Co je topování na Seznamu? A jak ho lze využít k zefektivnění e-mailingu?

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Novinky
  4.  » Co je topování na Seznamu? A jak ho lze využít k zefektivnění e-mailingu?

Je dost pravděpodobné, že vůbec nevíte o možnosti topování v e-mailingové schránce na Seznamu. Ale buďte v klidu. Netušila to ani taková kapacita, jako je Daniel Višňák, úspěšný e-shop stratég a vyhledávaný byznys mentor. I on se o této speciální funkci dozvěděl až díky zvídavé otázce jednoho z posluchačů během živého vysílání jeho programu E-SHOP BOOST. Josef Řezníček, který byl zrovna hostem, mu ji krátce představil. Dnes se na ni zaměříme trochu detailněji.

Co je topování na Seznamu?

Jde o minulý rok představenou funkci, která umožní až po dobu jednoho týdne připnout vaše e-maily na první pozice ve složce „Hromadné“ u všech příjemců, jejichž adresa končí @seznam.cz.

Topováním tak nelze ovlivnit zprávy ve složce „Doručené“, protože e-maily reklamního a obchodního charakteru padají zásadně do té hromadné, kde jsou tomuto účelu vyhrazeny první tři pozice. A právě na nich mohou zůstat topované e-maily 7 dní. Bez ohledu na to, zda byly otevřené, či nikoliv. Navíc budou označeny štítkem „Tip“, což je ještě více odliší od ostatní příchozí pošty.

Do seznamácké schránky tedy můžete celkem narazit (a je jedno, zda všechny pošlete vy, nebo půjde pokaždé o jiného odesílatele) maximálně 3 topované e-maily, přičemž pokud se tam najednou sejdou dva či tři, jejich pořadí bude určovat datum rozesílky. Nejnovější topovaný e-mail vždy bere první flek.

Topování na Seznamu

Kdo topování na Seznamu nabízí?

Tuto funkci nabízí více providerů e-mailingových systémů, například Ecomail, ale i SmartEmailing a mnoho dalších. U každého z nich pak topování v principu funguje stejně, je tedy celkem jedno, kterého poskytovatele využíváte.

Jaké jsou cíle a výsledky topování?

Cílem této funkce je zajistit větší míru otevření a prokliku. A prozatímní výsledky ukazují, že se jí to daří.

Topované e-maily totiž v průměru dosahují 30% open rate, ale ta je často až o 10 % vyšší. Z dat Seznamu dále vyplývá, že využití této speciální funkce vede až ke čtyřnásobné click rate.

Možná si říkáte, že každá mince má dvě strany, a tím pádem i tady musí přijít nějaké to „ale“. Třeba to, že takto „násilné“ připnutí a dlouhodobé ukazování konkrétního e-mailu může mít za následek hromadné označování jako spam.

Nic takového. A dokonce je to i statisticky ověřeno. Nejpoužívanější český vyhledávač během testování zjistil, že k tomu mnohdy naopak dochází ještě méně často, než tomu bývá v případě běžných e-mailů.

Proto vás asi nepřekvapí, že využívání této funkce se za poslední rok takřka zdvojnásobilo. Topování na Seznamu totiž zajišťuje e-mailům vyšší odolnost proti spamu i míru otevření a prokliku.

Bohužel ji však nemůže používat každý. Seznam si dává záležet na tom, aby lidem, kteří u něj mají své e-mailové schránky, doporučoval zprávy jen od kvalitních a prověřených odesílatelů. Proto každého zájemce o topování nejdříve podrobí auditu.

Podmínky pro využívání topování na Seznamu

Topovat své e-maily může jen ten, kdo projde auditem a koupí si balíček s minimálně 50 000 topovanými e-maily.

Audit, který se vyhodnocuje manuálně a zpravidla trvá dva pracovní dny, kontroluje, jestli zájemce splňuje požadavky z oblasti:

  1. Reputace – zda disponuje dobrou pověstí a jeho zprávy nekončí pravidelně ve spamu.
  2. Technického řešení – zda může podepsat rozesílku prostřednictvím DKIM, jestli má funkční mechanismus odhlášení apod.
  3. Velikosti databáze – zda je jeho seznam kontaktů dostatečně rozsáhlý pro účel topování.

Uchazeč uspěje, pouze pokud dosáhne v každé části auditu kladného skóre. Teprve pak je mu topování umožněno. A to jen za předpokladu, že si objedná – jak už jsme zmínili výše – topování alespoň 50 000 e-mailů.

Ty nemusí odeslat najednou a lze je rozdělit do více rozesílek, minimální velikost každé z nich však čítá 10 000 e-mailů a musí mezi nimi být alespoň dvoutýdenní rozestup.

Kolik stojí topování na Seznamu?

Topování se naceňuje za 1 000 e-mailů, které vyjdou na 180 Kč. Ke splnění podmínek si jich ale potřebujete koupit alespoň 50krát tolik, takže topování vás bude stát minimálně 9 000 korun.

Co dělat, pokud máte zájem o topování?

Dejte vědět svému seznamáckému account managerovi nebo napište na reklama@firma.seznam.cz

Pokud splníte podmínky, Seznam vám vygeneruje kód. Ten vložíte do hlavičky e-mailu a pošlete ho. Poté už můžete sledovat výsledky a v případě spokojenosti si objednat další várku topování, která už nebude vyžadovat audit. Přejeme vám hodně štěstí.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Vojta Hulinský

Vojta Hulinský

Vojtu to táhlo k psaní už od střední školy, během které se spolužákem vedl web, který mapoval čtyři roky radosti i strastí českolipských puberťáků. Tehdy ještě nevěřil, že by se jeho koníčkem mohl i živit, a tak zvolil cestu pragmatičtějšího vzdělání i kariéry. Po bezpečnostně-právním intermezzu se shodou náhod vrátil k tomu, co ho opravdu naplňuje – a už u toho zůstal.

2 komentáøù

  1. Tomáš

    Dobrý den, máte reálné zkušenosti od klientů s touto službou?
    Mě přímo obchoďák od Seznamu odrazoval, že to moc nefunguje.

    Děkuji

    Odpovìdìt
    • Josef Řezníček

      Zdravím, ano. Funkci jsme testovali a někdy fungovala dobře, jindy nikoliv. Není tedy jasný výsledek. Možná obchoďák vzhledem k vašemu sortimentu/zaměření zhodnotil, že by to prospěšné nebylo, to tak může být. Ale nepaušalizoval bych to.

      Odpovìdìt

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This