10 + 1 tipů pro e-mailing v hlavní nákupní sezóně: E-book plný know-how

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Návody
  4.  » 10 + 1 tipů pro e-mailing v hlavní nákupní sezóně: E-book plný know-how

Připravte se na sezónu včas a nic neponechejte náhodě. V e-booku od Ecomailu zjistíte, jak si celou sezónu šikovně zorganizovat, jak správně nastavit kampaně, ale také jak motivovat nové zákazníky k dalším nákupům. Na více než 60 stránkách najdete praktické příklady, komentáře odborníků na e-mailing a zkušenosti klientů. 

TIP #1 z E-BOOKU: Vytvořte strategii a plán sezóny 

Udělejte si marketingový plán do konce roku a stanovte cíle, kterých si letos přejete dosáhnout. Díky strategii a přesnému plánu kampaní budete vědět, co a kdy máte dělat, a na přípravu jednotlivých rozesílek budete mít dostatek času. Nebudete nahánět příležitosti na poslední chvíli a nepropásnete žádnou šanci pro ideální oslovení vašeho publika

Při plánování strategie zvažte:

✅ Jaké jsou vaše konkrétní cíle? Chcete zvýšit prodeje obecně, nebo prodat konkrétní zboží? 
✅ Chystáte akce v rámci Black Friday, Cyber Monday, speciální vánoční a povánoční kampaně? 
✅ Jaké mezinárodní dny jsou pro váš produkt / vaše podnikání nejdůležitější?
✅ Odměníte věrné zákazníky?
✅ Další otázky najdete v e-booku.


Odpovědi na tyto otázky vám pomohou během formování marketingové strategie pro nadcházející sezónu a správně nasměrují vaše e-mailingové kampaně.

Jak postupovat

  1. Vezměte si k ruce reporty. Zohledněte statistiky vašich kampaní z loňska a pracujte s konkrétními daty. Zjistěte, co zákazníky nejvíce zaujalo. Úspěšné kampaně se nebojte maximálně recyklovat. Rozesílky se špatnými výsledky neopakujte nebo nahraďte něčím novým. Nebudete tak svoje publikum zatěžovat zbytečným obsahem, o který nemá zájem.
  2. Přizpůsobte se preferencím své cílové skupiny a zasílejte zákazníkům co nejrelevantnější nabídky. Díky tomu podpoříte pravděpodobnost nákupu.
  3. Sledujte konkurenci nebo úspěšné firmy ve vašem oboru, ale nekopírujte je. Snažte se raději odlišit a přijít s vlastními nápady, které se budou hodit k vaší firmě a u kterých věříte, že přinesou požadované výsledky.
  4. Jděte více do detailu. Zvažte, jaké typy kampaní pro dané období připravíte a také co konkrétně bude jejich obsahem. Zkombinujte obsahové i prodejní rozesílky. Můžete si rovnou naplánovat, čím je ozvláštníte – soutěže, časově omezené nabídky, spojení se známou osobností apod.
  5. Při tvorbě konkrétního časového plánu pamatujte, že kvalita převažuje nad kvantitou. Nepřehánějte to proto s opakovanými prodejními nabídkami, abyste své věrné odběratele spíše neodradili. Inspiraci pro časový plán najdete v našem + 1 tipu: Sezónní marketingový kalendář, který je součástí e-booku.
  6. poručujeme se v plánování nezaměřovat pouze na Vánoce, ale rovnou si vymyslet i povánoční kampaně. Tak si udržíte nové zákazníky, kteří u vás nakoupili spontánně.
Porovnání kampaní

Porovnávejte reporty.

TIP #2: Využijte síly jména odesílatele, předmětu a preheaderu

Chytlavý předmět přiměje k otevření e-mailu a jeho volba může být někdy oříšek. Maximálně by předmět e-mailu měl mít 55 znaků. Delší předměty některé poštovní klienty (ano, máme to napsané správně; u slova klient ve smyslu program doporučuje ÚJČ používat tvary mužského neživotného, vizte https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=klient_1) zkracují, proto nezapomeňte chování předmětu řádně otestovat. 

