Jak snížit míru opuštění nákupního košíku

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. E-commerce
  4.  » Jak snížit míru opuštění nákupního košíku

V jednom z minulých článků jsme psali o tom, jak automaticky nalákat zákazníky na opuštěný košík, aby se do vašeho e-shopu vrátili a dokončili konverzi. Jak ale docílit toho, aby v první řadě do košíku produkty vůbec vložili a zboží v košíku opouštěli co nejméně? Důležité je vyladit váš e-shop tak, aby zákazníkům co nejvíc usnadnil a zpříjemnil nakupování a oni mohli požadované zboží nakoupit rychle a hned. Jak toho docílit?

Přehlednost a uživatelská přívětivost na prvním místě

Ujistěte se, že zákazníka na svém e-shopu nematete a že cesta k cíli (tedy k zákazníkem požadovanému produktu a jeho penězům pro vás) je jednoduchá a logická. Jaký by měl váš e-shop být a co všechno by měl obsahovat?

Responzivita pro mobil

Lidé stále raději nakupují z větších obrazovek desktopů. Ale produkty si často prohlížejí právě na mobilech. Ujistěte se proto, že váš e-shop je responzivní a že hned zkraje neodradí zákazníky na mobilních telefonech.

Jednoduchý design

Návštěvníky nezahlcujte. Ani nedůležitými informacemi, ani nepřehledným designem stránek. Uživateli by mělo být jasné, co dělat, aby si váš produkt objednal/koupil. Pokud na něj hned na úvodní stránce nahrnete příliš vizuálních vjemů, možná ztratí zájem o to u vás vůbec nakupovat.

Co nejlepší prezentace produktů

Popisky jednotlivých produktů by měly zájemci popsat vše, co by ho mohlo zajímat. Odradit od nakupování může ve finále i málo fotek produktů, např. když není možné prohlédnout si produkt zblízka nebo z více úhlů.

Snadná orientace během nákupních kroků

Zákazník se rozhodne, že váš produkt chce, ale nakonec ho odradí nepřehlednost jednotlivých nákupních kroků. To je příběh, který s vaším e-shopem určitě psát nechcete. Každý nákupní krok zjednodušte a nechtějte po zákazníkovi zbytečné informace. Udělejte vše maximálně uživatelsky přívětivé. 

Možnost nákupu bez registrace

Nenuťte návštěvníky, aby se museli registrovat. Třeba u vás chtějí nakoupit pouze jednorázově a o registraci nestojí. Lepší jeden uskutečněný nákup než žádný. Chtějte po nich jen informace, které skutečně potřebujete. Dobrý krok je také vytvořit možnost ukládání produktů do oblíbených, zákazník má pak pocit, že má dostatek času na rozmyšlenou. 

Důvěryhodnost

Návštěvník by měl mít možnost na e-shopu najít uživatelské recenze, které posílí jeho důvěru v nabízené produkty a celý e-shop. Pokud na vašem e-shopu máte spoustu negativních recenzí, vaši důvěryhodnost to rozhodně nezvýší. Udělejte vše pro to, abyste zjistili, co vašim zákazníkům během nákupu nevyhovovalo a napravte to. Zákazník by také měl jednoduše najít všechny důležité obecné informace, jako jsou kontaktní údaje, pobočky, jejich adresy atd.

Zjistitelné podmínky pro dopravu zdarma

Před vložením produktu do košíku chtějí někteří návštěvníci zjistit finální částku produktu se započítáním dopravy a také je zajímá, za jaké situace mohou mít dopravu zdarma. Umožněte jim podmínky co nejrychleji najít.

Přijatelná cena dopravy

Každý zákazník má tuto laťku nastavenou jinde a tím pádem je cena za dopravu diskutabilní. Testujte, nebo se vašich zákazníků rovnou zeptejte, zda je cena dopravy pro ně přijatelná.

Někteří zákazníci nákup odkládají

Pokud už zákazník produkty v košíku opustí, nemusí být všemu konec. Je přirozené, že určitá procenta lidí budou nákup odkládat a do košíku se vrátí později. Tyto případy se často dějí například kvůli čekání na výplatu. Zákazníci si také nechávají projít hlavou, zda produkty v košíku opravdu potřebují. Někteří také čekají, zda jim v rámci e-mailingu nenabídnete slevu na nákup, pokud se do opuštěného košíku vrátí a nákup dokončí.

Pokud zákazník košík opustí, je vhodné na něj cílit personalizovanou e-mailingovou kampaň.

Zajistěte také, aby zboží v košíku na zákazníka nějakou dobu počkalo a nezmizelo příliš brzo. Nikdo si nechce vybrané zboží v e-shopu naklikávat dvakrát.

Někdy zákazníka prostě neudržíte

Spousta lidí se do svého nákupního košíku nevrátí a opustí ho navždy. Faktorů může v tomto případě být několik – porovnání konkurence (zákazník si stejné/podobné zboží vloží do košíku na několika e-shopech), cena produktu, podmínky vrácení zboží, délka dodací lhůty, malá nabídka platebních metod nebo dopravců nebo třeba pouhé hledání inspirace. S určitým procentem míry opuštění košíku je nutné počítat. Důležité je ale hlídat, aby nepřesáhla určitou mez.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This