Stojí za nedoručením vašich zpráv a k tomu všemu negativně ovlivňují reputaci. SPAM znaky v marketingovém e-mailu zkrátka nechcete. Nepřináší nic dobrého. Podívejme se společně na to, jak se jim vyhnout.
Překonejte překážky v podobě antispamových filtrů
Ani sebelepší rozesílací systém vám nezaručí, že e-mail nikdy nespadne do spamu. Co vám však hodně pomůže, je dodržování principů doručitelnosti.
1. Správnost adresy odesílatele
Investujte do vlastní domény. Vytvořte si konkrétní e-mailovou adresu, aby příjemce ve své poště okamžitě poznal, kdo mu zprávu posílá. Při této příležitosti si nastavte DNS záznamy a podpořte tak doručitelnost vašich kampaní.
Tyto záznamy slouží pro základní nasměrování domény a zabezpečují komunikaci. Nezapomeňte, že u neplacených e-mailových adres (jako je seznam.cz, centrum.cz, gmail.com a podobně) jej nelze nastavit. I to je další důvod, proč se osobní doména vyplatí. Pokud se chcete o technickém nastavení dozvědět více, připravili jsme pro vás článek Jak zvýšit doručitelnost vašich e-mailů.
2. Předmět a obsah e-mailu
Mnoho vykřičníků či otazníků za sebou nepůsobí dobře na čtenáře ani antispamové filtry. Vyhněte se jim. Stejně jako použití CAPS LOCKU. A pokud se ptáte, jak je to s emotikony, přečtěte si článek o používání emoji v e-mailech.
Snažte se dodržet správný poměr obrázků k textu. Obecně platí, že raději více textu, a to v poměru maximálně 60 : 40 (ještě lépe 70 % textu, 30 % obrázků). V opačném případě mohou poštovní servery označit vaši zprávu za nevhodnou, jelikož obsah obrázků nelze tak snadno kontrolovat. Taktéž trvá déle jejich načtení, což může způsobit problémy uživatelům mobilních zařízení. Nezapomeňte obrázky vhodně označit titulky a alternativními texty.
Přemýšlejte nad vhodnou délkou e-mailu. Neměl by být moc obsáhlý, ale zároveň chcete sdělit všechno podstatné. Příjemce by měl mít možnost e-mail zobrazit v online verzi, pokud se mu z nějakého důvodu doručená zpráva nezobrazuje správně. Některé e-mailingové nástroje tuto funkci nabízí.
3. Chybějící URL adresa pro odhlášení z odběru
Všem adresátům musíte umožnit, aby se kdykoliv z přijímání vašich zpráv mohli odhlásit. Většina nástrojů řeší tento bod tak, že bez uvedené adresy pro odhlášení svůj e-mail nepošlete. Jedná se o opravdu důležitý bod, který je navíc povinný ze zákona.
Nesnažte se proto viditelnost odhlášení obejít. Pokud budete umísťovat skryté či chybné odkazy nebo použijete splývající barvu písma s pozadím, nebude vaše zpráva důvěryhodná. A nezapomeňte, že i odhlašování z newsletteru se dá dělat chytře.
4. Vyhněte se posílání příloh
Přílohy automaticky zvětšují velikost e-mailu, což ovlivňuje jeho doručitelnost. Navíc se v nich často skrývají viry, a tak je většina uživatelů pro jistotu neotevírá. Sdělte proto podstatné informace v samotném obsahu. Ušetříte si tak potenciální nedoručení vaší zprávy či označení za nevyžádanou.
5. Pozor na neověřené adresy
Nezáleží na tom, jestli se pohybujete v oblasti B2B nebo B2C. Posílejte newsletter pouze na aktivní adresy uživatelům, kteří s jeho odběrem opravdu souhlasili. V opačném případě se dopouštíte nezákonného jednání a zároveň si kupujete vstupenku do spamové složky.
Pozor si dejte na „spam traps”, tedy adresy, které naleznete různě na internetu. Pokud na ně budete posílat e-maily, automaticky se vám začnou přičítat minusové body.
Vybudujte si vlastní databázi kontaktů. I když to zabere nějaký čas, mnohonásobně se vám to vrátí. Využívejte u přihlašovacích formulářů dvoufázové ověření. Pojistíte se, že zprávy odesíláte skutečně někomu, kdo vám k tomu dal souhlas. Díky tomu se do vaší databáze zařadí pouze kontakty, které mají o váš obsah skutečný zájem. Zároveň si ověříte, že se nejedná o neplatné či podvodné adresy a zabráníte tomu, aby se vaše databáze plnila neexistujícími adresami od spamovacích robotů.
SPAM testy, které ověří váš e-mail před odesláním
Nezapomeňte, že na černou listinu se dostanete snadno. Cesta zpět je ovšem trnitá. Buďte proto obezřetní a zkontrolujte si, že opravdu posíláte e-mail se všemi potřebnými náležitostmi. Některé e-mailingové nástroje, jako je třeba SmartEmailing, tyto funkce nabízí, a tak se na ně můžete s jistotou spolehnout. Pokud nepoužíváte takový systém, pomůžou vám jiné nástroje:
- Mailtester – ověří samotný e-mail. Hodí se tak nejen před odesláním vaší zprávy, ale také pro ověření e-mailu, jehož příjemci jste vy.
- Mail-tester.com – testovací e-mail zašlete na serverem generovaný e-mail, díky čemuž následně zjistíte výsledek.
Dělejte e-mail marketing poctivě. Věnujte pozornost těmto základním prvkům a zvyšte tak svou šanci, že obsah dostanete ke čtenářům.
0 komentáøù