Co je nového ve světě e-mailingu

  1. Hlavní strana
  2.  » 
  3. Novinky
  4.  » Co je nového ve světě e-mailingu

I když se může zdát, že se v e-mailovém marketingu nic nemění, není to tak úplně pravda. Nástroje přicházejí s různými vylepšeními, publikují průzkumy a odborné články. Podívejte se, kdo se v posledních měsících nejvíce činil.

Ecomail se stále vylepšuje

Vývojáři v Ecomailu nezahálí a každého čtvrt roku přijdou s dávkou vylepšení. Letos na jaře přidali do reportu kampaní novou sekci Konverze, kde můžete sledovat detailní statistiky objednávek.

Také editor šablon doznal změn v souladu s nejnovějšími trendy a požadavky klientů Ecomailu. Pro usnadnění práce přibyla tato vylepšení: 

  • možnost přejmenování šablony přímo v editoru,
  • náhled merge tagů v záložce Náhled a testování, díky čemuž nemusíte výsledné zobrazení kontrolovat mimo prostředí editoru,
  • chat AI, který vám pomůže vymyslet kreativní text ve vašem tónu komunikace,
  • varianty personalizovaných e-mailů bez nutnosti použít složité podmínkování pomocí merge tagů v těle e-mailu.

V rámci segmentování přišel Ecomail s novou funkcí Vyloučit ze segmentu, díky níž na jedno kliknutí vytvoříte segment opačný. Nemusíte tedy zadávat podmínky pro každý segment zvlášť. Když například vytváříte segmenty zákazníků a nezákazníků, budete postupovat takto:

  1. Vytvoříte segment zákazníků.
  2. Tento segment zduplikujete.
  3. Ve zduplikovaném segmentu zaškrtnete Vyloučit ze segmentu.

Otázka je, kolik práce to reálně ušetří, nicméně u složitějších podmínek nějaké to kliknutí určitě ano.

Ecomail přišel také s novou integrací, a to s CRM systémem Salesforce.

Vy, kdo s Ecomailem už pracujete, jste tyto změny určitě zaznamenali. Pro vás ostatní to může být důvod začít přemýšlet o změně e-mailingového nástroje. Pokud se rozhodnete přejít na Ecomail, ve Včelišti vám jako certifikovaný partner PRO s migrací rádi pomůžeme. 

Leadhub sbírá kontakty pomocí děkovačka.cz

Nástroj na získávání kontaktů a objednávek děkovačka.cz jsme vám už představovali. Děkovačka je napojena na mnoho e-mailingových platforem a e-shopových řešení, v červnu se mezi ně zařadil také Leadhub. Integrace je celkem jednoduchá přes API klíč. 

Pokud jste už Děkovačku používali, při prvním propojení se do Leadhubu automaticky nahrají všechny kontakty, které jste v Děkovačce do té doby získali. To je na jednu stranu skvělé, ale na druhou stranu se na tyto kontakty odešlou automatizace navázané na přihlášení do odběratelské databáze. Před integrací si proto: 

  • automatizace zkontrolujte, 
  • zvažte, zda je odeslání vhodné, 
  • a případně proveďte odpovídající úpravy.

Nezapomeňte si také přečíst článek o tom, jak z kontaktů získaných z Děkovačky vytěžit maximum.

Boldem to rozjel ve velkém

Z českých nástrojů se asi nejvíce činil Boldem. V červnu přišel se spoustou novinek, vybrali jsme pro vás ty nejzajímavější.

V Boldemu teď můžete vytvořit a nastavit specifické stránky, které se příjemcům zobrazí: 

  • jako mezikrok po kliknutí na odkaz k odhlášení v e-mailu, 
  • bezprostředně po odhlášení. 

Přizpůsobením obsahu těchto stránek poskytnete svým odběratelům lepší uživatelský zážitek.

Nově můžete efektivněji spravovat a filtrovat transakční e-maily podle specifických parametrů nebo spustit pop-up sběrný formulář v okamžiku opuštění webové stránky. Hodně času vám ušetří fakt, že v případě více uživatelských účtů můžete kopírovat celé hotové kampaně z jednoho účtu do druhého

Zaujalo nás také inteligentní dávkování e-mailů, díky kterému dokážete správně rozehřát nové studené leady, případně regulovat počet návštěvníků webu.