Přinášíme souhrn tipů pro tvorbu předmětu:

Oslovujte příjemce.
Kašpar, Melichar a Michal. Oslavte nový rok, jak se patří. 
Veroniko, už jste vyzkoušela nejnovější iPhone? 
Lucie, představte si, jak byste vypadala… 

Ukažte čísla. 
8 kroků k úspěchu v podnikání
Ušetřili jsme 25 % nákladů na bydlení. Jak?
3 přání, která se vám ještě nesplnila

Zdůrazněte limity.
Martino, objednejte dárky do 21. 12. a najdete je pod stromečkem
Ještě 3 dny do konce výprodeje 
Pavel dostal 200 Kč na první nákup. Co v kole štěstí vytočíte vy? 


✨ Zkuste vygenerovat předmět pomocí AI přímo v nastavení kampaně. Stačí, když napíšete návrh znění předmětu nebo pár klíčových slov. Jedním kliknutím získáte 6 variant předmětu, ze kterých vyberete tu nejlepší.   

Nemůžete se rozhodnout? Ecomail nabízí jednoduché A/B testování předmětu, jména odesílatele či obsahu nebo jejich kombinaci. Vyzkoušejte, co na vaše publikum funguje nejlépe!

💼 Zkušenost z praxe
Díky A/B testování dokážeme zjistit, které věci fungují lépe. Dokážeme tak vyhodnotit, co naše zákazníky zajímá více, a to pak dokážeme přenést např. i na sociální sítě. Nejčastěji testujeme předmět, ale někdy i obsah e-mailu.
– Marek Vaněček, spoluzakladatel, Švihej.cz

Jméno odesílatele je důležité.

Nepodceňujte jméno odesílatele.

TIP #3: Blýskněte se a překvapte své publikum

Dejte svým šablonám styl a odlište se od konkurence. Vrchol sezóny sice patří nakupování, snažte se to ale s čistě prodejními e-maily nepřehánět. Jak jinak potěšíte své zákazníky a pravidelné odběratele? Inspirujte se příklady newsletterů, které najdete v e-booku

Zaměřte se na obsah

Buďte kreativní, ale zároveň pamatujte na to, že máte jen pár vteřin, které rozhodují o udržení čtenářovy pozornosti. Obsah newsletteru proto pište jasně a stručně. Formátujte sdělení do tematických odstavců. Používejte čitelný font a ponechte kolem textu dostatek prostoru, ať šablona nepůsobí přeplácaně. Uživatel totiž vašemu e-mailu v tomto období nebude věnovat moc času.

Hned v úvodu uveďte hlavní myšlenku, kterou chcete příjemcům předat. Vyhněte se komplikovaným a dlouhým textům, které čtenáře odradí. Důležité informace podpořte vytučněním, případně dominantní barvou.

Tu můžete využít také pro akční tlačítka, tzv. CTA buttons. Tlačítko s výzvou k akci umístěte hned na začátek e-mailu. Tak, aby ho zákazník viděl na první pohled a nemusel scrollovat níže. 

GIF

Rozpohybujte šablonu e-mailu pomocí GIFu. Příjemce často pobaví a newsletter odliší od konkurence. Vybírejte ty nejlepší z fotobanky, která je přímo napojená na interaktivní editor šablon v Ecomailu.

Odpočet

Vyvolejte v zákaznících pocit, že musí nákup dokončit co nejdříve. Poslouží vám k tomu odpočet, který umístíte do horní části šablony. Příjemci na první pohled uvidí, že nabídka v e-mailové kampani je časově limitovaná, a proto s nákupem nesmějí moc otálet. Tato technika vychází z teorie FOMO (z anglického fear of missing out) tedy strachu z toho, že něco zmeškáme nebo o něco přijdeme. 

Odpočet do konce akce

Chcete získat další tipy a připravit svůj e-mailing na sezónu? 

Stáhněte si e-book 10 + 1 tipů pro e-mailing v hlavní sezóně zdarma 👇

TO SI PŘEČTU

Autorem článku je Ecomail.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Kateřina Andrée

Kateřina Andrée

Katka ve Včelišti působí jako obsahový stratég a copywriter. Každou větu převrátí naruby a zase zpátky, než s ní je spokojená.

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This