Na první pohled může vypadat, že je patička e-mailu částí, která nikoho nezajímá a nikdo ji nečte. Ve skutečnosti ale dotváří celý vzhled e-mailu a je znakem správně designované šablony. Neslouží jen k informování odběratelů o nezbytnostech, ale může se stát i výrazným vizuálním prvkem a přinést něco extra.
Patička by vás měla přesvědčit, že na spodní část stránky nepatří jen věci, které nikoho nezajímají. Ale také informace, díky kterým vás odběratelé poznají lépe a vybudují si k vám lepší vztah. Zjistěte, co všechno může patička obsahovat a jak vám jinak prospěje.
Důležité informace o odesílateli
To nejdůležitější jsou údaje o vás jako odesílateli pošty. Patří tam například také adresa, na které vás odběratelé fyzicky zastihnou. Zároveň je nezbytné uvést důvod, proč vlastně e-mail do své schránky dostali, a nabídnout možnost odhlášení – ideálně včetně přímého odkazu.
Podívejte se, jak vypadá patička se všemi důležitými informacemi.
Tip Mailujeme: Zajímá vás GDPR? Bavili jsme se o něm s právničkou Petrou Dolejšovou na Kafi a marketingu.
Často ale do e-mailových schránek přichází zprávy s patičkami, kterým by úprava nebo rozšíření jedině prospěly.
Ochrana proti spamu
Prvním krokem k úspěchu je doručení a otevření e-mailu. A tak logicky nechcete, aby vaše e-maily končily ve spamu. Požádejte v patičce e-mailu své odběratele, aby si vaši adresu přidali do seznamu. Váš obsah se tak dostane vždy k lidem, kteří o něj opravdu stojí. Všechny další newslettery poputují přímo do doručených zpráv, které zákazníci nepřehlédnou.
Hromadná obchodní sdělení filtrují různí e-mailoví klienti jinak. Někdy je najdete v hromadných zprávách, promo akcích nebo dokonce spamu. Vždy dejte odběratelům možnost odhlášení z databáze kontaktů. Jednoduše pomocí přímého odkazu, který můžete doplnit telefonním číslem pro ty, kteří preferují osobní zrušení odběru.
Tip Mailujeme: Odhlašování z newsletteru jsme se už věnovali. Jak na to, aby mělo výhody pro obě strany? Přečtěte si to v našem článku.
Další informace o kampaních a slevách
Chcete srozumitelně informovat o všech podmínkách avizované akce, ale místa není nazbyt? Přidejte detailní podmínky do patičky e-mailu. Můžete ji využít pro sepsání pravidel pro kampaně během státních svátků, slevové akce nebo třeba plánované soutěže.
Odkažte na sociální sítě
Při zasílání newsletteru myslete i na další marketingové kanály, kterými můžete zákazníka zaujmout a přesvědčit k nákupu nebo sledování. Umístěte do patičky ikonky sociálních médií, na kterých jste aktivní. Odběratelé se tak po přečtení newsletteru snadno prokliknou na další obsah, který nabízíte.
Pochlubte se svými úspěchy
Budujte důvěru a pochlubte se svými úspěchy, které potvrzují vaši profesionalitu. Vyhráli jste soutěž o nejlepší e-shop roku? Dostala vaše restaurace kulinářskou cenu? Patička je to nejlepší místo, kde se můžete pochlubit. Dobře s tím pracuje například e-shop Feedo.cz, který přidává i spokojenost zákazníků.
Rada na závěr, jak naložit s patičkou e-mailu
Naším výčtem ale možnosti využití patičky nekončí. Do malého boxíku na konci stránky můžete umístit i celou řadu dalších informací, které by mohly odběratele zajímat. Usnadněte jim proces nakupování, navnaďte je na blížící se události nebo připomeňte svoje blogové příspěvky.
A při tom všem nezapomínejte na správné copy, kterému vaše cílová skupina rozumí. Hrajte si slovy a dejte si záležet na formulacích, i když se jedná jen o pár vět na konci celého e-mailu. Protože ti, kteří budou patičku číst, kreativní vyjadřování ocení.
dobry den,
dekuju za tento clanek, kdyz jsem vsak predlozila doporuceni k povinnym informacim, agentura me s tim poslala slusne do haje. udajne jsou to informace jen doporucene. mohli byste mi prosim napsat dle jakeho zakonu jsou informace o odesilateli povinne?
dekuju
Monika
Dobrý den, Moniko,
je pravda, že údaje o odesílateli konkrétně u nás v ČR povinné nejsou. Informaci jsme v článku opravili, nicméně doporučujeme tyto údaje uvádět, zvyšuje to vaši důvěryhodnost a dobrý pocit zákazníka.