Boldem přišel také s novými integracemi: s doplňkem WooCommerce ve WordPressu a s Facebook Lead Ads.

A to nejlepší nakonec – nová funkce Vlastní události. Jde o prostor, který vám umožní definovat si jakoukoliv událost, kterou chcete sledovat. Vymyslet si můžete opravdu cokoliv, co vám pomůže vytvářet pokročilejší e-mailové automatizace.

Pro efektivní využití vlastních událostí se dobře zamyslete, jaká data máte pro sledování k dispozici. U produktů to mohou být parametry jako barva, rozměry, produktová řada apod., u neproduktových stránek se můžete zaměřit na témata či typy prohlížených stránek. 

GetResponse aktualizoval výsledky e-mailového marketingu

GetResponse vydal aktualizaci zprávy, která analyzovala více než čtyři miliardy e-mailů odeslaných jejich zákazníky v průběhu roku 2023. 

Klíčová zjištění dle GetResponse jsou:

  • Průměrná míra otevření e-mailu vzrostla z 26,8 % na 39,64 % a míra prokliku z 1,89 % na 3,2 %.
  • Automatizované e-maily trvale převyšují běžné newslettery, pokud jde o zapojení.
  • E-maily odeslané mezi 4. a 6. hodinou ranní a mezi 17. a 19. hodinou odpolední mají vyšší míru zapojení.
  • E-maily ve 4. čtvrtletí zaznamenaly vyšší míru zapojení.
  • Důvěra a relevance v obsahu jsou účinnější než taktika rychlého vítězství.
  • Analýza výsledků a přizpůsobení strategie vašemu odvětví, lokalitě a specifik publika jsou nezbytné.

Na celou zprávu s podrobnými výsledky se můžete podívat na Email Marketing Benchmarks.

Email on Acid: LinkedIn newsletter versus e-mailing

V Email on Acid se v červnu zamysleli nad tím, jestli může LinkedIn newsletter být plnohodnotná náhrada za e-mailový. Rovnou vám prozradíme, že jejich odpověď zní ne. Zde je několik důvodů:

  • Tyto zpravodaje jsou nativní pro platformu LinkedIn, což znamená, že jsou vytvářeny, publikovány a konzumovány jen a pouze tam.
  • LinkedIn newsletter je vlastně „jen“ soubor pravidelně publikovaných článků, nic jiného tam přidat nelze.
  • Organický dosah na LinkedInu (stejně jako na ostatních sociálních sítích) se výrazně zmenšil. Pokud sdílíte odkazy na své webové stránky, algoritmy nemilosrdně sníží dosah příspěvku.

Je to jednoduché. Sociální sítě chtějí, aby jejich uživatelé zůstali na dané platformě a neproklikávali se jinam. Newsletterem (články) pomáháte LinkedInu zobrazovat se ve výsledcích vyhledávání, kdežto v rámci klasického e-mailingu pomáháte zvýšit návštěvnost na svém webu.

Pro více podrobností se začtěte do článku od Email on Acid.

Ani my nezahálíme

Každého čtvrt roku pro vás připravujeme publikace, ve kterých najdete spoustu užitečných rad a tipů z naší praxe. Díky našim e-bookům a checklistům můžete posunout svůj e-mail marketing o pořádný krok dopředu. Prohlédněte si publikace pro skvělý e-mailing a zjistěte, jestli už máte všechny.

Připojte se k naší FB skupině, ať vám v oblasti e-mail marketingu nic neunikne.
Kateřina Andrée

Kateřina Andrée

Katka ve Včelišti působí jako obsahový stratég a copywriter. Každou větu převrátí naruby a zase zpátky, než s ní je spokojená.

0 komentářů

Vložit komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sledujte nás

E-book: Jak uspět při e-mail marketingu

Stáhněte si zdarma knihu, která vás naučí, jak zapojit e-mailing do vašeho marketingu.

Témata

Doporučené nástroje na e-mail marketing

Share This