abyste e-mailovou kampaň považovali za úspěšnou?
  • Naplánujte si jednotlivé e-mailové kampaně a jejich obsah přizpůsobte konkrétnímu chování návštěvníka na vašem webu. 

3 konkrétní e-mailové série podle chování zákazníka

1. Zákazník, o kterém nevíme téměř nic…

…vložil do košíku produkt, který nám neprozradil nic konkrétního o zákazníkových zájmech nebo o problému, jejž aktuálně řeší.

Jaké e-maily poslat a kdy?

První e-mail – do půl hodiny po opuštění košíku

Připomeňte se. Ukažte zákazníkovi poutavou fotografii zboží, jehož nákup nedokončil. Připojte informace o vaší značce a o tom, proč je nákup u vás ta nejlepší možná volba.

Druhý e-mail – o den později

Informujte zákazníka, že zboží na něj v košíku stále čeká. V tomto okamžiku se hodí uvést jednu nebo více referencí ostatních spokojených zákazníků.

Třetí e-mail – o dva dny později

Zkuste vytvořit pocit naléhavosti. Proč by si měl produkt ihned objednat a neváhat už ani vteřinu?

2. Méně tajemný zákazník

Víme, zda se jedná o muže, či ženu. V košíku čeká na dokončení objednávky dražší specifický produkt, např. luxusní cestovní taška. Co nám o zákazníkovi prozradí? Obsah e-mailu (a klidně i jeho předmět) personalizujte a předpokládejte, že dotyčného zajímá také příslušenství nebo další zboží v podobné hodnotě.

Jaké e-maily poslat a kdy?

První e-mail – o den později

Pošlete zákazníkovi e-mail, který svým obsahem připomíná newsletter. Jelikož se jedná o zboží vyšší hodnoty, je možné, že si dotyčný potřebuje nákup lépe promyslet. V e-mailu uveďte, které celebrity nebo influenceři daný produkt používají a proč. Dejte si záležet na výzvě k akci.

Druhý e-mail – o dva dny později

Zmiňte příslušenství, které se s daným produktem pojí a které by rozhodně nemělo uniknout jeho pozornosti. A především si nezapomeňte posvítit na zákazníkovy emoce. Myslete na jedno ze základních copywriterských pravidel: nemluvte o vlastnostech produktu, ale o tom, jak zákazníkovi změní život, jakmile ho začne používat. 

Třetí e-mail – o tři dny později

Je čas na konkrétní důkazy, jak může váš produkt učinit zákazníkův život lepším – bude šťastnější, bohatší, dobrodružnější… Vsaďte na „social proof“, pracujte s obrázky, videi. Můžete také vytvořit nedostatek – kolik kusů zboží vám ještě zbývá na skladě? Současně připomeňte, proč objednávat právě u vás.

3. Zákazník, o kterém víme téměř všechno

Známe nejen pohlaví zákazníka, ale vzhledem k vybranému zboží, kterým může být například dámský voděodolný batoh z recyklovaného materiálu, dokážeme odhadnout i životní styl, hodnoty nebo zájmy dotyčné zákaznice.

Jaké e-maily poslat a kdy?

První e-mail – o den později

Doporučujeme, tak jako v předchozím případě, poslat e-mail, který svým obsahem i designem připomíná newsletter. Zaměřte v něm pozornost na životní styl, udržitelnost, ekologii a dobrodružné cestování. 

Druhý e-mail – o dva dny později

Informujte o příslušenství k danému produktu. Připojte atraktivní fotografie, hodnotné informace a neodolatelnou výzvu k akci – dokončení nákupu.

Třetí e-mail – o tři dny později

Co zažívají ženy, které si už podobný produkt pořídily? Vytvořte naléhavý e-mail obsahující social proof. Ukažte na konkrétních příkladech, že tyto ženy přispěly nejen ke změně vlastního života, ale celé planety. 

Nezapomeňte na testování

Vyzkoušejte tyto e-mailové kampaně, ale neváhejte je obměňovat vaší značce na míru. Testujte nejen vhodné načasování, ale také předmět, obsah e-mailu, výzvy k akci i grafiku. 

Na závěr se hodí připomenout, že právě automatizace je základem efektivního e-mail marketingu. Její výhody i způsoby využití jsme popsali v jednom z našich předchozích článků.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This