6 tipů, jak v e-mailingu využít urgenci

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Obsah e-mailů
  4.  » 6 tipů, jak v e-mailingu využít urgenci

Určitě dobře znáte časově omezené slevové kampaně a last minute nabídky, které jsou typické například pro Vánoce nebo Black Friday. Mají většinou velký úspěch a taky společný prvek – umí pracovat s urgencí. Správně použitá urgence může totiž zvýšit open rate a konverzní poměr. Pojďme se společně podívat na 6 praktických tipů, jak v e-mailingu využít urgenci tak, aby i vaše e-mailové kampaně byly úspěšné.

1. Vsaďte na limitované edice a exkluzivitu 

Dopřejte zákazníkům pocit výjimečnosti díky produktu, který nebude mít každý. Nabídněte ve své kampani produkty z limitované edice a zdůrazněte, že je jich omezený počet a nákup je možný pouze do vyprodání zásob. Dáte jim tak jasně najevo, že pokud váš exkluzivní výrobek chtějí, musí jednat rychle, což zvýší jejich motivaci a pravděpodobnost nákupu. 

Tip: Vytvořte VIP klub a limitované edice nabízejte pouze jeho členům. Členství můžete podmínit například výší nebo četností nákupů.

2. Omezte nabídku časem 

Vytvořte akční nabídku, která bude platit jen po určitou dobu. Nabídněte zákazníkům speciální slevu nebo jinou výhodnou akci a omezte její platnost například na 24 hodin, do konce týdne apod. Pokud zákazníci uvidí, že nabídka brzy skončí, pospíší si, aby jim neutekla zajímavá sleva.

Tip: Do šablony přidejte odpočítávadlo, které v reálném čase ukazuje, kdy výhodná nabídka skončí. To zaujme pozornost příjemce ihned po otevření. Odpočítávadlem zároveň zdůrazníte časové omezení a povzbudíte zákazníka k dřívějšímu nákupu.

Příklad odpočítávadla v e-mailové šabloně.

3. Přijďte s výhodnou zaváděcí cenou

Nižší zaváděcí cena je ideální příležitost, jak zákazníka motivovat k nákupu. Jasně stanovte počáteční cenu, dobu, po kterou je možné produkt za tuto cenu koupit, a dopředu avizujte postupné zdražování i termín, po kterém se cena zvýší. Přijdete tak s jasným argumentem, proč by neměli zákazníci s nákupem příliš čekat. 

Tip: Nezapomeňte před zdražením upozornit na poslední šanci koupě za výhodnější cenu, pošlete příjemcům připomínkový e-mail s jasnou výzvou k akci: „Nakupte ještě dnes za výhodnou cenu“ či „dnes naposledy za XX Kč“.

4. Upozorněte na poslední kusy 

Dejte vašim zákazníkům vědět, že jejich oblíbeného produktu je nedostatek a že už zbývá jen pár posledních kusů. Pokud to spojíte i s lákavou cenovou nabídkou, určitě neodolají. Tuto strategii můžete využít i v automatizacích, například u opuštěného košíku, kde můžete zákazníka upozornit, že produkt, který zanechal v košíku, bude brzy vyprodán.

Strategie posledních kusů může také fungovat pro doplnění zásob oblíbeného produktu – ukažte zákazníkům, že máte na skladě pár dalších kusů zboží, které se minule rychle vyprodalo. Pokud si pospíší, třeba se jim tentokrát podaří taky jeden kousek ulovit.

Urgence Happy Donuts
Urgence v emailingu – posledních pár kusů.

5. Zdůrazněte urgenci v předmětu a preheaderu

První slova, která v poštovní schránce příjemce vidí, by měla jasně, stručně a výstižně popsat, co ho v e-mailu čeká. Přidejte rovnou do předmětu konkrétní časový údaj, kterým zdůrazníte omezenou nabídku, nebo zmiňte speciální akci. Do preheaderu napište doplňující údaj o trvání nabídky nebo další důležité informace.

Deadline v preheaderu
Příklady použití deadlinu v poštovní schránce příjemce.

Tajemstvím úspěchu je zvolit taková slova, která fungují právě na vaše příjemce. Nekopírujte slepě ohrané fráze, které zaručují úspěch, ani konkurenci. Pracujte se svými daty, vyzkoušejte pár frází, porovnejte výsledky a sami testujte, co funguje vám. S tím vám může hodně pomoct A/B testování. 

6. Pracujte s jasnou výzvou k akci

Z e-mailu by mělo být zřejmé, co po příjemci chcete – využívejte tzv. call to action (CTA) prvky. Dobře zvolené CTA zákazníka jasně dovede ke konverzi, kterou jste si stanovili jako cíl. Správný vizuál i slovní spojení mohou přispět k tomu, že se zvýší míra prokliků a tím pádem i počet nákupů. Zkuste např. „objednejte ještě dnes“ / „rezervujte na webu“ / „nakupte nyní a ušetřete XX Kč“.

CTA v šabloně s urgentním prvkem.
CTA v šabloně s urgentním prvkem.

Všeho moc škodí

Teď už víte, jak využít urgenci v emailingu. Dejte si ale pozor na to, abyste to nepřehnali a zákazníky spíše neodradili. Urgenci používejte s mírou a mějte na paměti, že méně je někdy více. Vždy platí, že nejlepší je testovat na vlastních kontaktech a vyhodnocovat vlastní data. Použití urgence by taky mělo být v souladu s vaší celkovou marketingovou strategií. 

Veškeré zmíněné tipy hravě nastavíte v chytrém nástroji pro e-mailing. Pokud byste si nevěděli rady, můžete se obrátit na specialisty. Tak se do toho pusťte a začněte vydělávat.

Ecomail

Tento článek byl napsán ve spolupráci s e-mail marketingovým nástrojem Ecomail.cz. Podívejte se, jak si stojí Ecomail v našem porovnání s dalšími nástroji.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Josef Řezníček

Josef Řezníček

Zakladatel projektu Včeliště a Mailujeme. Pracuje na mnoha českých i zahraničních projektech, pro které zajišťuje optimalizaci pro vyhledávače.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This